خانهاخبار
قابلیت کپی پیست Cross-Device مایکروسافت، سورپرایز خانواده گلکسی S20

قابلیت کپی پیست Cross-Device مایکروسافت، سورپرایز خانواده گلکسی S20

همکاری طولانی مدت مایکروسافت و سامسونگ، قابلیت‌های جدیدی را در اختیار خریداران پرچمداران جدید این برند کره‌ای می‌گذارد.
۱۳۹۸/۱۱/۲۸

سال گذشته، ارائه نسخه بهبود یافته اپلیکیشن Your Phone حاصل مشارکت سامسونگ و مایکروسافت بود. در سال 2020، این همکاری همچنان ادامه داشته و مسئولان مایکروسافت برای خریداران پرچمداران جدید سامسونگ، سورپرایز جذابی را به همراه آورده‌اند.

بر اساس اسناد پشتیبانی مایکروسافت که توسط وب سایت WindowsLatest در وب‌سایت مایکروسافت یافت شده، قابلیت کپی پیست حول محور دیوایس‌های مختلف تنها برای محصولات جدید سامسونگ در دسترس خواهد بود:

  • گلکسی اس 20
  • گلکسی اس 20 پلاس
  • گلکسی اس 20 اولترا
  • گلکسی زد فلیپ

در صفحه یاد شده چنین آمده است:

کدام یک از محصولات تحت پوشش این ویژگی قرار می‌گیرند؟

قابلیت کپی پیست Cross-Device تنها برای پرچمداران سال 2020 شامل Galaxy S20 Ultra، Galaxy S20 Plus، Galaxy S20 و Galaxy Z Flip در نظر گرفته شده است.

به کمک این ویژگی کاربران قادر خواهند بود تا متون (اگر فرمتینگ در نرم‌افزار مربوطه قابل پشتیبانی باشد) یا تصاویر (کمتر از 1 مگابایت - در غیر این صورت ریسایز خواهند شد) خود را بین کامپیوتر یا لپتاپ مبتنی بر ویندوز و دستگاه اندرویدی خود، با همان شورتکات‌های پیش فرض سیستم عامل کپی پیست کنند.

image

 

برای فعال‌سازی این ویژگی، کاربران باید وارد مسیر زیر شده و آن را فعال نمایند:

Settings > Cross-device copy and paste> Allow this app to access and transfer content I copy and paste between my phone and PC

برخی افراد تصویر می‌کردند که در آینده نزدیک، این ویژگی از انحصار سامسونگ خارج شده و مایکروسافت، آن را در اختیار سازندگان دیگر نیز خواهد گذاشت. اما متأسفانه آقای Roberto Bojorquez، مدیر برنامه‌ریزی کمپانی مایکروسافت در آخرین توییت خود، چنین اظهار کرده است:

دسترسی به قابلیت Cross-Device Copy Paste نیازمند سازگاری دستگاه با این قابلیت در ویندوز است که در حال حاضر، به دلیل مشارکت مایکروسافت و سامسونگ، تنها در انحصار این شرکت کره‌ای است. قابلیت‌های دیگر مانند دسترسی به تصاویر 2K، انحصار خاصی نداشته و برای تمامی محصولات عرضه خواهد شد.

این بدان معناست که محصولات سامسونگ، برای پشتیبانی از این ویژگی نیاز به ارائه آپدیت داشته و کمپانی مایکروسافت برای اضافه کردن آن به محصولات کمپانی‌های دیگر، باید با آنها وارد مذاکره شود. وی در پایان سخنان خود به این موضوع اشاره کرد که در آینده نزدیک، این قابلیت برای گلکسی نوت 10 نیز تحت یک آپدیت نرم‌افزاری (سیستم عامل)، در دسترس قرار خواهد گرفت.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)