خانهاخبار
اتحادیه اروپا می‌خواهد امکان تعویض باتری دستگاه‌ها را تسهیل کند

اتحادیه اروپا می‌خواهد امکان تعویض باتری دستگاه‌ها را تسهیل کند

بر اساس طرحی که قرار است توسط اتحادیه اروپا ارائه شود، شرکت‌ها باید بستری فراهم کنند که امکان تعویض باتری گجت‌های هوشمند با سهولت بیشتری انجام پذیرد.
۱۳۹۸/۱۲/۷

اکثر تلفن‌های هوشمند موجود در بازار دارای باتری غیرقابل تعویض توسط کاربر هستند، در نتیجه اگر باتری موبایل شما خراب شود یا عمر آن به پایان برسد نمی‌توانید خودتان آن را عوض کنید. ولی اکنون به نظر می‌رسد اتحادیه اروپا در حال کار روی طرحی است که شرایط را تغییر خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری Het Financieele Dagblad، کمیسیون اروپا مشغول کار روی طرحی است که شرکت‌ها را مجبور به فراهم‌سازی بستری برای تعویض آسان باتری دستگاه‌ها خواهد کرد. این طرح ظاهرا قرار است در اواسط ماه مارس ارائه شود و گفته شده که تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها و ایرفون‌های بیسیم را مدنظر قرار می‌دهد.

در این طرح به برنامه‌هایی برای بازیافت محصولات، استفاده مجدد از مواد خام و تولید پایدار نیز اشاره شده است. علاوه بر این، گفته می‌شود اتحادیه اروپا می‌خواهد به تولیدکنندگان فشار آورده و آن‌ها را به افزایش مدت زمان گارانتی و دسترسی آسان‌تر به اطلاعات مربوط به تعمیرات دستگاه‌ها وادار کند.

طرح اتحادیه اروپا بر بازیافت هرچه بیشتر بسته‌بندی محصولات هم تاکید دارد و از این طریق می‌خواهد استفاده از مایکرو-پلاستیک‌ها را کاهش دهد. در واقع، در طرح این اتحادیه پیشنهاد شده که تولیدکنندگان با نصب برچسبی بر روی محصولات خود اعلام کنند که کاربران با استفاده از آن محصول چه مقدار مایکرو-پلاستیک در طبیعت منتشر می‌کنند. از دیگر طرح‌های اتحادیه اروپا می‌توانیم به فراهم‌سازی سیستمی برای گردآوری تلفن‌ها، تبلت‌ها و شارژرهای قدیمی اشاره کنیم.

با توجه به اهمیت موضوع فرسایش عمر باتری تلفن‌های قدیمی، ارائه طرحی توسط اتحادیه اروپا به منظور تسهیل فرآیند تعویض باتری شایسته تحسین است. فراموش نکنیم که اپل حتی چند سال پیش آیفون‌های قدیمی را کُند کرد، چون باتری این دستگاه‌ها کیفیت لازم را از دست داده بود، در نتیجه این طرح می‌تواند به کاهش چنین مشکلاتی کمک کند.

البته نباید فراموش کنیم که یکی از مزایای اصلی غیرقابل تعویض بودن باتری، امکان افزودن ویژگی مقاومت در برابر آب و گردوغبار است. با این حال، به نظر می‌رسد که هدف اتحادیه اروپا نه حذف کامل باتری‌های غیرقابل تعویض، بلکه فراهم‌سازی بستری برای تعویض آسان‌تر این قطعات باشد. چون خیلی از شرکت‌ها محصولات خود را به گونه‌ای طراحی می‌کنند که تعویض این قطعات بسیار سخت می‌شود. این اتحادیه قبلا در سال ۲۰۱۷ از شرکت‌های تولیدکننده خواسته بود که از چسب در محصولات خود استفاده نکنند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)