خانهاخبار
مقایسه گلکسی بادز پلاس با ایرپاد و ایرپاد پرو اپل

مقایسه گلکسی بادز پلاس با ایرپاد و ایرپاد پرو اپل

به دنبال معرفی نسل جدید گلکسی بادز حالا زمان آن رسیده تا این دستگاه را با معروف‌ترین ایربادزهای بیسیم بازار یعنی ایرپاد و ایرپاد پرو مقایسه کنیم.
۱۳۹۸/۱۱/۲۷

سامسونگ هفته پیش در رویداد آنپکد ۲۰۲۰ در شهر سن فرانسیسکو از سری گلکسی اس ۲۰ و گلکسی زد فلیپ رونمایی کرد، اما در کنار این محصولات دستگاه دیگری هم معرفی شد که شاید کمتر کسی به آن توجه کرده باشد. گلکسی بادز پلاس نسخه پیشرفته نسل اول گلکسی بادز است که با قابلیت‌های بیشتر تنها ۲۰ دلار از ایربادز بیسیم قبلی سامسونگ گران‌تر شده است. در این مطلب می‌خواهیم بین گلکسی بادز پلاس و رقبای اپلی این محصول که معروف‌ترین ایربادزهای بیسیم موجود در بازار هستند مقایسه‌ای داشته باشیم. پس با مقایسه گلکسی بادز پلاس، ایرپاد و ایرپاد پرو همراه جی‌اس‌ام باشید.

گلکسی بادز پلاس از نظر طراحی شباهت زیادی به نسخه قبلی گلکسی بادز دارد، اما یک میکروفن تازه به آن اضافه شده و کیس شارژرش هم به شکل براق درآمده تا با طراحی مات نسخه اول متفاوت باشد. این دستگاه از نظر اندازه، شکل و راحتی تغییری نکرده است.

گلکسی بادز پلاس از دیدگاه طراحی شباهت بیشتری به ایرپاد پرو دارد چون مثل محصول اپل مجهز به بالشتک سیلیکونی است که وارد کانال گوش شما می‌شود تا استحکام و تفکیک صدای بهتری داشته باشد. با این حال، ایربادز جدید سامسونگ برخلاف ایرپاد پرو از فناوری حذف فعال نویز برخوردار نیست.

image

سامسونگ در نسل دوم گلکسی بادز کیفیت پخش موسیقی، مکالمه و عمر باتری را بهبود داده است. در حالی که عمر باتری ایرپاد تنها ۵ ساعت است، عمر باتری گلکسی بادز پلاس حالا ۱۱ ساعت شده و وقتی آن را درون گوش خود قرار می‌دهید و موسیقی پخش می‌کنید، متوجه بهبود کیفیت صدای آن می‌شوید.

اگرچه این دستگاه از نظر طراحی شباهت بیشتری به ایرپاد پرو دارد، اما قیمت و کارایی آن بیشتر باید با ایرپاد معمولی مقایسه شود. قیمت گلکسی بادز پلاس ۱۴۹ دلار است که ۱۰ دلار از ایرپاد اپل ارزان‌تر به حساب می‌آید. این دستگاه همچنین ۱۰۰ دلار از ایرپاد پرو ارزان‌تر است.

ایربادز جدید سامسونگ کنترل‌های لمسی دارد که می‌توانید از آن‌ها برای قطع/پخش موسیقی، رفتن به آهنگ‌های بعدی و فعال‌سازی دستیارهای صوتی استفاده کنید. البته اگر دستگاه‌های اندرویدی داشته باشید، با فشار طولانی مدت صفحه لمسی روی گوشی‌ها می‌توانید از پخش خودکار اسپاتیفای بهره‌مند شوید، اما چنین قابلیتی در صورت استفاده از آیفون در دسترس نخواهد بود.

علاوه بر این، سامسونگ ابزارهایی برای کنترل سطح صداهای محیطی و تنظیم پروفایل‌های صوتی را هم در اختیار شما قرار می‌دهد. اپلیکیشن این دستگاه چند الگوی پیش‌فرض برای افزایش زیر و بم دارد و در عین حال می‌توانید به گزینه‌هایی برای پویا یا نرم کردن صدا هم دسترسی داشته باشید. گلکسی بادز پلاس اکولایزر واقعی ندارد، اما آن‌چه که روی آن قرار داده شده از ایرپاد عادی که فاقد اکولایزر است بهتر عمل می‌کند.

image

گلکسی بادز پلاس در اندروید می‌تواند نوتیفیکیشن‌ها را دریافت کرده و آن‌ها را برای شما بخواند (این قابلیت در صورت استفاده از آیفون کار نخواهد کرد). ایرپاد هم در iOS 13 چنین قابلیتی دارد که به سیری اجازه می‌دهد پیام‌های دریافتی را برای شما بخواند. گلکسی بادز پلاس را می‌توانید به صورت همزمان به چند دستگاه از جمله تلویزیون و موبایل وصل کنید تا امکان دریافت نوتیفیکیشن‌ها را داشته باشید.

در مجموع، به نظر می‌رسد که صدای گلکسی بادز پلاس بهبود یافته و کیفیت آن بهتر از ایرپاد معمولی است، اما شاید به راحتی نتوانید تفاوت میان آن‌ها را متوجه شوید. کیفیت صدای این دستگاه به پای ایرپاد پرو نمی‌رسد، ولی چنین مقایسه‌ای احتمالا با توجه به تفاوت قیمت ۱۰۰ دلاری این دو محصول منصفانه نباشد، چون ایرپاد پرو از فناوری حذف فعال نویز بهره می‌برد.

اگر کاربر اندروید هستید و می‌خواهید ایربادز بیسیم بخرید، احتمالا بهتر است به سراغ گلکسی بادز پلاس بروید، اما اگر کاربر آیفون هستید و از سیری استفاده می‌کنید، به خاطر تراشه H1 که امکان دسترسی بدون لمس به این دستیار صوتی را فراهم می‌کند، بهتر است به فکر خرید ایرپاد اپل باشید. این تراشه ارتباط میان آیفون و ایربادز شما را بسیار آسان می‌کند و در مجموع اکوسیستم بهتری را پیش روی کاربران اپلی قرار می‌دهد.

نظر شما درباره این ایربادزهای بیسیم چیست؟ آیا مایل به خرید گلکسی بادز پلاس هستید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)