خانهاخبار
بررسی قدرت پردازش و عملکرد Y9s در اجرای بازی

بررسی قدرت پردازش و عملکرد Y9s در اجرای بازی

در این مقاله در مورد قدرت سخت افزاری وای 9 اس، که گوشی‌ای مقرون به صرفه و جذاب است، صحبت می‌کنیم.
۱۳۹۸/۱۲/۳

همان‌طور که در بررسی‌های وای 9 اس با هم صحبت کردیم این گوشی هوشمند یکی از مقرون به صرفه‌های بازار ایران به حساب می‌آید که در بخش‌های مختلف ویژگی‌های جذابی دارد. در این بررسی به صورت مختص روی عملکرد سخت‌افزاری این گوشی به خصوص در اجرای بازی‌ها تمرکز می‌کنیم و در مورد بنچ مارک‌های آن صحبت می‌کنیم.

وای 9 اس به چیپست ساخت هوآوی با نام کایرین 7100 اف مجهز شده که سه ماهه سوم سال 2018 به بازار موبایل معرفی شد. این چیپست بر پایه معماری 12 نانومتری بنا شده و 5 میلیارد و 500 هزار ترانزیستور دارد.

روی این چیپ پردازنده‌ای 8 هسته‌ای می‌بینیم که 4 هسته آن فرکانس 2.2 گیگاهرتزی و 4 هسته دیگرش فرکانس 1.7 گیگاهرتزی دارند.

هوآوی برای اینکه این گوشی هوشمند بتواند عملکرد خوبی در اجرای برنامه‌ها و بازی‌ها داشته باشد و در ضمن توانایی بالایی در اجرای اعمال مولتی تسکینگ از خودش نشان دهد از حافظه رم 6 گیگابایتی روی این چیپ استفاده کرده. حافظه داخلی هم ظرفیت 128 گیگابایتی دارد و امکان استفاده از کارت حافظه خارجی هم وجود دارد.

در ادامه سخت افزار وای 9 اس را هم از نظر اعداد و ارقام و هم از نظر عملکرد در دنیای واقعی مورد بررسی قرار می‌دهیم.

از بنچمارک ها شروع می‌کنیم.

 در اسکرین‌شات‌های زیر می‌توانید نتایج بنچمارک‌های گرفته شده با این گوشی را مشاهده کنید که توسط سه نرم افزار AnTuTu، Geekbench 5 و GFX Bench تهیه شده‌اند.

image
  
image
  
image

نکته مهم دیگر در عملکرد گوشی میزان حافظه رم آزاد در شرایط مختلف و میزان حافظه آزاد در ابتدای کار است که گوشی را خریداری می‌کنید. در این دو بخش هم وای 9 اس عملکرد خوبی از خودش نشان می‌دهد. در ابتدا که گوشی را خریداری می‌کنید از 128 گیگابایت حافظه داخلی حدود 113 گیگابایت آزاد است که عدد بسیار خوبی برای یک گوشی اندرویدی به حساب می‌آید. در بخش حافظه رم هم با گوشی‌ای روبرو هستیم که فراتر از رنج قیمتی خودش عمل می‌کند. زمانی که تمامی برنامه‌ها روی گوشی بسته باشند حدود 2.3 گیگابایت از این حافظه آزاد است و اگر 15 برنامه را روی آن باز کنید میزان حافظه آزاد رم به 1.5 گیگابایت می‌رسد که هنوز این میزان حافظه رم را برای انجام کارهای مولتی تسکینگ در اختیار دارید در عین حال که به لطف همین حافظه رم گوشی تمام برنامه‌ها را در پس زمینه باز نگه می‌دارد و مدیریت رم خوبی دارد.

همان‌طور که می‌دانید این گوشی صفحه نمایشی دارد که هیچ ناچ یا حفره‌ای روی آن نیست و به همین سبب محصولی جذاب برای بازی کردن به حساب می‌آید. ما چندین بازی متفاوت را روی این گوشی تست کردیم که کاملا ما را به این گوشی امیدوار کرد.

آسفالت 9 اولین بازی‌ای بود که تست کردیم. این بازی به سبب جزئیات بسیار زیادی که دارد یک بازی مناسب برای تست گوشی‌ها به خصوص در بخش گرافیکی است. این گوشی توانایی اجرای این بازی را نهایت کیفیت خودش دارد و هیچ لگ و کندی‌ای در رابطه با آن پیدا نمی‌کنید.

image

بازی بعدی کال آو دیوتی موبایل است که به تازگی رواج زیادی پیدا کرده. این بازی با کیفیت متوسط روی این گوشی اجرا می‌شود اما این به دلیل جزئیات بی‌شماری است که برای این بازی در نظر گرفته شده. کال آو دیوتی موبایل بدون لگ یا کندی روی این گوشی اجرا می‌شود و اگرچه در حد متوسط است اما جزئیات به‌خوبی در آن مشخص هستند و از آن لذت می‌برید.

image

بازی‌های دیگر همانند انگری بردز 2 که کوچک‌ترین مشکلی برای اجرا ندارند و می‌توانید با خیال راحت آن‌ها را روی گوشی اجرا کنید و لذت ببرید.

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

پوریا

۱۴۰۰/۲/۸
سلام میگم بازی پابجی موبایل هم تست کنین ببینین روی گوشی y9s میاد