خانهاخبار
اوپو توسعه چیپست‌های اختصاصی خود را تایید کرد

اوپو توسعه چیپست‌های اختصاصی خود را تایید کرد

شرکت اوپو ظاهرا در حال کار روی توسعه تراشه‌های اختصاصی برای تلفن‌های هوشمند این شرکت است و در این راه از متخصصان ریلمی و وان پلاس نیز کمک خواهد گرفت.
۱۳۹۸/۱۱/۲۹

شرکت‌های کمی وجود دارند که چیپست‌های اختصاصی خود را می‌سازند. در واقع در حال حاضر فقط سه شرکت سامسونگ، اپل و هوآوی دست به چنین کاری می‌زنند. البته شیائومی هم قبلا با چیپست Surge S1 سعی کرد به این حوزه وارد شود، اما موفق نبود.

پیش‌تر در گزارشی اعلام شده بود که شرکت اوپو مشغول کار روی محصولی به نام OPPO M1 است. با این حال، این محصول نه یک پردازنده بلکه کمک‌پردازنده‌ای برای بهینه‌سازی توان در تلفن‌های هوشمند این شرکت بود. ولی حالا به نظر می‌رسد که اوپو بالاخره می‌خواهد وارد بازار چیپست‌های موبایلی شود.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که دستیار ویژه مدیر عامل اوپو یادداشتی داخلی را برای تمام کاربران این شرکت ارسال کرده که در آن به برنامه‌ای تحت عنوان Mariana Plan به منظور تولید تراشه‌های اختصاصی اشاره شده است. شرکت اوپو نوامبر پارسال هم در اسناد داخلی خود به «برنامه ماریانا» اشاره کرده بود. در آن‌جا گفته شده بود که این پروژه از سوی کمیته فنی کمپانی اوپو مورد تایید قرار گرفته است.

چن ین، رئیس کمیته فنی اوپو است که حالا وظیفه هدایت دپارتمان تراشه‌های اوپو را هم برعهده دارد. نکته جالب درباره سوابق کاری آقای ین این است که او پیش‌تر به عنوان مدیر فنی در شرکت کوآلکام مشغول به فعالیت بود. طبق گزارش‌ها، متخصصان ریلمی و وان پلاس، خواهر خوانده‌های اوپو، هم به این پروژه پیوسته‌اند و این اتفاق نشان می‌دهد که اوپو با تمام توان به دنبال تولید چیپست‌های اختصاصی است.

مدیر عامل اوپو، چن یانگ‌مینگ، در «کنفرانس فناوری‌های آینده» درباره توسعه چیپست‌های اختصاصی این شرکت گفته بود آن‌ها ۵۰ میلیارد یوآن (معادل تقریبا ۷ میلیارد دلار) بودجه در نظر گرفته‌اند تا در سه سال آینده آن را برای تحقیق و توسعه در این پروژه هزینه کنند.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)