خانهاخبار
گزارش‌ها از افزایش هزینه تولید PS5 خبر می‌دهند

گزارش‌ها از افزایش هزینه تولید PS5 خبر می‌دهند

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، سونی در تولید PS5 به استفاده از سیستم خنک‌کننده جدیدی روی آورده که قیمت بالاتری دارد، در نتیجه هزینه تولید این کنسول افزایش پیدا کرده است.
۱۳۹۸/۱۱/۲۶

بر اساس گزارش‌های جدید به نظر می‌رسد که سونی به خاطر هزینه بالای تولید و کمبود قطعات در بحث قیمت‌گذاری مناسب برای پلی استیشن ۵ به مشکل خورده است. به نقل از منابع بلومبرگ، این مسائل ممکن است هزینه تولید PS5 را به حدود ۴۵۰ دلار برساند. با وجود این که سونی معمولا قیمت کنسول‌های خود را در حوالی ماه فوریه مشخص می‌کند، اما منابع مطلع به بلومبرگ گفته‌اند که این شرکت هنوز تصمیم خود را نگرفته است.

یکی از دلایل افزایش قیمت پلی استیشن ۵ این است که سونی می‌خواهد از سیستم خنک‌سازی گران‌تری استفاده کند تا مطمئن شود که کنسول نسل بعدی آن‌ها مشکلی از بابت دما نخواهد داشت. منابع بلومبرگ می‌گویند این سیستم خنک‌سازی به شکل غیرمنتظره‌ای گران بوده و قیمت هر دستگاه را افزایش داده است.

هزینه تولید کنسول پلی استیشن ۴ در ازای هر دستگاه ۳۸۱ دلار بود و سونی این محصول را در ابتدا با قیمت ۳۹۹ دلار وارد بازار کرد. در نتیجه اگر حالا هزینه تولید PS5 حدود ۴۵۰ دلار باشد، قیمت این کنسول احتمالا حداقل ۴۷۰ دلار خواهد بود.

منابع آگاه به بلومبرگ گفته‌اند که ظاهرا سونی در حال حاضر علاوه بر PS5 روی نسخه جدیدی از هدست پلی استیشن VR نیز کار می‌کند. طبق برنامه زمانی ژاپنی‌ها، این هدست قرار است پس از عرضه پلی استیشن ۵ در انتهای سال ۲۰۲۰ وارد بازار شود.

بلومبرگ می‌گوید سونی از اظهارنظر درباره این اخبار امنتاع ورزیده است. این خبرها به شکل جالب توجهی با شایعات منتشره در انجمن گفتگوی 4Chan همخوانی دارند. پیش‌تر در این وب‌سایت گفته شده بود که PS5 با قیمت ۴۹۹ دلار در ماه اکتبر ۲۰۲۰ روانه بازار خواهد شد. منابع 4Chan گفته بودند که کنسول نسل بعدی مایکروسافت یعنی ایکس باکس سری ایکس در زمان عرضه ۱۰۰ دلار گران‌تر از PS5 خواهد بود.

با این حال، اخبار وب‌سایت 4Chan همیشه صحیح نبوده است. این وب‌سایت قبلا گفته بود که پلی اسیشن ۵ در تاریخ ۵ فوریه معرفی می‌شود و پیش‌خرید آن به فاصله کوتاهی آغاز می‌گردد. حالا با گذشت بیش از یک هفته از این تاریخ نه تنها PS5 معرفی نشده بلکه خبری از رونمایی نسخه نهایی آن هم به گوش نمی‌رسد.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

mohammad

۱۳۹۸/۱۱/۲۷
فقط ۲۰ دلار سود روی یه محصول ۴۵۰ دلاری، لعنت خدا بر مسئولین و حاکمان فاسد و دزد کشورمون