خانهاخبار
ویروس کرونا کارخانه تولید گلکسی زد فلیپ را تعطیل کرد

ویروس کرونا کارخانه تولید گلکسی زد فلیپ را تعطیل کرد

به دنبال ابتلای یکی از کارکنان کارخانه تولید گلکسی زد فلیپ در کشور کره جنوبی، سامسونگ تایید کرد که موقتا این خط تولید را تعطیل می‌کند تا اقدامات لازم برای پاکسازی محیط انجام شود.
۱۳۹۸/۱۲/۴

اپیدمی ویروس کرونا تا همین جای کار صحنه تجارت جهانی را با مشکلات زیادی روبرو کرده و شمار مبتلایان این بیماری روزبه‌روز در حال افزایش است. در حال حاضر بیش از ۴۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در کره جنوبی تحت درمان هستند و این هراس وجود دارد که تعداد مبتلایان افزایش یابد.

شرکت‌های فناوری هم از گزند این ویروس در امان نبوده‌اند و حالا طبق گزارش‌ها ظاهرا سامسونگ جدیدترین قربانی این اپیدمی جهانی است. این شرکت امروز تایید کرد که به دنبال اثبات ابتلای یکی از کارکنان خط تولید تلفن‌های هوشمند خود در شهر گومی کره جنوبی به ویروس کرونا، این کارخانه را تعطیل کرده است.

کارخانه شهر گومی در فاصله ۲۰۰ کیلومتری سئول، پایتخت کره جنوبی، قرار دارد. با وجود این که بسیاری از تلفن‌های هوشمند سامسونگ در ویتنام تولید می‌شوند، ولی ساخت برخی از دستگاه‌های پریمیوم این شرکت همچنان در خود کره جنوبی انجام می‌گیرد. پیش از این، گلکسی فولد هم در همین کارخانه ساخته شده بود.

سامسونگ تایید کرده که کارخانه مذکور را تا دوشنبه ۵ اسفند در وضعیت تعطیلی نگه می‌دارد. این شرکت می‌خواهد با این کار از شیوع ویروس کرونا بین سایر کارکنان خود جلوگیری کند. رسانه‌های محلی از قرنطینه شدن کارکنانی خبر داده‌اند که با فرد مبتلا ارتباط داشته‌اند. علاوه بر این، دسترسی به طبقه‌ای که فرد مبتلا در آن کار می‌کرده تا تاریخ ۶ اسفند قدغن خواهد بود.

گفته شده که فرد مبتلا عضوی از بخش وایرلس این کارخانه بوده و در تولید تلفن‌های هوشمند این شرکت دخالت داشته است. کارگروه واکنش‌های اضطراری سامسونگ از طریق پیامک به کارکنان این کارخانه اطلاع داده‌اند که این مرکز در روزهای آتی تعطیل خواهد بود تا اقدامات لازم برای پاکسازی محیط انجام شود.

سامسونگ از کارکنان خود خواسته تا در هنگام بازگشت به محیط کار از ماسک استفاده کنند. این شرکت همچنین توصیه کرده که افراد از مسافرت‌های غیرضروری پرهیر نموده و امور خود را از طریق ویدیو کنفرانس انجام دهند.

با توجه به این که تعطیلی این خط تولید در آخر هفته صورت گرفته، سامسونگ می‌گوید اثر آن بر تولید گلکسی زد فلیپ در کمترین حالت ممکن خواهد بود. با این حال، شرایط با حالت ایده‌آل فاصله دارد. از آن‌جایی که این غول کره‌ای در پی عرضه موبایل تاشوی خود به بازار است، تداوم تعطیلی کارخانه‌ها می‌تواند اوضاع را برای تامین دستگاه‌های لازم دچار مشکلات اساسی کند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)