خانهاخبار
اپل افت درآمد و اختلالات تولید ناشی از ویروس کرونا را تایید کرد

اپل افت درآمد و اختلالات تولید ناشی از ویروس کرونا را تایید کرد

اپل با انتشار بیانیه‌ای رسما تایید کرد که به‌موجب شیوع ویروس کرونا درآمد این شرکت در سه‌ماهه دوم 2020 کاهش پیدا کرده و فرآیند تولید آیفون نیز دچار مشکل شده است.
۱۳۹۸/۱۱/۳۰

با توجه به تمام شایعاتی که پیرامون اثرات شیوع ویروس کرونا بر اپل و آیفون مطرح شده بود، اپل ساعاتی پیش بالاخره بیانیه‌ای در این رابطه صادر کرد. این شرکت اعلام کرد که به خاطر اپیدمی کرونا نمی‌تواند به پیش‌بینی درآمدهای سه‌ماهه دوم خود دست یابد. ویروس کرونا از دو طریق بر اپل تاثیر گذاشته است؛ اولا این بیماری باعث شد کارخانه‌هایی مثل فاکس‌کان و ویسترون به دلیل شرایط اضطراری چین چند هفته تعطیل شوند. ثانیا این ویروس بر روی میزان تقاضای مصرف‌کنندگان چینی برای محصولات اپل اثر منفی گذاشت. اپل چندی قبل فروشگاه‌های خود را در این کشور تعطیل کرده بود و حالا چند روزی است که سعی کرده شماری از این فروشگاه‌ها را بازگشایی کند. با این حال، ساعات کاری فروشگاه‌ها کاهش یافته و مشتریان زیادی در آن به چشم نمی‌خورند.

علاوه بر این، فاکس‌کان هم تولید مجدد را در برخی از کارخانه‌های خود دوباره شروع کرده و می‌خواهد تا پایان ماه جاری میلادی تولید خود را به ۵۰ درصد شرایط عادی برگرداند. اپل در بیانیه امروز خود گفت: «کار دوباره در سراسر این کشور از سر گرفته می‌شود، ولی نرخ بازگشت به شرایط عادی کندتر از چیزی است که انتظار داشتیم.» اپل تاکید کرده که در حال حاضر تامین جهانی آیفون به صورت موقت با محدودیت‌هایی روبرو شده است. این شرکت می‌گوید شرکای آن‌ها (نظیر فاکس‌کان و ویسترون) بازگشایی شده‌اند، ولی رسیدن به حداکثر توان تولید با سرعتی پایین از حد انتظار انجام می‌شود. کوپرتینویی‌ها اظهار دارند: «سلامت و تندرستی تمام کسانی که به تولید این محصولات کمک می‌کنند مهم‌ترین اولویت ماست، و ما در این پروسه به شکل نزدیک با تامین‌کنندگان و کارشناسان سلامت در ارتباطیم. کمبود آیفون به طور موقت بر درآمدهای جهانی ما اثر خواهد گذاشت.»

اپل قرار است در انتهای ماه مارس از وارث ارزان قیمت آیفون SE با نام احتمالی آیفون ۹ رونمایی کند. اما شیوع ویروس کرونا می‌تواند روی این برنامه‌ریزی‌ها اثر بگذارد. این دستگاه از نظر ظاهری شبیه آیفون ۸ خواهد بود اما از چیپست A13 بایونیک و ۳ گیگابایت رم استفاده خواهد کرد. تحلیل‌گر سرشناس مسائل اپل، مینگ-چی کو، معتقد است که اپل در سال ۲۰۲۰ حدود ۲۰ تا ۳۰ میلیون آیفون ۹ خواهد فروخت.

image

اپل در زمان انتشار گزارش مالی سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۰ اعلام کرد که انتظار دارد درآمد این شرکت در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۰ رقمی بین ۶۳ تا ۶۷ میلیارد دلار باشد. اما حالا پیش‌بینی می‌شود که درآمد آن‌ها از ۶۳ میلیارد هم کمتر شود. کوپرتینویی‌ها مدعی‌اند که میزان تقاضا برای محصولات و خدمات این شرکت در خارج از چین همچنان به قوت قبل باقی است و با انتظارات آن‌ها هم‌خوانی دارد.

این غول بزرگ دنیای فناوری قرار است در گزارش رسمی پیش‌بینی درآمدهای سه‌ماهه دوم امسال که در ماه آوریل منتشر می‌شود، اطلاعات بیشتری در این باره به اشتراک بگذارد. این شرکت می‌گوید: «اولویت اول ما – اکنون و در هر زمان دیگری – سلامت و ایمنی کارمندان، شرکای زنجیره تامین، مشتریان و جوامعی است که ما در آن‌ها فعالیت داریم. صمیمانه از کسانی که هم‌اکنون در خط مقدم مقابله با این وضعیت اضطراری عمومی فعالیت دارند قدردانی می‌کنیم.»

اپل چند وقتی است که دیگر آمار دقیق فروش آیفون را در گزارش‌های مالی خود منتشر نمی‌کند، اما همچنان می‌توانیم درآمد حاصل از فروش تلفن‌های هوشمند این شرکت را ببینیم. این کمپانی در گزارش سه‌ماهه نخست ۲۰۲۰ اعلام کرد که ۵۵.۹۶ میلیارد دلار از فروش آیفون درآمد داشته و با این حساب توانسته از پیش‌بینی وال استریت مبنی بر درآمد ۵۲ میلیارد دلاری فراتر برود.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)