تست همراه اول

سرویس خبر
7 اسفند 1398 ساعت 02:19
0 نظر

 

فولکس واگن توارگ R پلاگین هیبریدی با موتور 456 اسب بخاری رونمایی شد

فولکس واگن از نسخه قدرتمند خودروی توارگ رونمایی کرد. فولکس واگن توارگ R پلاگین هیبریدی گشتاوری برابر با 700 نیوتن متر دارد.

در چندین سال گذشته شاهد انتشار شایعات فراوانی در رابطه با نسخه R خودروی فولکس واگن توارگ بودیم. اکتبر سال گذشته میلادی سازنده آلمانی آن به صورت رسمی چنین موضوعی را تایید و اعلام کرد نسخه قدرتمند این خودروی کراس اوور وارد بازار می‌شود. فولکس واگن توارگ R پلاگین هیبریدی هفته آینده در نمایشگاه خودروی ژنو 2020 به نمایش گذاشته می‌شود. در اواخر دهه گذشته، توارگ R50 با موتور بسیار قدرتمندی وارد بازار شد. در حالی که این کراس اوور دارای موتور 10 سیلندر 5.0 لیتری TDI بود، مدل جایگزین آن از موتور بنزینی 6 سیلندر 3.0 لیتری به همراه یک موتور برقی بهره می‌برد.

قدرت تولیدی موتور بنزینی این کراس اوور به 335 اسب بخار می‌رسد، در حالی که موتور الکتریکی آن قادر به تولید 134 اسب بخار قدرت است. این موتورها در مجموع قدرتی برابر با 456 اسب بخار و گشتاوری برابر با 700 نیوتن متر در اختیار راننده قرار می‌دهند. برای مقایسه بد نیست به دیگر مدل قدرتمند فولکس واگن توارگ یعنی V8 TDI اشاره کنیم. این مدل از موتور 4.0 لیتری توربودیزل یکسان با آئودی SQ7 بهره می‌برد که قادر به تولید 416 اسب بخار قدرت و 900 نیوتن متر گشتاور است.

اجازه دهید به معرفی فولکس واگن توارگ R پلاگین هیبریدی بپردازیم. این محصول اولین خودروی سری R با موتور پلاگین هیبریدی محسوب می‌شود و با استفاده از موتور برقی حداکثر سرعت آن به 140 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این خودرو از یک باتری لیتیوم یونی بهره می‌برد. این موتور الکتریکی به لطف باتری درنظر گرفته شده برای آن، در حالت تمام الکتریکی بردی برابر با 48 کیلومتر دارد. سرعت فولکس واگن توارگ R پلاگین هیبریدی در مدل زمان 5 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن برابر با 250 کیلومتر بر ساعت است.

سومین خودروی پلاگین هیبریدی فولکس واگن پس از گلف و پاسات GTE در بازارهای اروپایی، توارگ R پلاگین هیبریدی اولین خودروی پلاگین هیبریدی این برند آلمانی مجهز به سیستم چهار چرخ محرک محسوب می‌شود. قدرت تولیدی موتورها توسط یک گیربکس 8 سرعته خودکار به چرخ‌های جلو و عقب منتقل می‌شود. قابلیت قفل دیفرانسیل این خودرو همراه با سیستم 4Motion کار می‌کند. بر اساس موقعیتی که خودرو در آن قرار دارد، حداکثر 70 درصد قدرت به محور جلو و یا حداکثر 80 درصد آن به محور عقب منتقل می‌شود.

تغییرات ظاهری این خودرو مشابه با دیگر محصولات سری R فولکس واگن است، البته به جای چهار خروجی اگزوز دایره‌ای شکل مورد استفاده در فولکس واگن گلف R، این خودرو از خروجی اگزوز دوگانه بهره می‌برد. این کراس اوور آلمانی به صورت استاندارد به رینگ‌های 20 اینچی مجهز شده است؛ با این حال می‌توان آن را با رینگ‌های 22 اینچی نیز سفارش داد. در کابین شاهد استفاده از چرم مشکی رنگ Puglia هستیم که به صورت انحصاری برای آن درنظر گرفته شده است. هفته آینده به صورت رسمی شاهد رونمایی از فولکس واگن توارگ R پلاگین هیبریدی در نمایشگاه خودروی ژنو 2020 خواهیم بود. در نیمه دوم سال جاری میلادی شهروندان در کشورهای اروپایی به این خودرو دسترسی پیدا می‌کنند.



  7 اسفند 1398
228 بازدید
0 نظر
5.00
  1 رای
نظرات کاربران

در حال بارگذاری