خانهاخبار
مقایسه گلکسی S20 سامسونگ با پیکسل 4 گوگل

مقایسه گلکسی S20 سامسونگ با پیکسل 4 گوگل

در این مطلب می‌خواهیم به مقایسه کوچک‌ترین عضو خانواده گلکسی S20 سامسونگ و پیکسل 4 گوگل برویم تا ببینیم با کمترین هزینه ممکن می‌توانیم کدام پرچمدار را از بین جدیدترین پرچمداران دو شرکت انتخاب کنیم.
۱۳۹۸/۱۲/۴

در ادامه مقایسه‌های سری گلکسی اس ۲۰ سامسونگ با محصولات مختلف موجود در بازار، حالا نوبت به مقایسه گلکسی اس ۲۰ با پیکسل ۴ گوگل رسیده است. توجه داشته باشید که محصولات مورد نظر ما کوچک‌ترین و ارزان‌ترین نمونه‌های سری گلکسی اس ۲۰ و پیکسل ۴ هستند. البته این دو دستگاه همچنان از پرچمداران خوب بازار به حساب می‌آیند.

اگر به فکر خرید تلفن هوشمند هستید باید بدانید که هر دوی این دستگاه‌ها مشخصات خوبی دارند، البته گلکسی اس ۲۰ جدیدتر است و یک نسل جلوتر به حساب می‌آید چون از پردازنده جدیدتری استفاده می‌کند. اما آیا این مسئله موجب برتری گلکسی اس ۲۰ نسبت به پیکسل ۴ خواهد شد؟ در این مطلب با جی‌اس‌ام همراه باشید تا به پاسخ این سوال بپردازیم.

همان طور که گفتیم، هر دو دستگاه مشخصات خوبی دارند، ولی ما آن‌ها را از جنبه‌های مختلف با یکدیگر مقایسه خواهیم کرد تا دیدگاه بهتری برای تصمیم‌گیری پیش روی شما قرار دهیم. ابتدا بگذارید به سراغ مشخصات تئوری هر دو دستگاه برویم. در ادامه به طراحی، نمایشگر و سایر جنبه‌های هر دستگاه خواهیم پرداخت.

image
 Google Pixel 4Samsung Galaxy S20
نمایشگر۵.۷ اینچی با کیفیت +FHD و نرخ ۹۰ هرتزی۶.۲ اینچی با کیفیت +WQHD و نرخ ۱۲۰ هرتزی
رزولوشن۲۲۸۰ در ۱۰۸۰ پیکسل۳۲۰۰ در ۱۴۴۰ پیکسل
چیپستاسنپدراگون ۸۵۵اسنپدراگون ۸۶۵ یا اگزینوس ۹۹۰
رم۶ گیگابایت۸ یا ۱۲ گیگابایت
حافظه داخلی۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت، غیرقابل ارتقا۱۲۸ گیگابایت، قابل ارتقا تا ۱ ترابایت
دوربین عقب۱۲.۲ + ۱۶ مگاپیکسل۱۲ + ۶۴ + ۱۲ مگاپیکسل
دوربین جلو۸ مگاپیکسل۱۰ مگاپیکسل
باتری۲۸۰۰ میلی آمپر ساعتی، شارژ سریع ۱۸ واتی۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی، شارژ سریع ۲۵ واتی
ابعاد۱۴۷ در ۶۸.۸ در ۸.۲ میلی متر۱۵۲ در ۶۸ در ۷.۹ میلی متر
وزن۱۶۲ گرم۱۶۴ گرم
ارتباطاتLTE, NFC, Bluetooth 5.0, Wi-Fi, USB Type-CLTE, NFC, Bluetooth 5.0, Wi-Fi, USB Type-C
ایمنیاسکن چهره با مادون قرمزحسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش
سیستم عاملاندروید ۱۰اندروید ۱۰
قیمت۵۹۵ دلار۹۹۹ دلار

طراحی

پرچمداران سامسونگ و گوگل از نظر طراحی تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند. پیکسل ۴ خمیدگی‌های کمتری دارد و نسبت به گلکسی اس ۲۰ کمتر لغزنده است. فریم گوشی گوگل برجستگی بیشتری دارد و در عین حال در دست گرفتن آن راحت‌تر است. هر دو دستگاه برای قاب عقب خود از شیشه استفاده می‌کنند. پشت گلکسی اس ۲۰ مشابه جلوی آن خمیده است. در نتیجه فریم زیادی در اطراف این تلفن هوشمند کار گذاشته نشده و از این رو، دستگاه به راحتی از داخل دست سُر می‌خورد.

گلکسی اس ۲۰ نسبت به پیکسل ۴ حاشیه‌های بسیار کمتری دارد. پرچمدار سامسونگ تقریبا حاشیه‌ای ندارد و برای دوربین سلفی هم از حفره‌ای کوچک استفاده می‌کند. در آن سو، پیکسل ۴ ناچ یا حفره ندارد و در عوض حاشیه‌ای بزرگ در آن دیده می‌شود. حاشیه بالای نمایشگر دستگاه از حاشیه پایین آن بزرگ‌تر است و این مسئله در نگاه بسیاری ممکن است عجیب به نظر برسد. هر دو شرکت دکمه‌های فیزیکی خود را در سمت راست دستگاه قرار داده‌اند و هیچ کدام از دستگاه‌ها جک ۳.۵ میلی متری هدفون ندارند.

image

ماژول دوربین عقب در هر دو گوشی در جای مشابهی یعنی گوشه بالای سمت چپ قاب قرار گرفته است. ماژول دوربین پیکسل ۴ کمی عریض‌تر است در حالی که ماژول گلکسی اس ۲۰ بلندتر در نظر گرفته شده. گلکسی اس ۲۰ یک لنز بیشتر از پیکسل ۴ دارد و دارای سه لنز است، اما پرچمدار گوگل دو لنز دارد.

گلکسی اس ۲۰ از نظر ابعاد کمی درازتر و عریض از پیکسل ۴ است. البته ضخامت آن نسبت به گوشی پیکسل کمتر است. هر دو موبایل تقریبا وزن یکسانی دارند. شایان ذکر است که گلکسی اس ۲۰ نمایشگر بسیار بزرگ‌تری نسبت به پیکسل ۴ دارد، در حالی که ابعاد آن‌ها تقریبا مشابه یکدیگر است.

نمایشگر

پیکسل ۴ نمایشگری ۵.۷ اینچی از نوع P-OLED با کیفیت +FHD دارد. گلکسی اس ۲۰ از نمایشگری ۶.۲ اینچی از نوع داینامیک امولد با کیفیت +QHD استفاده می‌کند. نسبت تصویر گلکسی اس ۲۰ با ۲۰:۹ کمی بیشتر از پیکسل ۴ با ۱۹:۹ است. هر دو گوشی از نرخ‌های نوسازی بالاتر پشتیبانی می‌کنند، اما در این بخش گوشی سامسونگ برنده است، چون علی‌رغم پیکسل ۴ که فقط می‌تواند از ۹۰ هرتز پشتیبانی کند، این پرچمدار تا ۱۲۰ هرتز پیش می‌رود.

image

البته باید در نظر داشته باشید که نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی در رزولوشن +WQHD کار نمی‌کند و حداقل فعلا باید به رزولوشن 1080p بسنده کنید. با این حال طبق شایعات این احتمال وجود دارد که قابلیت مذکور از طریق یک آپدیت نرم‌افزاری به سری گلکسی اس ۲۰ اضافه شود. هر دو گوشی قادر به نمایش محتواهای HDR هستند اما فقط گلکسی اس ۲۰ می‌تواند +HDR10 را پخش کند. پیکسل ۴ از گوریلا گلس ۵ استفاده می‌کند و گلکسی اس ۲۰ به گوریلا گلکس ۶ مجهز است. هر دو نمایشگر درخشندگی بالایی دارند و رنگ و کنتراست خوبی را به نمایش می‌گذارند.

کارایی

هر دو گوشی قدرت و کارایی بسیار بالایی دارند. گلکسی اس ۲۰ از سخت‌افزارهای بهتری استفاده می‌کند، اما پیکسل ۴ هم چیزی در مقابل پرچمدار سامسونگ کم نمی‌آورد. اسنپدراگون ۸۵۵ در موبایل گوگل هنوز فوق‌العاده قدرتمند است و این دستگاه به مقدار زیادی رم مجهز شده است. سامسونگ از دو برابر رم پیکسل ۴ استفاده می‌کند و به جای LPDDR4X از LPDDR5 بهره می‌گیرد. این دستگاه سیستم ذخیره‌سازی UFS 3.0 دارد که نسبت به UFS 2.1 موجود در پیکسل ۴ دارای سرعت بیشتری است.

image

همان طور که قبلا گفتیم، هر دو دستگاه بسیار سریع هستند و شاید در حال حاضر متوجه تفاوت قابل توجهی بین این دو گوشی نشویم، اما با توجه به سخت‌افزارهای جدیدتر گلکسی اس ۲۰ می‌توانیم بگوییم که این دستگاه برای آینده آماده‌تر است. البته نکته قابل ذکر برای پیکسل ۴ این است که اندروید خالص دارد و آپدیت‌ها را سریع‌تر دریافت می‌کند.

باتری

اگر اهمیت زیادی برای عمر باتری قائل هستید، بهتر است دور پیکسل ۴ را خط بکشید. این گوشی در میان اکثر پرچمداران سال ۲۰۱۹ احتمالا بدترین عملکرد را از خود به جای گذاشته است. گوگل باتری بسیاری کوچکی در پیکسل ۴ قرار داده، در نتیجه این باتری نمی‌تواند پاسخگوی سخت‌افزارهای داخلی آن، خصوصا نمایشگر جدیدی باشد که نرخ نوسازی بالاتری دارد. بر اساس گزارش‌ها، این دستگاه گاهی اوقات نمی‌تواند حتی فراتر از ۴ ساعت در روز کار کند.

در آن سو، گلکسی اس ۲۰ قادر است روزانه حداقل ۶ ساعت پاسخگوی نیازهای عادی شما باشد. البته هنوز باید آزمایش‌های بیشتری روی این تلفن هوشمند صورت بگیرد، اما با توجه به گزارش‌ها عمر باتری این گوشی مطلوب است. گلکسی اس ۲۰ حتی با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی هم بدون مشکل عمل می‌کند و می‌تواند بیش از ۶ ساعت دوام بیاورد.

image

اگر می‌خواهید نگاه دوباره‌ای به مشخصات باتری این دو گوشی داشته باشید، پیکسل ۴ از یک باتری ۲۸۰۰ میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند، در حالی که گلکسی اس ۲۰ یک باتری ۴ هزار میلی آمپر ساعتی دارد. در نتیجه می‌توانید حدس بزنید که چه تفاوتی بین عمر باتری این دو دستگاه وجود دارد. هر دو دستگاه از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند اما سرعت شارژ پرچمدار سامسونگ بیشتر است. هر دو گوشی قابلیت شارژ بیسیم هم دارند اما فقط گلکسی اس ۲۰ فناوری شارژ معکوس را ارائه می‌کند.

دوربین

پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس ال دارای بهترین دوربین‌های موجود در بازار تلفن‌های هوشمند هستند. تلفن‌های سامسونگ و گوگل در ساعات روز عملکرد بسیار خوبی از خود نشان می‌دهند و هر دو می‌توانند دامنه پویا، کنتراست و وایت بالانس مناسبی را ثبت کنند. البته تصاویر پیکسل ۴ دارای کمی کنتراست بیشتر است.

image

هر دو گوشی در محیط‌های کم‌نور هم عملکرد مناسبی دارند اما در این بخش برتری متعلق به تلفن گوگل است. نمونه تصاویر گلکسی اس ۲۰ شاید واقع‌گرایانه‌تر باشد، ولی عکس‌های پیکسل ۴ در مجموع بهتر به نظر می‌رسد. پیکسل ۴ لنز فوق عریض ندارد در حالی که گلکسی اس ۲۰ در این بخش بسیار خوب ظاهر می‌شود.

صدا

در بخش صدا هر دو موبایل مدنظر ما عملکرد خوبی دارند. هر دو مجهز به بلندگوهای استریو هستند و بلندگوی اول آن‌ها در پایین بدنه قرار گرفته است. بلندگوی دوم در بخش جلوی دستگاه و بالای نمایشگر تعبیه شده. گفتنی است، بلندگوهای گلکسی اس ۲۰ توسط AKG بهینه‌سازی شده‌اند.

کیفیت صدای هر دو گوشی بسیار مطلوب، بلند و با حداقل اعوجاج به گوش می‌رسد. البته هر شرکت صدای نسبتا متفاوتی را تولید می‌کنند اما جای نگرانی نیست. سطح صدای گلکسی اس ۲۰ و پیکسل ۴ یکسان است و به سختی می‌توانیم یکی را از دیگری برتر بدانیم.

همان طور که بالاتر گفتیم، هر دو محصول فاقد جک هدفون هستند و برای هدفون باید از درگاه USB-C استفاده کنید. خروجی صدای هدفون در هر گوشی برابر است، اما به نظر می‌رسد که در گلکسی اس ۲۰ امکان شنیدن فرکانس‌های بالا و وسط بهتر است. این تفاوت خیلی مشهود نیست ولی می‌تواند برتری اندکی را برای تلفن هوشمند سامسونگ به ارمغان بیاورد.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)