خانهاخبار
هایپرکار Czinger 21C از راه رسید

هایپرکار Czinger 21C از راه رسید

هایپرکار Czinger 21C به صورت رسمی معرفی شد. حداکثر سرعت این خودرو به 432 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.
۱۳۹۸/۱۲/۳

پس از انتشار تیزر هیجان انگیز توسط شرکت کالیفرنیایی Czinger Vehicles Inc.، هایپرکار آن به صورت رسمی رونمایی شد. هایپرکار Czinger 21C عملکرد بی‌نظیری دارد و در دو نسخه جاده‌ای و مخصوص پیست در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. این هایپرکار به یک موتور بنزینی 8 سیلندر 2.88 لیتری مجهز شده که در مرکز خودرو قرار گرفته است. این موتور درون سوز از دو توربوشارژر بهره می‌برد و حداکثر دور موتور آن به 11 هزار دور در دقیقه می‌رسد. قدرت تولیدی موتور توسط یک گیربکس 7 سرعته به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

علاوه بر موتور بنزینی، از دو موتور برقی نیز استفاده شده است. هر یک از این موتورها برای یکی از چرخ‌های جلو درنظر گرفته شده است. این موتورها در مجموع قدرتی برابر با 1233 اسب بخار تولید می‌کنند که به چهار چرخ این هایپرکار منتقل می‌شود. شرکت Czinger از باتری‌های لیتیوم یونی برای هایپرکار خود استفاده کرده است. این باتری‌ها در مقایسه با باتری‌های لیتیوم یونی در مدت زمان کوتاه‌تری شارژ می‌شوند. در گذشته شاهد استفاده از این باتری‌ها در خودروهای میتسوبیشی i-MiEV و هوندا فیت برقی بودیم.

image

این شرکت با استفاده از فیبر کربن و سایر موارد سبک، موفق شده وزن هایپرکار Czinger 21C را به 1250 کیلوگرم برساند. قدرت بسیار بالا به همراه وزن کم باعث شده این محصول عملکرد فوق العاده‌ای از خود نشان دهد. سرعت این هایپرکار در مدت زمان 1.9 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و مسافت 400 متر را در زمان 8.1 ثانیه طی می‌کند. راننده برای رسیدن به سرعت 300 کیلومتر بر ساعت تنها به 15 ثانیه زمان نیاز دارد و حداکثر سرعت آن نیز به 432 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. سرعت آن در مدت زمان 29 ثانیه از صفر به 400 کیلومتر بر ساعت می‌رسد که عملکرد بهتری در مقایسه با کونیگزگ آگرا RS دارد.

image

نسخه مسابقه‌ای و مخصوص پیست این هایپرکار در مقایسه با نسخه استاندارد وزن کمتری، 1218 کیلوگرم دارد. در بخش پشتی یک بال بسیار بزرگ قرار گرفته و آیرودینامیک آن بهبود یافته است. این مدل در مقایسه با نسخه استاندارد نیروی رو به پایین بیشتری تولید می‌کند که این موضوع باعث شده حداکثر سرعت آن به 380 کیلومتر بر ساعت کاهش پیدا کند. در حالی که نسخه استاندارد در سرعت 250 کیلومتر بر ساعت قادر به تولید 250 کیلوگرم نیروی رو به پایین است، نسخه مسابقه‌ای آن در همین سرعت می‌تواند 790 کیلوگرم نیروی رو به پایین تولید کند.

image

هایپرکار Czinger 21C در تاریخ 3 مارس در نمایشگاه خودروی ژنو 2020 به نمایش گذاشته می‌شود. شرکت Czinger قصد دارد تنها 80 نمونه از آن را به تولید برساند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)