خانهاخبار
کوپرا لئون 2021 با موتور 306 اسب بخاری معرفی شد

کوپرا لئون 2021 با موتور 306 اسب بخاری معرفی شد

کوپرا لئون 2021 از راه رسید. این خودرو در مدل‌های هاچ بک و استیشن وارد بازار خواهد شد.
۱۳۹۸/۱۲/۲

فولکس واگن و اشکودا در آینده از نسخه قدرتمند خودروی هاچ بک خود رونمایی می‌کنند؛ با این حال سئات تصمیم دیگری گرفته است. این شرکت به تازگی خودروی کوپرا لئون 2021 را به صورت رسمی معرفی کرده است. پس از سه نسل، سئات تصمیم گرفته نسخه قدرتمند لئون را با لوگوی خود وارد بازار نکند و آن را با برند کوپرا تولید کند. این شرکت از برند کوپرا برای محصولات قدرتمند خود استفاده خواهد کرد. تا به امروز شاهد رونمایی از خودروی کوپرا Ateca بودیم و در آینده نزدیک کراس‌ اوور Formentor‌ با این برند از راه می‌رسد.

image

همانند نسل‌های قبلی، کوپرا لئون در مدل‌های هاچ بک و استیشن وارد بازار می‌شود که مدل استیشن آن با نام Sportsrourer در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. برای اولین بار شاهد عرضه آن در نسخه پلاگین هیبریدی خواهیم بود. این مدل به یک موتور بنزینی 1.4 لیتری توربوشارژ به همراه یک موتور الکتریکی مجهز شده که در مجموع قدرتی برابر با 242 اسب بخار و گشتاوری برابر با 400 نیوتن متر در اختیار راننده قرار می‌دهد. خریداران می‌توانند مدل پلاگین هیبریدی را برای نسخه‌های هاچ بک و استیشن این خودرو سفارش دهند. بر اساس چرخه WLTP، برد الکتریکی این خودرو به 60 کیلومتر می‌رسد. با شارژر خانگی، باتری مورد استفاده در آن طی مدت 6 ساعت شارژ می‌شود. با استفاده از Wallbox این زمان به 3 ساعت و 30 دقیقه کاهش پیدا می‌کند.

image

یکی دیگر از مدل‌های کوپرا لئون به موتور 2.0 لیتری TSI مجهز شده که قدرتی برابر با 242 اسب بخار و گشتاوری برابر با 370 نیوتن متر تولید می‌کند. مدل هاچ بک با این موتور، ارزان‌ترین نسخه آن محسوب می‌شود. در صورتی که به فضای بار بیشتری نیاز دارید، می‌توانید با پرداخت هزینه اضافه مدل استیشن آن را سفارش دهید. سئات یک نسخه ویژه برای این خودرو درنظر گرفته است. این خودروی استیشن که از سیستم چهار چرخ محرک بهره می‌برد، دارای موتوری با قدرت 306 اسب بخار است که البته گشتاور آن همچنان به 400 نیوتن متر می‌رسد. سرعت این مدل در کمتر از 5 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن به صورت الکترونیکی روی 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

image

کوپرا این خودرو را با جعبه دنده دستی وارد بازار نمی‌کند. تمام مدل‌های کوپرا لئون با گیربکس خودکار دو کلاچه به فروش می‌رسند. در صورتی که خواهان مقایسه آن با نسخه استاندارد لئون باشیم، با کاهش 25 میلی‌متری ارتفاع آن روبه‌رو می‌شویم. مدل پایه آن از موتور بنزینی 241 اسب بخاری و رینگ‌های 18 اینچی بهره می‌برد که البته می‌توان برای آن رینگ‌های 19 اینچی نیز سفارش داد. کوپرا لئون از سه ماهه چهارم سال جاری میلادی وارد بازار خواهد شد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)