خانهاخبار
دیجی‌تایمز دوباره از ایرپاد پرو لایت خبر داد

دیجی‌تایمز دوباره از ایرپاد پرو لایت خبر داد

به دنبال گزارش اولیه خبرگزاری دیجی‌تایمز از تولید ایرپاد پرو لایت توسط زنجیره تامین تایوانی اپل، حالا نوبت به توصیف این محصول توسط همین خبرگزاری رسیده است.
۱۳۹۸/۱۲/۳

اپل در ماه دسامبر سال ۲۰۱۶ از نسل اول ایرپاد رونمایی کرد تا دنیای هدست‌های بیسیم را وارد مرحله جدیدی کند. این شرکت حدود یک سال پیش در ماه مارس ۲۰۱۹ از نسل دوم ایرپاد پرده برداشت؛ این دستگاه از تراشه جدیدی استفاده می‌کرد و چند قابلیت تازه به آن اضافه شده بود. اما اپل در ماه اکتبر ۲۰۱۹ دست به رونمایی از محصولی حرفه‌ای به نام ایرپاد پرو زد که قابلیت‌های جذابی مثل حذف فعال نویز را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. اکنون بر اساس گزارش وب‌سایت دیجی‌تایمز به نظر می‌رسد که باید منتظر عضو دیگری از خانواده ایرپاد باشیم.

این وب‌سایت چند روز پیش در گزارش اولیه خود مدعی شده بود که زنجیره تامین تایوانی اپل در حال تولید محصولات گوناگونی از جمله ایرپاد پرو لایت است. دیجی‌تایمز حالا در گزارش جدیدی می‌گوید ایرپاد پرو لایت ایرفون بیسیمی در گروه محصولات پایین‌رده است. اشاره به این دستگاه توسط هیچ خبرگزاری دیگری تایید نشده اما مینگ-چی کو، تحلیل‌گر سرشناس مسائل اپل، قبلا اعلام کرده بود که ممکن است اپل در نیمه نخست ۲۰۲۰ هدفون بیسیم تازه‌ای معرفی کند. با این حساب، شاید منظور دیجی‌تایمز از این محصول همان دستگاه مورد نظر مینگ-چی کو باشد.

منتها چیزی که باعث تمایز ادعای این دو منبع است توصیف دیجی‌تایمز مبنی بر پایین رده بودن ایرپاد پرو لایت است. کو قبلا گفته بود که هدفون اپل رده بالا خواهد بود. قبلا پیش‌بینی می‌شد که منظور کو از این دستگاه هدفونی شبیه بیتس سولو پرو باشد که این بار با برند اپل به بازار می‌آید. از سوی دیگر، این احتمال وجود دارد که محصول مورد نظر دیجی‌تایمز پاوربیتس ۴ باشد که اشاره به آن چند ماه پیش در کد iOS مشاهده شده بود.

اگر گزارش جدید دیجی‌تایمز را بپذیریم، باید منتظر اصلاح قیمت ایرپاد عادی ۱۹۹ دلاری و ایرپاد پرو ۲۴۹ دلاری باشیم تا ایرپاد پرو لایت بین این دو قرار بگیرد. اپل در حال حاضر همچنان ایرپاد عادی را بدون کیس شارژر بیسیم به قیمت ۱۵۹ دلار می‌فروشد، در نتیجه ورود ایرپاد پرو لایت می‌تواند این دستگاه را از خط تولید اپل خارج کرده و ایرپاد دارای کیس شارژر بیسیم را جایگزین آن کند.

به این ترتیب، قیمت ایرپاد دارای کیس شارژر بیسیم به ۱۴۹ دلار خواهد رسید، ایرپاد پرو لایت (احتمالا بدون قابلیت حذف فعال نویز) با قیمت ۱۹۹ دلار فروخته خواهد شد و ایرپاد پرو نیز همچنان با همان قیمت ۲۴۹ دلار در فروشگاه‌ها عرضه می‌شود.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)