خانهاخبار
شخصیت‌های منفی فیلم‌ها نمی‌توانند آیفون داشته باشند

شخصیت‌های منفی فیلم‌ها نمی‌توانند آیفون داشته باشند

بر اساس گفته‌های اخیر رایان جانسون، کارگردان فیلم Knives Out، اپل مخالف شدید نمایش آیفون در دسترس کاراکترهای منفی فیلم‌های سینمایی است.
۱۳۹۸/۱۲/۸

اگر طرفدار سرسخت سینما هستید، شاید متوجه شده باشید که تلفن‌های هوشمند اپل توسط شخصیت‌های منفی فیلم‌ها استفاده نمی‌شوند. بر اساس اعلام رایان جانسون، کارگردان فیلم‌هایی نظیر Knives Out و Star Wars: The Last Jedi، اپل شدیدا مخالف چنین نمایشی از محصولات این شرکت است.

جانسون در مصاحبه‌ای ویدیویی با Vanity Fair توضیح می‌دهد که سیاست اپل در استفاده از محصولات این شرکت در فیلم‌ها چقدر سخت‌گیرانه است. او می‌گوید: «[اپل] به شما اجازه می‌دهد از آیفون در فیلم‌ها استفاده کنید اما شخصیت‌های منفی نمی‌توانند جلوی دوربین آیفون داشته باشند.»

در جدیدترین فیلم رایان جانسون یعنی Knvies Out، تقریبا تمام شخصیت‌ها مشکوک به ارتکاب قتل هستند. بر همین اساس، اگر به موبایلی که در دست شخصیت‌های این فیلم قرار دارد دقت کنید، می‌توانید حدس بزنید که کدام کاراکتر بی‌گناه و کدام‌یک گناهکار است.

این قضیه ظاهرا فقط به آیفون‌ها هم محدود نمی‌شود. مجله Wired حدود ۲۰ سال پیش در مقاله‌ای به این موضوع پرداخته بود که چگونه نقش‌های منفی سریال 24 همگی از کامپیوترهای ویندوزی استفاده می‌کنند، در حالی که قهرمانان همگی مک‌بوک دارند.

با این حال، شرایط همیشه به همین منوال پیش نمی‌رود. برای مثال در فیلم Parasite که اخیرا جایزه بهترین فیلم اسکار ۲۰۲۰ را به دست آورد، شخصیت‌های فقیر و اصلی قصه که تصویر آن‌ها را در عکس زیر می‌بینید همگی دستگاه‌های اندرویدی دارند، در حالی که شخصیت‌های ثروتمند داستان از آیفون استفاده می‌کنند. در این‌جا می‌توان مدعی شد که با توجه به درون‌مایه ضدسرمایه‌داری Parasite، اعضای خانواده ثروتمند قصه شخصیت‌های منفی فیلم هستند و این موضوع برخلاف سیاست‌های اپل است. با این حال، شخصیت‌های فقیر داستان را هم نمی‌توان تماما به عنوان شخصیت‌های مثبت فیلم تلقی کرد.

در مجموع به نظر می‌رسد که سیاست اپل بیشتر روی شخصیت‌هایی تمرکز دارد که شرارت آن‌ها بر هیچ‌کس پوشیده نیست و از نمونه‌های آن می‌توانیم به نقش‌های منفی فیلم‌های جیمز باند اشاره کنیم. با این حال، به نظر می‌رسد که از این به بعد با توجه به موبایل شخصیت‌های داستان می‌توانیم به نکات بیشتری درباره ماهیت اخلاقی آن‌ها پی ببریم.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)