خانهاخبار
شیائومی کالبدشکافی Mi 10 Pro را منتشر کرد

شیائومی کالبدشکافی Mi 10 Pro را منتشر کرد

پرچمداران جدید شیائومی چند روز پیش رسما معرفی شدند. حالا این شرکت در ویدیویی مدل می 10 پرو را کالبدشکافی کرده تا ما را با اجزای داخلی این دستگاه آشنا کند.
۱۳۹۸/۱۲/۲

شرکت شیائومی ساعاتی پیش به صورت رسمی با انتشار ویدیویی از کالبدشکافی Mi 10 Pro نشان داد که در زیر پوسته این تلفن هوشمند قدرتمند چه قطعاتی وجود دارد. در این ویدیو ساختار داخلی Mi 10 Pro پیداست و همچنین می‌توانیم ببینیم که هر قطعه در کجا قرار گرفته است.

image

در ابتدا نگاهی به بخش عقب این پرچمدار می‌اندازیم. پس از جدا کردن قاب عقب از شاسی اصلی دستگاه، در قسمت بالا و پایین دستگاه دو لاستیک فومی بزرگ دیده می‌شود. این لاستیک‌ها برای محافظت از دستگاه در برابر ضربات و آسیب‌های احتمالی تعبیه شده‌اند. به‌علاوه، بخش بزرگی از قسمت‌های داخلی دستگاه با گرافیت رسانای دما پوشیده شده که می‌توانید آن را در ناحیه مادربرد ببینید. سایر قطعات مثل سیم‌پیچ NFC و فناوری شارژ بیسیم هم قابل مشاهده است.

image

بلندگوهای می ۱۰ پرو به صورت متقارن در بالا و پایین دستگاه به چشم می‌خورد. این بلندگوها طراحی استیل مغناطیسی دارند و می‌توانند تجربه صوتی استریوی بهتری را فراهم کنند. گفته می‌شود که بلندگوهای می ۱۰ پرو نسبت به نسل‌های قبلی ۱۰۰ درصد حجم صدای بیشتری دارند.

image

اگر پوشش مادربرد را برداریم، در گام بعدی به برد اصلی دستگاه و باتری بزرگ می ۱۰ پرو می‌رسیم. ناحیه برد اصلی از نوعی درگاه دولایه استفاده می‌کند؛ بدین معنا که بردی کوچک‌تر روی برد اولیه سوار شده تا فضای کمتری اشغال شود. در سمت راست باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی می ۱۰ پرو را می‌بینیم که بخش بزرگی از فضای داخلی را به خود اختصاص داده است. در زیر باتری، حسگری بسیار ظریف از نوع اپتیکال برای اثر انگشت قرار گرفته که همان حسگر زیر نمایشگر است.

image

وقتی پوشش دوربین عقب را بردارید، به راحتی می‌توانید تمام پوشش ماژول چهارگانه دوربین می ۱۰ پرو را ببینید. همان طور که در تصاویر پیداست، لنز ۱۰۸ مگاپیکسلی بزرگ‌ترین سنسور این ماژول است که در وسط قرار دارد. قطعات دیگری مثل فلش LED و ماژول فوکوس لیزری هم در این‌جا به چشم می‌خورند که دید دوربین و سرعت فوکوس آن را در محیط‌های کم‌نور بهبود می‌بخشند. می ۱۰ پرو در بخش جلو از دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی استفاده می‌کند.

image

شیائومی در می ۱۰ پرو از سنسور نوری یکتایی با قابلیت ۳۶۰ درجه در جلو و عقب استفاده کرده است. به عبارت دیگر، این گوشی قادر است منابع نوری و نورهای محیطی اطراف خود را بهتر شناسایی کند. این فناوری باعث بهبود عملکرد دوربین می‌شود و همچنین به تنظیم خودکار روشنایی صفحه کمک می‌کند.

مادربرد پرچمدار جدید شیائومی دارای طرحی شبیه L است؛ در بخش‌های بالایی این مادربرد تراشه تازه توسعه یافته Wi-Fi 6 وجود دارد. در اواسط آن ماژول مدیریت انرژی و فناوری رمزگشایی صدا به چشم می‌خورد. و در پایین مادربرد تراشه فرکانس رادیویی را می‌بینیم. علاوه بر این، در این بخش شماری از سایر قطعات مهم می ۱۰ پرو نیز قرار دارد. اسنپدراگون ۸۶۵ کوآلکام در کنار مودم X55 نسل پنجم در همین ناحیه قرار دارند. در کنار این‌ها، حافظه رم LPDDR5 و سیستم ذخیره‌سازی UFS 3.0 نیز همین جا تعبیه شده‌اند که به خواندن و نوشتن سریع اطلاعات کمک می‌کنند.

image

شیائومی در می ۱۰ پرو چیدمان قطعات داخلی خود را متحول کرده تا ضمن حفظ موتور لرزش در محور X بتواند در آن فضای فشرده امکان پخش حرارت داشته باشد. آن‌ها برای جلوگیری از مشکل حرارت بالا دستگاه خود را روی صفحه VC ساخته، از ۶ لایه ساختار گرافیتی، مقادیر زیادی سیم‌پیچ مسی و ژل رسانای حرارات استفاده کرده‌اند. لایه محافظ VC تا تراشه مدیریت انرژی و مودم 5G ادامه پیدا می‌کند و ناحیه بزرگی به اندازه ۳ هزار میلی متر مربع را پوشش می‌دهد.

image

می ۱۰ پرو برای محافظت بیشتر در بخش‌های مختلف خود سنسور دمای داخلی و چندین سنسور حرارتی دیگر دارد. این سنسورها به می ۱۰ پرو اجازه می‌دهند نقشه حرارت را به صورت آنی و دقیق در قسمت‌های مختلفی همچون مودم 5G، پردازنده، باتری و رابط شارژر مشاهده کند. از این طریق، ماژول کنترل دمای مبتنی بر هوش مصنوعی با کنترل توان خروجی دستگاه و عملکرد آن می‌تواند دمای مناسب را پیدا کند. به عبارت دیگر، دستاوردی فنی در این قسمت حاصل شده که علی‌رغم اهمیت بالای آن، احتمالا هیچ کس متوجهش نخواهد شد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

Mohammad13759

۱۳۹۸/۱۲/۳
یعنی قشنگ زد سامسونگ رو خونی کرد شیائومی

Mohammad13759

۱۳۹۸/۱۲/۳
اوف عجب چیزیه

وحید

۱۳۹۸/۱۲/۲
"شرکت شیائومی ساعاتی پیش به صورت رسمی با انتشار ویدیویی از کالبدشکافی Mi 10 Pro نشان داد که..."
ویدئو چی شد؟! ???