خانهاخبار
هرآنچه در رابطه با گوشی‌های سری وان پلاس 8 می‌دانیم!

هرآنچه در رابطه با گوشی‌های سری وان پلاس 8 می‌دانیم!

وان پلاس در سال جاری میلادی از گوشی‌های سری وان پلاس 8 رونمایی می‌کند. در این مطلب به بررسی تمام گزارش‌ها و شایعات پیرامون این محصولات می‌پردازیم.
۱۳۹۸/۱۲/۷

در صورتی که شایعات حقیقت داشته باشند، با سه گوشی هوشمند جدید وان پلاس در نیمه اول سال جاری میلادی ملاقات خواهیم کرد. انتظار می‌رود این محصولات با نام وان پلاس 8، وان پلاس 8 پرو و وان پلاس 8 لایت وارد بازار شوند. در ادامه قصد داریم تمام شایعات و گزارش‌های منتشر شده در رابطه با پرچمداران آینده وان پلاس را مورد بررسی قرار دهیم. در ادامه همراه ما باشید.

نام پرچمداران جدید وان پلاس

image

وان پلاس موفق شده اطلاعات مربوط به محصولات آینده خود را مخفی نگه دارد؛ بنابراین نمی‌توانیم به صورت رسمی وجود گوشی‌های سری وان پلاس 8 را تایید کنیم. با وجود چنین موضوعی، تا به امروز شایعات زیادی در رابطه با این محصولات در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته و با توجه به نحوه نام‌گذاری دستگاه‌های قبلی این شرکت، به نظر می‌رسد نام وان پلاس 8 منطقی باشد. بر اساس شایعات، این برند چینی امسال علاوه بر نسخه استاندارد و پرو پرچمدار خود، از مدل لایت آن نیز رونمایی می‌کند. در گذشته دور شرکت وان پلاس یک گوشی اقتصادی با نام OnePlus X را معرفی و روانه بازار کرده بود؛ بنابراین شاید گوشی اقتصادی جدید آن به جای وان پلاس 8 لایت، با نام وان پلاس ایکس 2 در اختیار خریداران قرار بگیرد.

با وجود چنین مواردی، در این مقاله از نام‌های وان پلاس 8، وان پلاس 8 پرو و وان پلاس 8 لایت استفاده خواهیم کرد. به احتمال زیاد این محصولات زودتر از نسل قبلی خود معرفی می‌شوند. گوشی‌های وان پلاس 7 و وان پلاس 6 در ماه می سال گذشته میلادی معرفی شدند و شاهد رونمایی از وان پلاس 5 در ماه ژوئن بودیم. بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی افشاگر معروف، Ishan Agarwal گوشی‌های سری وان پلاس 8 در اواخر ماه مارس یا ماه آوریل در معرض دید عموم قرار می‌گیرند. با وجود اینکه اطلاعاتی در رابطه با زمان رونمایی گوشی وان پلاس 8 لایت در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته است، انتظار می‌رود این اسمارت فون همزمان با وان پلاس 8 و وان پلاس 8 پرو معرفی شود.

طراحی گوشی‌های سری وان پلاس 8

image

تا به امروز شاهد انتشار رندرهای زیادی از پرچمداران آینده وان پلاس بودیم. این رندرها توسط افشاگر معروف، OnLeaks در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته؛ بنابراین می‌توان به آن‌ها اعتماد کرد. در ادامه به بررسی طراحی گوشی‌های وان پلاس 8، وان پلاس 8 پرو و وان پلاس 8 لایت می‌پردازیم.

وان پلاس 8 از طراحی متفاوتی در مقایسه با نسل گذشته خود، وان پلاس 7 بهره می‌برد. بد نیست بدانید وان پلاس 7 نیز دارای طراحی متفاوتی نسبت به وان پلاس 6T است. دوربین اصلی وان پلاس 8 در مرکز پنل پشتی قرار می‌گیرد و دارای چیدمان عمودی است. این دستگاه از دوربین اصلی سه گانه بهره می‌برد که نسبت به نسل قبلی دارای یک سنسور بیشتر است. در جلوی این گوشی هوشمند دیگر شاهد حضور برش قطره‌ای نمایشگر نخواهیم بود. به نظر می‌رسد وان پلاس قصد دارد از حفره درون صفحه نمایش استفاده کند. این حفره در سمت چپ بخش بالایی نمایشگر قرار می‌گیرد که دوربین سلفی را میزبانی می‌کند. دکمه‌های تنظیم صدا در سمت چپ و دکمه‌های پاور و سایلنت کردن دستگاه در سمت راست قرار می‌گیرند. در بخش پایینی شاهد خودنمایی پورت USB-C هستیم و همانند گذشته، این دستگاه فاقد جک 3.5 میلی‌متری هدفون است.

وان پلاس 8 پرو از نظر طراحی پنل پشتی تفاوت چندانی با وان پلاس 7T پرو ندارد. دوربین اصلی این دستگاه از سه سنسور به همراه سنسور ToF بهره می‌برد. به تازگی تصاویر واقعی این اسمارت فون به اینترنت راه پیدا کرده که شایعات گذشته را تایید می‌کنند. گوشی‌های وان پلاس 7 پرو و وان پلاس 7T پرو دارای طراحی تمام صفحه و بدون برش و یا حفره هستند. این سبک طراحی با استفاده از دوربین سلفی پاپ آپ امکان پذیر شده است. با وجود چنین موضوعی، وان پلاس قصد دارد از حفره درون نمایشگر در گوشی وان پلاس 8 پرو استفاده کند که این مورد در رندرها و همچنین تصویر واقعی آن به نمایش گذاشته شده است.

image

در حالی که شاید طراحی تمام صفحه برای برخی کاربران جذابیت بالایی داشته باشد، حضور حفره درون نمایشگر می‌تواند دلیل مناسبی داشته باشد. احتمالا وان پلاس 8 پرو تبدیل به اولین گوشی هوشمند این برند با استاندارد IP68 خواهد شد. کسب استاندارد IP68 برای یک گوشی هوشمند با دوربین سلفی پاپ آپ می‌تواند امری دشوار باشد. در صورتی که هم اکنون صاحب گوشی وان پلاس 7 پرو و یا وان پلاس 7T پرو هستید، با تغییر گوشی خود دیگر به دوربین سلفی پاپ آپ دسترسی نخواهید داشت و دوربین سلفی درون حفره نمایشگر قرار می‌گیرد.

image

بر اساس رندرهای منتشر شده، وان پلاس 8 لایت از طراحی متفاوتی در مقایسه با دیگر دستگاه‌های سری وان پلاس 8 لایت بهره می‌برد. روی پنل پشتی آن یک المان چهارگوش برای میزبانی دوربین اصلی قرار می‌گیرد و پنل جلویی آن طراحی متفاوتی دارد. با وجود انتشار رندرها، یک تصویر واقعی از این گوشی هوشمند به اینترنت راه پیدا کرده که خبر از طراحی متفاوت المان دوربین می‌دهد. وان پلاس 8 لایت به دوربین اصلی سه گانه مجهز می‌شود. در حال حاضر نام این دستگاه مشخص نشده؛ با این حال می‌دانیم نسبت به دو دستگاه دیگر قیمت پایین‌تری دارد. این اسمارت فون از صفحه نمایش مسطح و حاشیه‌های بیشتری در اطراف آن بهره می‌برد.

مشخصات و ویژگی‌های گوشی‌های سری وان پلاس 8

image

تا به امروز شاهد انتشار گزارش‌های زیادی در رابطه با این محصولات بودیم که البته برخی از آن‌ها به صورت رسمی اعلام شده‌اند. در ادامه به بررسی مشخصات رسمی و همچنین شایعات مربوط به این گوشی‌های هوشمند می‌پردازیم.

در نمایشگاه CES 2020 شرکت وان پلاس به صورت رسمی اعلام کرد گوشی‌های سری وان پلاس 8 از نمایشگر با رفرش ریت 120 هرتز بهره می‌برند. وان پلاس 7 پرو، وان پلاس 7T و وان پلاس 7T پرو دارای صفحه نمایش با رفرش ریت 90 هرتز هستند، بنابراین نسل آینده آن‌ها در این زمینه پیشرفت می‌کنند. اگرچه وان پلاس به صورت رسمی این موضوع را تایید نکرده است؛ اما بر اساس اسلایدهای فاش شده گوشی‌های وان پلاس 8 و وان پلاس 8 پرو به تراشه اختصاصی MEMC مجهز می‌شوند. MEMC که مخففMotion Estimation  وMotion Compernsation است، در تلویزیون‌های بازار مورد استفاده قرار می‌گیرد. این تراشه فریم‌های جدید را میان فریم‌های موجود قرار می‌دهد تا مشکل تاری تصویر رفع شود.

به نظر می‌رسد تراشه MEMC مورد استفاده در گوشی‌های سری وان پلاس فریم ریت ویدیوها را به حداکثر 120 فریم بر ثانیه افزایش می‌دهد. این موضوع به معنای نمایش روان‌تر و طبیعی‌تر تصویر است. با توجه به این موضوع، گیمرها در زمان اجرای بازی با این محصولات، لذت بالایی می‌برند. نرخ لمس این نمایشگرها برابر با 240 هرتز بوده و ظاهرا حداکثر روشنایی آن‌ها به 1000 نیت می‌رسد. این دستگاه از فناوری با نام Smooth Chain بهره می‌برد که البته هم اکنون اطلاعاتی در رابطه با آن به فضای مجازی راه پیدا نکرده است.

همانطور که گفته شد شایعات زیادی در رابطه با مشخصات فنی این محصولات در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته که در ادامه آن‌ها را مرور می‌کنیم. قدرت وان پلاس 8 و وان پلاس 8 پرو توسط جدیدترین چیپست کوالکام یعنی اسنپدراگون 865 تامین می‌شود. تا به امروز اکثر پرچمداران وان پلاس با جدیدترین پردازنده کوالکام وارد بازار شده‌اند. از آنجایی که اسنپدراگون 865 به مودم 5G مجهز شده است، پرچمداران آینده وان پلاس از شبکه ارتباطی 5G پشتیبانی می‌کنند. پرچمداران کنونی وان پلاس حداقل به 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده‌اند؛ بنابراین انتظار می‌رود مدل پایه وان پلاس 8 و وان پلاس 8 پرو نیز به این میزان رم و حافظه داخلی مجهز شوند.

به سراغ دوربین این گوشی‌های هوشمند می‌رویم. این احتمال وجود دارد که سنسور اصلی دوربین وان پلاس 8 پرو، سنسور 108 مگاپیکسلی جدید سامسونگ باشد. انتظار می‌رود بسیاری از پرچمداران سال جاری میلادی دارای این سنسور باشند. این احتمال وجود دارد که نسخه استاندارد آن فاقد این سنسور باشد. برخی به سنسور اصلی 48 و یا 64 مگاپیکسلی این دوربین گوشی هوشمند اشاره می‌کنند. جدیدترین شایعات خبر از قابلیت پشتیبانی گوشی‌های سری وان پلاس 8 از فناوری شارژ بی‌سیم می‌دهند. در صورتی که این شایعات حقیقت داشته باشند، احتمالا وان پلاس 8 پرو و نسخه استاندارد آن قادر به پشتیبانی از شارژ وایرلس باشند و خبری از حضور این قابلیت در وان پلاس 8 لایت نخواهد بود.

در حال حاضر اطلاعات زیادی در رابطه با مشخصات فنی وان پلاس 8 لایت در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته است. وان پلاس قصد دارد یک گوشی مقرون به صرفه وارد بازار کند تا قادر به رقابت با محصولاتی مانند گوگل پیکسل 3a باشد. نباید منتظر تامین قدرت این گوشی وان پلاس توسط چیپست اسنپدراگون 865 باشیم، احتمالا وان پلاس برای آن یکی از پردازنده‌های سری وان پلاس 700 و یا 600 را درنظر می‌گیرد. این احتمال وجود دارد که وان پلاس 8 لایت با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی در اختیار خریداران قرار بگیرد. با توجه به این موضوع که رندرهای پرچمداران آینده وان پلاس فاقد سنسور اثر انگشت است، انتظار می‌رود این اسکنر زیر نمایشگر آن‌ها قرار بگیرد.

قیمت و زمان عرضه گوشی‌های سری وان پلاس 8

image

گوشی‌های وان پلاس در سال‌های اخیر با افزایش قیمت مواجه شده‌اند. با توجه به این موضوع انتظار می‌رود پرچمداران 2020 این برند چینی نیز با افزایش قیمت روبه‌رو شوند. در حال حاضر قیمت این محصولات مشخص نشده است؛ با این حال با نگاهی به قیمت محصولات سال گذشته میلادی این شرکت می‌توان قیمت دستگاه‌های جدید را پیش بینی کرد. قیمت پرچمداران سال 2019 وان پلاس به شرح زیر است:

  • وان پلاس 7 با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی: 559 یورو (622 دلار)
  • وان پلاس 7 پرو با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی: 669 دلار
  • وان پلاس T7 با 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی: 599 دلار
  • وان پلاس T7 پرو با 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی: 759 یورو (845 دلار)

با توجه به قیمت‌های بالا، منطقی به نظر می‌رسد گوشی‌ وان پلاس 8 دارای قیمت پایه 600 تا 650 دلار باشد. احتمالا وان پلاس 8 پرو نیز با قیمت پایه 700 تا 750 دلار در اختیار خریداران قرار بگیرد. در حالی که این قیمت‌ها قطعی نیستند، نباید منتظر قیمت کمتری برای این محصولات باشیم. در رابطه با قیمت وان پلاس 8 لایت نیز نمی‌توانیم اظهارنظر قطعی کنیم؛ با این حال اگر وان پلاس بخواهد با گوگل پیکسل 3a رقابت کند، باید آن را با قیمتی کمتر از 400 دلار روانه بازار کند.

وان پلاس 7 در ایالات متحده آمریکا عرضه نشد و وان پلاس تصمیم گرفت تنها نسخه پرو این گوشی هوشمند را وارد بازار این کشور کند. احتمالا امسال نیز شاهد چنین استراتژی خواهیم بود. با وجود این مورد، گزارش Android Police به این موضوع اشاره می‌کند که وان پلاس 8 توسط اپراتور ورایزن در کشور ایالات متحده آمریکا به فروش می‌رسد. این احتمال وجود دارد که وان پلاس 8 توسط ورایزن و نسخه پرو آن توسط T-Mobile در این کشور فروخته شود. به احتمال زیاد وان پلاس 8 لایت وارد بازار این کشور نخواهد شد و کاربران در کشورهای دیگری مانند هند به آن دسترسی پیدا می‌کنند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)