خانهاخبار
مایکروسافت اطلاعات جدیدی از ایکس باکس سری ایکس منتشر کرد

مایکروسافت اطلاعات جدیدی از ایکس باکس سری ایکس منتشر کرد

مایکروسافت ساعاتی پیش دست به انتشار اطلاعات تازه‌ای در خصوص کنسول نسل بعدی خود زد و به عنوان بخشی از این اطلاعات اعلام کرد که توان گرافیکی ایکس باکس سری ایکس 12 ترافلاپس خواهد بود.
۱۳۹۸/۱۲/۶

مایکروسافت بالاخره اطلاعات بیشتری درباره کنسول نسل بعدی خود یعنی ایکس باکس سری ایکس منتشر کرد. بزرگ‌ترین خبر درباره این دستگاه پشتیبانی از توان گرافیکی ۱۲ ترافلاپس است که معادل دو برابر توان ایکس باکس وان ایکس و هشت برابر ایکس باکس وان به حساب می‌آید. با این حساب، ایکس باکس سری ایکس در جایگاهی فراتر از اکثر کارت گرافیک‌های میان‌رده AMD و انویدیا قرار می‌گیرد. از این رو، می‌توانیم ببینیم که نسل بعدی ایکس باکس و پلی استیشن تا چه اندازه نسبت به نسل فعلی پیشرفت کرده‌اند.

فیل اسپنسر، رئیس بخش ایکس باکس مایکروسافت، مدعی است:

ایکس باکس سری ایکس با استفاده از تکنیک‌های مدرن جهشی واقعی را از نظر توان پردازشی و گرافیکی انجام داده که به نرخ فریم‌های بالاتر و بازی‌های بزرگ‌ها و پیچیده‌تر و کسب تجربه‌ای کم‌نظیر منجر خواهد شد که نظیر آن را در کمتر کنسول گیمینگی مشاهده کرده‌ایم.

مایکروسافت قبلا با کمک DirectX از سیستم رهگیری پرتو و سایه‌های نرخ متغیر (VRS) رونمایی کرده بود. این شرکت حالا می‌گوید تکنیک VRS خود را پتنت کرده است. اسپنسر اظهار دارد:

به جای مصرف یک‌شکل چرخه‌های GPU برای تک‌تک پیکسل‌های صفحه، توسعه‌دهندگان می‌توانند جلوه‌های مختلف را در کاراکترهای خاص بازی‌ها یا اشیا مهم محیطی اولویت‌بندی کنند. این تکنیک به پایداری بیشتر نرخ فریم و رزولوشن بالاتری منجر می‌شود که اثری روی کیفیت تصویر نهایی نمی‌گذارد.

ایکس باکس سری ایکس شامل یک پردازنده مرکزی اختصاصی است که بر مبنای AMD Zen 2 و معماری Radeon RDNA 2 ساخته شده. مایکروسافت در کنسول بعدی خود از حافظه داخلی NVMe SSD استفاده می‌کند که سرعت بارگذاری را کاهش داده و تقریبا تمام جنبه‌های اجرایی بازی‌ها را بهبود می‌بخشد.

image

ایکس باکس سری ایکس از رزولوشن 8K و نرخ فریمی معادل حداکثر 120fps پشتیبانی می‌کند. مایکروسافت می‌گوید آن‌ها با انجمن HDMI و تولیدکنندگان تلویزیون همکاری کرده‌اند تا قابلیت ALLM یا «حالت تاخیر پایین خودکار» و VRR یا «نرخ نوسازی متغیر» را از طریق HDMI 2.1 بر روی ایکس باکس سری ایکس فعال کنند. این کار به کاهش لگ ورودی و روان‌سازی جلوه‌های بصری بازی‌ها بر روی تلویزیون‌ها کمک خواهد کرد.

در کنار این ویژگی‌های سخت‌افزاری، ایکس باکس سری ایکس قابلیتی به نام «ازسرگیری سریع» هم دارد. مایکروسافت قبلا از این قابلیت در ایکس باکس وان هم استفاده کرده بود، اما حالا وعده داده شده که ایکس باکس سری ایکس می‌تواند چندین بازی را در حالت توقف نگه داشته و اجازه دهد کاربر آن‌ها را از سر بگیرد. این مسئله برای جابجا شدن بین بازی‌ها یا از سر گرفتن بازی‌ها پس از روشن کردن دستگاه بسیار کاربردی خواهد بود.

علاوه بر این، مایکروسافت در ایکس باکس سری ایکس به طور کامل از «سازگاری روبه‌عقب» پشتیبانی می‌کند تا با بازی‌های ایکس باکس نسل اول و ایکس باکس ۳۶۰ نیز سازگار باشد. این شرکت برند ایکس باکس گیم استودیوز را به Smart Delivery تغییر داده تا نشان دهد که شما می‌توانید این بازی‌ها را روی ایکس باکس وان یا ایکس باکس سری ایکس اجرا کنید. ناشران شخص ثالث هم قادر خواهند بود تا بازی‌های خود را به شکل مشابهی برچسب‌گذاری کنند تا مصرف‌کنندگان بدانند که آن بازی‌ها روی نسل بعدی کار می‌کند یا نه.

مایکروسافت قول داده که در ماه‌های آتی اطلاعات بیشتری را درباره کنسول جدید خود منتشر کند. بنابراین باید همچنان منتظر بمانیم تا اطلاعات مربوط به قیمت‌گذاری، تاریخ دقیق عرضه و عناوین زمان عرضه به اشتراک گذاشته شود. افزون بر این، هنوز مشخص نیست که نسخه‌ای ارزان‌تر از این کنسول هم قرار است عرضه شود یا نه.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)