خانهاخبار
گوگل: اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های ما را روی محصولات هوآوی نصب نکنید

گوگل: اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های ما را روی محصولات هوآوی نصب نکنید

با توجه به تحریم‌های ایالات متحده، گوگل توصیه کرده به دلایل امنیتی از نصب دستی اپلیکیشن‌ها و خدمات این شرکت بر روی دستگاه‌های جدید هوآوی خودداری کنید.
۱۳۹۸/۱۲/۳

۹ ماه پیش، دولت ترامپ در اقدامی تحریمی اعلام کرد که هوآوی و زیرمجموعه‌های این شرکت دیگر نمی‌توانند با شرکت‌های آمریکایی همکاری کرده و از فناوری‌های آن‌ها استفاده کنند. یکی از اصلی‌ترین عواقب این تحریم عدم دسترسی محصولات جدید هوآوی به خدمات موبایلی گوگل بوده است. در طول این مدت مسئولان هوآوی مصاحبه‌های زیادی در خصوص این مسئله انجام داده‌اند ولی گوگل تا امروز موضع چندانی خاصی در این موضوع نداشته است.

اکنون تریستان اوستروفسکی، مسئول حقوقی شرکت گوگل، در یکی از صفحات پیشتیبانی اندروید جزئیات جالبی را در این خصوص منتشر کرده است. گوگل از این فرصت بهره جسته تا غیبت سرویس‌های خود را در دستگاه‌های جدید هوآوی توضیح دهد. اوستروفسکی می‌گوید: «ما همچنان سوالاتی درباره دستگاه‌های جدید هوآوی دریافت می‌کنیم. [مردم می‌پرسند که] آیا اپلیکیشن‌ها و خدمات گوگل بر روی این دستگاه‌ها قابل استفاده است یا نه.»

او می‌گوید خدمات موبایلی گوگل صرفا در دستگاه‌هایی پیاده‌سازی شده‌اند که توسط گوگل و از طریق برنامه Play Protect تایید شده باشند. منتها این تایید صلاحیت در مرحله پیش از تولید انجام می‌شود: «دستگاه‌هایی که توسط Play Protect تایید می‌شوند تحت بازبینی‌های سخت امنیتی و آزمایش‌های مربوط به سازگاری گوگل قرار می‌گیرد. این کار برای کسب اطمینان از حفظ ایمن اطلاعات کاربر و اپلیکیشن‌ها انجام می‌شود.»

با این حال، با توجه تحریم‌های آمریکا، گوگل دیگر نمی‌تواند با هوآوی همکاری داشته باشد. این یعنی تلفن‌های هوشمندی که پس از تاریخ اجرایی شدن تحریم‌ها به بازار آمده‌اند از این آزمایش‌های امنیتی عبور نکرده‌اند. در نتیجه نمی‌توانند تاییدیه Play Protect داشته باشند و از خدمات موبایلی گوگل استفاده کنند.

image

گوگل می‌داند که شماری از کاربران همچنان سعی دارند خدمات این شرکت را روی محصولات جدید هوآوی نصب کنند. این مسئله به‌خصوص در مورد سری میت ۳۰ صادق است که در پاییز امسال عرضه شد. البته دستگاه‌هایی مثل آنرو یو ۳۰، میت ایکس اس و پی ۴۰ نیز تحت تاثیر همین تحریم‌ها قرار می‌گیرند. با این همه، گوگل قویا توصیه کرده که از نصب دستی این خدمات و اپلیکیشن‌ها خودداری شود. ساکنان ماونتین ویو می‌گویند:

نصب اپلیکیشن‌های گوگل متضمن اجرای صحیح آن‌ها نخواهد بود، چون ما اجازه نمی‌دهیم که این سرویس‌ها روی دستگاه‌های غیرمجاز اجرا شوند. علاوه بر این، نصب اپلیکیشن‌های گوگلی می‌تواند خطر نصب اپلیکیشن‌های دستکاری‌شده را برای شما به وجود بیاورد. این کار امنیت کاربر را به خطر می‌اندازد.

دستگاه‌هایی که پیش از تاریخ ۱۹ مه ۲۰۱۹ به بازار آمده‌اند، نه تنها می‌توانند از خدمات موبایلی گوگل استفاده کنند بلکه آپدیت‌های جدید را هم دریافت می‌کنند. گوگل می‌گوید: «ما مطابق قوانین ایالات متحده به همکاری با هوآوی ادامه داده‌ایم. هدف ما فراهم‌سازی آپدیت‌های امنیتی و به‌روزرسانی اپلیکیشن‌ها و خدمات موجود در دستگاه‌های قبلی این شرکت است. و تا زمانی که اجازه داشته باشیم به این کار ادامه خواهیم داد. محض شفافیت: قوانین ایالات متحده به گوگل اجازه می‌دهد بر سر دستگاه‌هایی که پیش از ۱۶ ماه ۲۰۱۹ به بازار آمده‌اند با هوآوی همکاری داشته باشد.»

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

آرش

۱۳۹۸/۱۲/۴
قویا؟گویا کلمه درست هستش ن قویا..