خانهاخبار
گوشی Xperia 1 II معرفی شد | بررسی مشخصات فنی

گوشی Xperia 1 II معرفی شد | بررسی مشخصات فنی

محصول جدید سونی با نام Xperia 1 II به دنیای تکنولوژی معرفی شد.
۱۳۹۸/۱۲/۵

پرچمدار بعدی کمپانی سونی با نام اکسپریا 1 II که به صورت اکسپریا وان مارک دو خوانده می‌شود، به صورت رسمی معرفی شد. این محصول را می‌توان دنباله‌روی اکسپریا 1 دانست که شاهد برخی آپگرید‌های سخت‌افزاری در آن هستیم و برخی قابلیت‌های گذشته محصولات سونی، مجددا به چرخه تولید بازگشته‌اند.

image

 

طراحی

زبان طراحی OmniBalance سونی مجددا بازگشته است! محصولات سونی در گذشته، از این زبان طراحی برخوردار بودند: ظاهر مستطیل شکل و لبه‌های تخت. تا اکسپریا XZ3 این سبک از طراحی ادامه داشت و پس از آن، تغییر پیدا کرد. اما ظاهرا طراحان سونی با Xperia 1 II به گذشته بازگشته‌اند!

لبه‌های تخت این محصول، حس نوستالژیک محصولات پیشین سونی را زنده می‌کند. حاشیه‌های بالا و پایین نمایشگر، حاوی اسپیکرهایی است که این روزها، به ندرت در گوشی‌های هوشمند شاهد آنها هستیم.

دکمه پاور در سمت راست بدنه و در مرکز آن قرار گرفته و به این ترتیب، دسترسی به آن آسان‌تر است. این قطعه سخت‌افزاری همچنین میزبان سنسور اثر انگشت نیز است و بر خلاف محصولات اخیر، سنسور اثر انگشت مجددا به محل پیشین خود بازگشته است.

در نهایت، محصول جدید سونی را از نظر طراحی می‌توان ترکیبی از Xperia XZ2 و Xperia 1 به حساب آورد.

image

 

نمایشگر

صفحه نمایش 6.5 اینچی اکسپریا 1 II با رزولشون 4K و نسبت ابعاد تصویر 21.5:9 همراه است. سونی همچنین از پنل‌های OLED که از ویژگی HDR نیز پشتیبانی می‌کند، بهره می‌برد. اما ممکن است ناامید شوید اگر بدانید که این نمایشگر، از نرخ رفرش 90 یا 120 هرتزی پشتیبانی نمی‌کند.

به جای آن، سونی از تکنولوژی کاهش موشن بلور برای القای چنین حالتی استفاده کرده است. مسئولان این کمپانی مدعی هستند که این ویژگی، با نرخ رفرش 90 هرتزی نمایشگرهای امروزی برابری می‌کند.

نمایشگر این گوشی هوشمند همچنان به حالت Creator Mode مجهز است و به این ترتیب، رنگ‌های شفاف و جذابی را به کاربر نمایش می‌دهد.

image

 

دوربین

در پشت بدنه اکسپریا 1 مارک 2 شاهد دوربین سه گانه هستیم که از ترکیب سه لنز زیر تشکیل شده است:

  • لنز 12 مگاپیکسل واید
  • لنز 12 مگاپیکسل سوپر واید
  • لنز 12 مگاپیکسل تله فوتو

همچنین سنسور ToF در کنار آنها قرار گرفته است. بر اساس مشخصات، این قطعه سخت‌افزاری قادر است تا در حوالی 5 متری خود، سایز اشیاء، لبه‌ها و محل قرارگیری آنها را محاسبه نماید. این ویژگی نه تنها در اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده به کار می‌آید. بلکه در هنگام عکاسی یا فیلم‌برداری کمک می‌کند تا حالت پرتره به بهترین شکل ممکن روی تصویر القاء شود.

لنز‌های زایس به همراه روکش Zeiss T، بازتاب نور را تا حد ممکن کاهش داده و کنتراست بهتری را ایجاد می‌کند.

مسئولان سونی به شدت، به حالت فوکوس خودکار و Autu Exposure این محصول افتخار می‌کنند. دوربین این محصول قادر است تا در حالت Burst Mode، بیست تصویر را در یک ثانیه شکار کرده و به این ترتیب، رکورد سریع‌ترین دوربین را به خود اختصاص دهد. به یاد داشته باشید که این حالت، تنها در مکان‌هایی با نور کافی پاسخگو خواهد بود.

سیستم ریل تایم Eye AF به شما کمک می‌کند تا چشمان اشخاص یا حیوان‌های مختلف را به سرعت تشخیص داده و به این ترتیب، فوکوس خودکار هنگام عکاسی به سریع‌ترین شکل ممکن انجام شود.

همچنین شما می‌توانید تا اکسپریا 1 مارک دو را با دوربین‌های آلفا همگام‌سازی کرده و به این ترتیب، از این محصول به عنوان ریموت یا شاتر استفاده کنید.

حالت Photograhy Pro نیز تا حد امکان بهبود یافته و برای افرادی که با دورین‌های آلفا کار کرده‌اند، کاملا آشنا به نظر می‌رسد.

اما در شاخه فیلم‌برداری، اثری از 8K دیده نمی‌شود و باید به حالت 2K و با نرخ فریم 120 FPS رضایت دهید. البته با اپلیکیشن Cinematography Pro، شما قادر خواهید بود تا ویدئوهایی با رزولوشن 4K با نسبت ابعاد تصویر 21:9 و با نرخ فریم‌های 24، 25، 30 و 60 FPS را شکار کنید. 

image

 

سخت‌افزار و صدا

جای تعجبی نیست اگر بگوییم که Xperia 1 II از پردازنده نام آشنای اسنپدراگون 865 بهره می‌برد. پشتیبانی از نسل پنجم شبکه مخابراتی (5G) از دیگر امکانات آن به حساب می‌آید.

سونی در محصولات اخیر خود، جک 3.5 میلی متری هدفون را حذف کرده بود، اما در این محصول شاهد بازگشت آن هستیم. همچنین در بالا و پایین حاشیه‌های نمایشگر، شاهد بازگشت اسپیکرهای استریو هستیم که در ابتدای متن به آنها اشاره کردیم.

هنگام گوش دادن به موزیک از طریق اپلیکیشن Tidal، یک دیکودر صوتی 360 Reality برای شما در نظر گرفته شده است. به این ترتیب، حس بودن روی استیج به کاربر یا شنونده موزیک دست می‌دهد. البته تا تست نهایی آن، نمی‌توان در مورد این ویژگی صحبتی به میان آورد.

image

 

قیمت و تاریخ عرضه اکسپریا وان مارک 2

در حال حاضر، متأسفانه اطلاعاتی در مورد قیمت و زمان عرضه این محصول در دسترس نیست. اما پیش بینی می‌شود که پیش فروش محصول جدید سونی ظرف چند هفته آینده آغاز شود. 

اکسپریا 1 سال گذشته با قیمت 999.99 دلار روانه بازار شد. باید منتظر ماند و دید که برای جایگزین این محصول، چه قیمتی لحاظ می‌شود.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

هادی

۱۳۹۸/۱۲/۶
??

محسن

۱۳۹۸/۱۲/۵
اقا این که از نرخ ۹۰ هرتز پشتیبانی میکنه که. چرا دروغ میگید.