خانهاخبار
گزارش: عرضه آیفون 9 و خانواده آیفون 12 می‌تواند ماه‌ها عقب بیفتد

گزارش: عرضه آیفون 9 و خانواده آیفون 12 می‌تواند ماه‌ها عقب بیفتد

بر اساس گزارش جدید تحلیل‌گر شرکت Wedbush، اگر شیوع ویروس کرونا کندتر نشود، زنجیره تامین اپل نمی‌تواند تمام توان خود را برای تولید آیفون‌های جدید اپل به کار ببند و عرضه این محصولات با تعویق چند ماهه روبرو خواهد شد.
۱۳۹۸/۱۲/۷

احتمالا یکی از مهم‌ترین بخش‌های تولید آیفون اپل همکاری صحیح بخش‌های مختلف زنجیره تامین این شرکت است. اگر در بخشی از این زنجیره تامین مشکلی پیش بیاید، فرآیند تولید کند می‌شود چون شرکت‌های دخیل نمی‌توانند قطعات مورد نیاز خود را دریافت کنند. در حال حاضر ویروس کرونا باعث ایجاد اختلال در زنجیره تامین اپل شده چرا که اکثر اعضای این زنجیره در کشور چین حضور دارند و تحت تاثیر این بیماری قرار گرفته‌اند.

به گزارش بلومبرگ، تحلیل‌گر شرکت Wedbush، دنیل ایوز (Daniel Ives)، می‌گوید حداقل حدود یک ماه کامل طول می‌کشد تا زنجیره تامین اپل بتواند با تمام توان قبلی خود به چرخه تولید برگردد. ایوز مدعی است که حتی اگر همه چیز به بهترین شکل ممکن برای اپل پیش برود، زنجیره تامین این شرکت نمی‌تواند تا ماه آوریل به ۱۰۰ درصد توان خود برسد.

ولی در بدترین حالت ممکن چه خواهد شد؟ تحلیل‌گر شرکت Wedbush می‌گوید ویروس کرونا می‌تواند باعث شود زنجیره تامین اپل تا ماه ژوئن به صورت محدود به فعالیت خود ادامه داده و در نتیجه، حتی عرضه آیفون‌های پرچمدار این شرکت که معمولا در ماه سپتامبر معرفی می‌شود تا چند ماه به تعویق بیفتد.

image

مشکل آن‌جا سخت‌تر می‌شود که اپل می‌خواهد تغییرات بزرگی در موبایل‌های ۲۰۲۰ خود اعمال کرده و این محصولات را به اولین دستگاه‌های 5G این شرکت تبدیل کند. تحلیل‌گر شرکت TF International، مینگ-چی کو، گفته بود اپل سال بعد می‌خواهد چهار آیفون معرفی کند: آیفون ۱۲ مدل ۵.۴ اینچی، آیفون ۱۲ پلاس ۶.۱ اینچی، آیفون ۱۲ پرو ۶.۱ اینچی و آیفون ۱۲ پرو مکس ۶.۷ اینچی. هر چهار دستگاه یادشده از انواع sub-6GHz و mmWave نسل پنجم پشتیبانی خواهند کرد (اگر با انواع شبکه‌های 5G آشنا نیستید این مطلب را بخوانید).

ولی پیش از رسیدن به آیفون ۱۲، اپل ابتدا باید آیفون ۹ یا همان آیفون SE 2 را از زنجیره تامین خود عبور دهد. این گوشی ظاهری شبیه آیفون ۸ دارد اما از تراشه A13 بایونیک استفاده می‌کند که با خانواده آیفون ۱۱ معرفی شد. کو در ابتدا پیش‌بینی کرده بود که اپل چیزی حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیون آیفون ۹ بفروشد، اما با توجه به ویروس کرونا پیش‌بینی خود را به ۲۰ تا ۳۰ میلیون تقلیل داد. اما این اتفاق هم تنها زمانی ممکن خواهد بود که مشکلی در زنجیره تامین اپل به وجود نیاید، چرا که کوپرتینویی‌ها ۵ آیفون جدید را در سال ۲۰۲۰ تولید خواهند کرد.

دنیل ایوز اظهار دارد که اگر زنجیره تامین اپل تا ماه آوریل به حالت عادی خود برگردد، احتمالا فقط آیفون ۹ با تاخیر در زمان عرضه مواجه خواهد شد. این گوشی طبق شایعات قرار بود در تاریخ ۳۱ مارس معرفی شود. در این صورت، آیفون‌های 5G بدون مشکل به ماه سپتامبر خواهند رسید. اما اگر مشکلات زنجیره تامین ادامه پیدا کند، علاوه بر آیفون ۹ باید منتظر تاخیر چند ماهه در عرضه سری آیفون ۱۲ باشیم.

ایوز انتظار دارد که شرایط زنجیره تامین اپل تا اواخر ماه آوریل یا اوایل ماه مه به سطح عادی برسد، در این صورت عرضه آیفون ۹ چند ماه به تعویق می‌افتد و سری آیفون ۱۲ نیز احتمالا با چند هفته تاخیر وارد بازار می‌شود. با توجه به سابقه‌ای که از اپل می‌شناسیم، می‌دانیم که این اتفاق برای آن‌ها پذیرفتنی نیست و کوپرتینویی‌ها قطعا تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا تغییری در برنامه‌ریزی‌شان به وجود نیاید. با این حال، برخی چیزها از دست این شرکت خارج است و همه باید منتظر بمانیم تا ببینیم وضعیت شیوع ویروس کرونا چه زمانی بالاخره کُندتر خواهد شد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)