خانهاخبار
هوآوی Mate Xs با لولای جدید و Kirin 990 5G معرفی شد

هوآوی Mate Xs با لولای جدید و Kirin 990 5G معرفی شد

نسل دوم تلفن هوشمند تاشوی هوآوی امروز طی مراسمی با نام Mate Xs از راه رسید. این دستگاه نسبت به نسل قبلی خود تغییرات اندکی داشته و علاوه بر پردازنده جدید حالا از لولای تازه‌ای استفاده می‌کند.
۱۳۹۸/۱۲/۵

هوآوی پارسال در MWC 2019 از اولین گوشی تاشوی خود با نام میت ایکس رونمایی کرد و اگرچه عرضه آن چندین بار به تاخیر افتاد، اما نهایتا به بازار آمد و حالا بالاخره جانشینی برای آن دستگاه معرفی شده است. مسئولان این شرکت چینی امروز در مراسمی ویژه از نسل دوم موبایل تاشوی خود رونمایی کردند. نام این دستگاه Huawei Mate Xs است و چند ویژگی و قابلیت جدید را به فرمول نسل اول این گوشی اضافه کرده است.

هوآوی میت ایکس اس از چیپست Kirin 990 5G، لولایی با ساختار جدید و سیستمی برای خنک‌سازی مناسب‌تر استفاده می‌کند. با این حال، نمایشگر، دوربین و طراحی کلی این دستگاه مشابه نسل قبل باقی مانده است.

image

میت ایکس اس ساختاری دو لایه‌ای دارد که به پنل OLED این دستگاه استحکام می‌بخشد. این گوشی از دو نوار پلی‌آمید ساخته شده که میان آن‌ها چسبی بی‌رنگ قرار گرفته است. اندازه صفحه نمایش میت ایکس ۸ اینچ و رزولوشن آن ۲۴۸۰ در ۲۲۰۰ پیکسل است. زمانی که میت ایکس را تا می‌کنید، اندازه نمایشگر اصلی آن به ۶.۶ اینچ با نسبت تصویر ۱۹.۵:۹ می‌رسد. در این صورت، در پشت دستگاه نمایشگری با نسبت تصویر ۲۵:۹ به وجود می‌آید که به عنوان نمایاب برای عکس‌های سلفی به کار می‌رود.

image

میت ایکس اس هوآوی دوربینی سه‌گانه دارد که شامل یک لنز اصلی ۴۰ مگاپیکسلی، یک لنز تله‌فوتوی ۸ مگاپیکسلی و یک لنز فوق عریض ۱۶ مگاپیکسلی است. همچنین یک سنسور زمان پرواز هم روی این دستگاه قرار داده شده تا قابلیت‌های تشخیص عمق آن را افزایش دهد. در میت ایکس اس خبری از دوربین سلفی نیست و همان طور که گفتیم، با برگرداندن دستگاه می‌توانید از دوربین عقب به عنوان دوربین سلفی استفاده کنید.

image

باتری میت ایکس اس ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت در نظر گرفته شده و از فناوری شارژ سریع ۵۵ واتی پشتیبانی می‌کند. در قسمت داخلی دستگاه لولای Falcon Wing بهبود یافته و حالا استحکام بیشتری پیدا کرده است. این لولا اکنون ظاهر پهتری دارد، اما چین‌خوردگی آن در سمت نمایشگر همچنان مشهود است.

هوآوی میت ایکس اس با EMUI 10 به بازار می‌آید که مبتنی بر اندروید ۱۰ ساخته شده، اما همان طور که انتظار داشتیم خبری از اپلیکیشن‌ها و خدمات گوگل روی این دستگاه نخواهد بود. هوآوی حالا از اکوسیستمی موسوم به HMS یا «خدمات موبایلی هوآوی» استفاده می‌کند که جایگزین‌هایی را برای خدمات گوگل فراهم می‌سازد.

قیمت مدل ۸ + ۲۵۶ گیگابایتی این دستگاه از ۲۴۹۹ دلار آغاز می‌شود و عرضه آن از ماه آینده صورت خواهد پذیرفت.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)