خانهاخبار
مدیرعامل HTC از عرضه اولین موبایل 5G این برند در ماه‌های آتی خبر داد

مدیرعامل HTC از عرضه اولین موبایل 5G این برند در ماه‌های آتی خبر داد

بر اساس آن‌چه که قبلا اعلام شده بود و انتظار داشتیم، مدیرعامل HTC مجددا تایید کرد که تا چند ماه دیگر اولین موبایل 5G برند آن‌ها رسما به بازار می‌آید.
۱۳۹۸/۱۲/۵

در سال‌های نه چندان دور HTC به عنوان اصلی‌ترین شرکت تولیدکننده موبایل‌های اندرویدی شناخته می‌شد، اما حالا دیگر کمتر کسی نام این شرکت را به خاطر می‌آورد. پیرامون این که چرا و چگونه HTC به این وضعیت رسید حرف‌های زیادی وجود دارد که ما نمی‌خواهیم در این مطلب به آن‌ها بپردازیم. در حال حاضر، اگرچه گفته می‌شود که دوران این کمپانی تایوانی به پایان رسیده، اما مسئولان این شرکت تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا صحنه را خالی نکنند. در نتیجه حالا باید منتظر محصولات جدید این برند نام‌آشنا باشیم.

به‌تازگی مدیرعامل HTC در مصاحبه‌ای اعلام کرده است که اولین موبایل 5G این شرکت در ماه‌های پیش رو معرفی خواهد شد. متاسفانه او اطلاعات زیادی درباره آینده گوشی‌های HTC به اشتراک نگذاشته است، اما دو نکته مهم را می‌توان از صحبت‌های وی دریافت کرد.

در وهله اول، با وجود این که شاید امسال گوشی‌های خوش قیمت بیشتری با پشتیبانی از 5G به بازارا بیایند، اما نسل پنجم ارتباطات همچنان به طور عمده به عنوان قابلیتی برای گوشی‌های پرچمدار شناخته می‌شود. در نتیجه به نظر می‌رسد که HTC با موبایل مدنظر خود هدف بزرگی را دنبال می‌کند. طبیعی است که اگر این شرکت می‌خواهد بازگشت مناسبی به بازار داشته باشد، باید تمام توان خود را برای رقابت با بزرگان بازار به کار بگیرد.

در وهله دوم، وقتی صحبت از اولین موبایل 5G به میان آمده، این یعنی تلفن‌های دیگری هم با پشتیبانی از نسل پنجم ارتباطات در دست ساخت قرار دارند و در ادامه آن‌ها را خواهیم دید.

آخرین موبایل پریمیوم این شرکت HTC U12 Plus بود که در سال ۲۰۱۸ معرفی شد. آن‌ها در سال ۲۰۱۹ صرفا موبایلی با پشتیبانی از بلاک‌چین معرفی کردند که در آن کیف پول یکپارچه رمزارزی قرار داشت. نام HTC در حال حاضر آن قدر از ذهن کاربران فاصله گرفته که این شرکت برای موفقیت دوباره باید کمپین تبلیغاتی گسترده‌ای برپا کند.

علی‌رغم عملکرد نامناسب بخش موبایل HTC، دستگاه‌های واقعیت مجازی این شرکت فروش خوبی دارند. خط تولید محصولات Vive به درآمدزایی خوبی رسیده و اگر مسئولان این شرکت بتوانند به نوعی از طریق 5G میان گوشی‌ها و هدست‌های VR خود پیوند ایجاد کنند، شاید بتوانند بازگشتی قدرتمندانه‌تر داشته باشند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)