خانهاخبار
گلکسی A70e با دوربین سه‌گانه به بازار می‌آید

گلکسی A70e با دوربین سه‌گانه به بازار می‌آید

طبق گزارش‌ها، سامسونگ مشغول تولید دستگاهی ارزان قیمت از سری گلکسی A70 است که دوربینی سه‌گانه، حسگر اثر انگشت و جک 3.5 میلی متری هدفون دارد.
۱۳۹۸/۱۱/۲۸

سری گلکسی A سامسونگ تقریبا تمام طیف‌های قیمتی بازار گوشی‌های پایین و میان رده را پوشش می‌دهد. با این حال، ظاهرا کره‌ای‌ها شکاف کوچکی را در بازار مشاهده کرده‌اند که با تلفن هوشمند گلکسی A70e می‌خواهند آن را بپوشانند. به‌تازگی استیو همرستافر و وب‌سایت Compare Raja اطلاعاتی را درباره این گوشی منتشر کرده‌اند که در ادامه با هم آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

نمایشگر دارای ناچ و دوربین عقب سه‌گانه

گلکسی A70e با قدم گذاشتن در مسیر گلکسی A70 و گلکسی A70s برخلاف ترند جدید سامسونگ از همان طراحی ناچ استفاده می‌کند. با این حال، این شرکت برای کاهش هزینه‌ها به جای پنل Infinity-U از پنل Infinity-V بهره می‌گیرد که حاشیه‌های ضخیم‌تری دارد و لبه پایینی آن هم بزرگ‌تر است.

image

نمایشگر این گوشی به شکل قابل توجهی کوچک‌تر شده و اندازه آن به ۶.۱ اینچ رسیده است. این دستگاه به جای حسگر اثر انگشت زیر صفحه از همان حسگرهای فیزیکی مرسوم استفاده می‌کند. این حسگر روی قاب عقب گوشی قرار گرفته و کنار ماژول دوربین که در سمت چپ قاب قرار دارد دیده می‌شود. دوربین گلکسی A70e سه‌گانه است و با توجه به شرایط کلی این گوشی انتظار داریم که به منظور کاهش هزینه‌ها سنسورهای کوچک‌تری را در آن ببینیم. فعلا مشخص نیست که پیکربندی این دوربین چگونه خواهد بود، اما احتمالا با یک لنز اصلی، یک لنز فوق عریض و یک سنسور تشخیص عمق طرف خواهیم بود.

جک هدفون و درگاه microUSB

فریم دور گلکسی A70e از جنس آلومینیوم است و دکمه‌های پاور و تنظیم صدا را در سمت راست آن می‌بینیم. از زمانی که گلکسی اس ۲۰ معرفی شده، بسیاری سامسونگ را به خاطر حذف جک هدفون مورد انتقاد قرار داده‌اند، اما این شرکت هنوز در برخی از گوشی‌های خود این درگاه محبوب را حفظ کرده و گلکسی A70e هم در همین دسته قرار می‌گیرد.

image

این غول کره‌ای در گلکسی A70e یک درگاه قدیمی دیگر هم قرار داده که برای شارژ و انتقال اطلاعات به کار می‌رود. درگاه microUSB این دستگاه برخلاف درگاه هدفون آن قدمی رو به عقب تلقی می‌شود که احتمالا کمتر کاربری از آن استقبال خواهد کرد.

این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که اتحادیه اروپا سعی دارد تمام گوشی‌های هوشمند بازار را به یک درگاه متحدالشکل مجهز کند. این اتحادیه چند وقت پیش در لایحه‌ای از کمیسیون اروپا خواسته بود تا شرکت‌ها را به استفاده از درگاهی یکسان، احتمالا درگاه USB-C، وادار کند. بر این اساس، حتی اپل هم باید درگاه لایتنینگ خود را کنار بگذارد. در بخش پایین بدنه دستگاه بلندگو و میکروفن قرار گرفته، ولی مشخص نیست که از این بلندگو در کنار بلندگوی تو-گوشی به منظور تولید صدای استریو استفاده می‌شود یا خیر.

تمرکز بر موفقیت گلکسی A70

image

گلکسی A70 پس از معرفی به سرعت به یکی از پرفروش‌ترین محصولات سامسونگ در سراسر جهان تبدیل شد. گلکسی A70s همین مسیر را دنبال کرد و توانست در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ عملکرد خوبی داشته باشد. حالا با وجود این که چند وقتی است گلکسی A71 معرفی شده، اما کاربران هنوز توجه بیشتری نسبت به گلکسی A70 دارند.

گلکسی A70e نیز با اندازه جمع‌وجورتر خود به راحتی می‌توانست تحت عنوان گلکسی A50، گلکسی A40 و حتی گلکسی A30 معرفی شود. اما استراتژی این شرکت برای تمرکز بر روی برند هر مدل و ارائه قابلیت‌های مخصوص هر سری باعث شده که آن‌ها تقسیم‌بندی‌های جالب توجهی بین گوشی‌های میان‌رده خود داشته باشند.

سامسونگ با کمک مدل‌های e گوشی‌های خود می‌تواند از پتانسیل‌های بیشتری بهره‌مند شود و شکاف‌های احتمالی بیشتری را پوشش دهد. این شرکت فعلا گوشی‌های گلکسی A10e و گلکسی A20e را در بازار دارد، اما احتمالا به‌زودی باید منتظر دستگاه‌های گلکسی A30e، گلکسی A40e و گلکسی A50e باشیم. در ادامه شاید مدل‌های گلکسی A60e، گلکسی A80e و گلکسی A90e را هم دیدیم.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)