خانهاخبار
اپل می‌خواهد در آیفون 12 از آنتن 5G اختصاصی خود استفاده کند

اپل می‌خواهد در آیفون 12 از آنتن 5G اختصاصی خود استفاده کند

با وجود آن‌که آیفون 12 از مودم 5G کوآلکام بهره‌مند خواهد شد، اما اکنون گزارش‌ها نشان می‌دهند که اپل به دنبال استفاده از آنتن اختصاصی خود در سری بعدی آیفون است.
۱۳۹۸/۱۱/۲۷

طبق معمول انتظار داریم که سری آیفون ۱۲ در ماه سپتامبر ۲۰۲۰ از سوی اپل معرفی شود، اما آیفون‌های نسل بعدی ویژگی خاصی دارند که پیش از این هرگز مشاهده نشده است. این خانواده برای اولین بار به منظور ارتباطات 5G از آنتن‌های اختصاصی اپل استفاده می‌کنند.

به گزارش منابع آگاه وب‌سایت Fast Company، اپل امسال می‌خواهد به جای استفاده از آنتن‌های آماده کوآلکام از آنتن‌های اختصاصی خودش استفاده کند، چون معتقد است که با این کار می‌تواند گوشی خود را نازک‌تر بسازد. علاوه بر این، با این کار آن‌ها می‌توانند وابستگی خود را به شرکت‌های دیگر کمتر کنند. این کمپانی در حال حاضر تراشه‌های اختصاصی خودش را دارد و می‌خواهد تا چند سال دیگر مودم دستگاه‌ها را هم خودش تامین کند.

البته آیفون ۱۲ همچنان از مودم اسنپدراگون X55 کوآلکام استفاده خواهد کرد تا دسترسی به فناوری 5G را برای آیفون‌های نسل بعدی فراهم کند، اما تصمیم‌گیری در خصوص استفاده از آنتن‌ها هنوز قطعی نشده و با توجه به زمان زیادی که تا معرفی آیفون بعدی باقی مانده، احتمالا تا چند وقت دیگری نهایی خواهد شد.

تحلیل‌گران و افشاگران از مدت‌ها قبل اعلام کرده بودند که اپل در سال ۲۰۲۰ از تلفن‌های 5G رونمایی خواهد کرد. امسال بسیاری از شرکت‌ها محصولات پرچمدار و حتی میان‌رده خود را با پشتیبانی از 5G معرفی کرده یا معرفی خواهند کرد. در نتیجه عجیب خواهد بود اگر اپل امسال هم موبایل 5G نداشته باشد.

استفاده از آنتن اختصاصی ریسک‌های خاص خودش را دارد. این شرکت در زمان معرفی آیفون ۴ از آنتن‌های داخلی خود استفاده کرد و باعث شد شماری از کاربران در برقراری تماس به مشکل بربخورند. حالا با توجه به نو بودن فناوری 5G این مسئله به چالش بسیار جدی‌تری بدل شده است.

از آن‌جایی که هنوز زمان زیادی تا رونمایی از آیفون ۱۲ باقی مانده، این شرکت احتمالا تصمیم‌گیری‌های زیادی پیش روی خود خواهد داشت. با این حال، کم‌کم اخبار و شایعات بیشتری منتشر می‌شود و می‌توانیم بیشتر با تلفن‌های هوشمند این سری آشنا شویم.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)