خانهاخبار
راهنمای خرید فرش ماشینی

راهنمای خرید فرش ماشینی

فرش ماشینی جایگاه خود را در خانه‌های ایرانی کاملاً به دست آورده است. این روزها فرش‌های ماشینی در سبک، مدل و نقش‌های مختلف در بازار وجود دارند که شناخت و انتخاب آن‌ها را مشکل کرده است. خرید فرش ماشینی خوب نیاز به اطلاعاتی اولیه در مورد فرش ماشینی دارد. اگر دوست دارید در این زمینه اطلاعات داشته باشید این مطلب از آدرس را تا انتها بخوانید.
۱۳۹۸/۱۱/۲۹
image

فرش ماشینی جایگاه خود را در خانه‌های ایرانی کاملاً به دست آورده است. این روزها فرش‌های ماشینی در سبک، مدل و نقش‌های مختلف در بازار وجود دارند که شناخت و انتخاب آن‌ها را مشکل کرده است. خرید فرش ماشینی خوب نیاز به اطلاعاتی اولیه در مورد فرش ماشینی دارد. اگر دوست دارید در این زمینه اطلاعات داشته باشید این مطلب از آدرس را تا انتها بخوانید.

اهمیت محل استفاده فرش در راهنمای خرید فرش ماشینی

وقتی قصد خرید فرش ماشینی دارید اولین چیزی که باید مدنظر قرار دهید این است که فرش ماشینی را متناسب با محل استفاده و کاربرد اتاقی که قرار است در آن قرار گیرد بخرید. فرشی که برای اتاق پذیرایی می‌خرید به طور حتم باید با فرش اتاق خواب یا آشپزخانه متمایز باشد. فرش‌های اتاق خواب لازم است تا نرم و لطیف و با رنگ روشن باشند یا فرش سالن پذیرایی باید مقاوم باشد و قابلیت پاخور بودن را داشته باشد.

image

داشتن حق انتخاب در خرید فرش ماشینی خوب

در هنگام خرید فرش ماشینی به چندین فروشگاه سر بزنید. حواستان باشد که فروشنده سلیقه خود را به شما تحمیل نکند. تمام مدل فرش‌ها را با دقت ببینید؛ و فرش ماشینی با سبک زندگی و سلیقه خودتان بخرید.

اهمیت به دکوراسیون خانه در راهنمای خرید فرش ماشینی

سعی کنید طرح و رنگ فرشی که می‌خرید متناسب با دکوراسیون خانه باشد. مطمئناً جالب نخواهد بود که برای دکوراسیون آبی منزل یا اتاق خواب فرش لاکی بخرید یا اگر از سبک مدرن در طراحی خانه استفاده کرده اید، فرشی با طرح کلاسیک بخرید. جزئیات در خرید فرش ماشینی ارزان و خوب اهمیت دارند.

image

در سالن‌های پذیرایی فرش مقابل مبل‌ها و كاناپه را به اندازه ای انتخاب کنید كه ضمن پوشش مساحت مورد نظر مقداری از سطح آن نیز زیر پایه‌های مبل‌ها و كاناپه قرار گیرد. هیچ وقت مقابل كاناپه و مبل‌ها را یک جفت قالیچه نگذارید چون از نقطه نظر زیبایی تاثیر نامطلوب و ناخوشایندی دارد. به جای مفروش نمودن اتاق خواب با یک تخته فرش بزرگ كه اجباراً قسمت‌هایی از آن زیر تخت خواب می‌رود توصیه می‌شود از چند تخته قالیچه كوچك و پاتختی ترجیحاً رنگ‌های روشن استفاده کنید.

توجه به طرح در راهنمای خرید فرش ماشینی

طرح در انتخاب فرش برای خانه اهمیت ویژه ای دارد. برای اتاق‌هایی که با مبلمان استیل تزئین شده اند، فرشهای ماشینی گل‌دار مناسب‌اند و در آپارتمان‌ها و خانه‌هایی كه مبلمان آن‌ها از نوع مدرن است فرش‌هایی با طرح‌های هندسی و شاخه شكسته جلوه و زیبایی بیشتری دارند. فرش‌های ترنج دار در سالن‌های پذیرایی و در محل‌هایی كه نقش ترنج آن در معرض دید كامل باشد و قالی‌های با نقش سرتاسری و یا خنثی در سالن‌های نهارخوری و پذیرایی و نشیمن و اتاق مطالعه منظره بهتری دارند.

image

توجه به کیفیت فرش در راهنمای خرید فرش ماشینی

کیفیت پرزهای فرش نشان دهنده کیفیت فرش است. پرزهای فرش ماشینی باید با دوام، درخشان و منعطف باشند. اگر فرش پرز ضخیم داشته باشد دوام کمتری دارد و گرد و خاک بیشتری هم جذب می‌کند.

به الیاف فرش هم دقت کنید. در فرش‌های ماشینی اصولاً از چهار نوع الیاف استفاده می‌شود. الیاف پشم، اکریلیک، پلی استر و پلی پروپیلن. در بین این 4 نوع الیاف پشم و اکریلیک بالاترین کیفیت دارد.

image

در خرید فرش ماشینی خوب به تراکم فرش هم دقت کنید. قسمت پشت فرش را از نظر تراکم بافت بررسی کنید. هرچه تراکم فرش بیشتر باشد، کیفیت فرش ماشینی بیشتر است. معمولاً پشت فرش اطلاعات کامل فرش نوشته می‌شود. شانه فرش تعداد گره‌های در یک ردیف از عرض فرش است. فرش‌های ماشینی 350 شانه، 440 شانه، 500 شانه،700 شانه 900 شانه، 1000 شانه و 1100 شانه تولید می‌شوند. تراکم فرش هم به تعداد پرزهای فرش در یک ردیف طولی فرش می‌گویند. انواع تراکم فرش هم ۱۰۰۰، ۱۲۰۰، ۱۴۰۰، ۱۷۰۰، ۲۰۰۰، ۲۲۵۰ و ۲۷۵۰ است. شانه فرش به طرح و نقشه فرش بستگی دارد و تراکم فرش به فشردگی فرش بستگی دارد. یکی از موارد خوب در بین فرش‌های ماشین، فرش ۵۰۰ شانه با تراکم ۱۰۰۰ یا ۱۲۰۰ است.

توجه به رنگ در راهنمای خرید فرش ماشینی

فرش‌های ماشین در رنگ‌های مختلفی وجود دارند. رنگ‌های تیره فرش ماشینی مانند آبی نفتی، قهوه ای تیره، سبز یشمی‌و سایر رنگ‌های تیره، دوده و لکه‌های روشن را نشان می‌دهند؛ و فرش‌های گرم و رنگ روشن، لکه‌های تیره و جای پا را نشان می‌دهند. از طرفی فرش‌های رنگ روشن محیط را بزرگ تر و رنگ تیره کوچک تر نشان می‌دهند. به همین دلیل فرش‌های ماشینی رنگ تیره برای خانههای کوچک که پر از وسایل هستند؛ انتخاب مناسبی نیستند. خانواده‌های دارای کودک برای اجتناب از لکه‌ها بهتر است از رنگ‌های تیره تر استفاده کنید و یا با وجود حیوان خانگی در منزل بهتر است از فرشی استفاده شود که آثار کثیفی و خاک را پنهان کند. فرش‌های ماشینی چند رنگ با طرح‌های تو در تو برای اتاق‌های پر رفت آمد انتخاب خوبی هستند.

image

بررسی فرش در نور طبیعی

هنگام خرید فرش ماشینی آکریلیک آن را روی زمین پهن کنید. چون نخ‌های اکریلیک درخشش دارند و در حال آویزان بودن رنگ و بافت خود را به خوبی نشان نمی‌دهند. به همین دلیل لازم است فرش را زیر نور مناسب و مشابه منزل با دقت بررسی کنید.

همچنین تمام فرش‌های ماشینی را باید از زوایای مختلف و در نور طبیعی بررسی کرد. رنگ فرش در جهت خواب آن تیره تر از رنگ آن در جهت عكس خواب فرش به نظر می‌رسد در نتیجه طرح در جهت عكس خواب به نحو مشخص تری دیده می‌شود. همچنین باید رنگ فرش در تمام سطح آن یکنواخت باشد.

image

خرید فرش ماشینی خوب از فروشگاه‌های معتبر

سعی کنید از مکان‌های معتبر و فروشگاه‌های معتبر فرش ماشینی بخرید. فرش‌های ماشینی خوب و معتبر کیفیت بالاتری دارد. هنگام خرید فرش حتماً رسید خرید و ضمانت نامه ای که حاوی تمام مشخصات فرش است از فروشنده درخواست کنید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)