خانهاخبار
آیپد پرو 5G به چیپست A14X Bionic مجهز می‌شود

آیپد پرو 5G به چیپست A14X Bionic مجهز می‌شود

بر اساس جدیدترین اطلاعات منتشر شده، آیپد پرو 5G مجهز به چیپست اپل A14X Bionic اواخر سال جاری میلادی وارد بازار می‌شود.
۱۳۹۸/۱۱/۲۶

انتظار می‌رود اواخر امسال اپل از آیفون‌های جدید با قابلیت پشتیبانی از شبکه ارتباطی 5G رونمایی کند. علاوه بر گوشی‌های هوشمند، باید منتظر عرضه آیپد پرو 5G از سوی این شرکت کوپرتینویی نیز باشیم. برخی گزارش‌ها به عرضه نسخه بروزرسانی شده آیپد پرو در سال جاری میلادی و عرضه آیپد پرو 5G در سال آینده میلادی اشاره می‌کنند؛ با این حال DigiTimes ادعا کرده آیپد 5G اپل همین امسال از راه می‌رسد.

ماه گذشته میلادی گزارش‌ها به توسعه آیپد پرو 5G اشاره کرده بودند. حال گزارش جدید به این موضوع اشاره کرده که آیپد پرو 5G احتمالا همزمان با آیفون 12 در سپتامبر امسال معرفی می‌شود. قدرت این محصولات توسط چیپست اپل A14 تامین می‌شود. این پردازنده با لیتوگرافی 5 نانومتری توسط شرکت TSMC به تولید می‌رسد. احتمالا این محصولات قادر به پشتیبانی از فرکانس زیر 6 گیگاهرتز و باند mmWave 5G باشند.

image

انتظار می‌رود آیپد پرو 5G به چیپست قدرتمند اپل A14x Bionic مجهز شود. پیش‌بینی می‌شود میزان تقاضا برای پردازنده اپل A14 در مقایسه با اپل A13، تا 60 درصد افزایش پیدا کند. اپل دیرتر از سایر شرکت‌ها وارد حوزه 5G شده است و به همین علت قصد دارد با عرضه چندین محصول، سهم خود را از این بخش از بازار افزایش دهد.

معمولا فناوری‌های جدید ابتدا در آیفون‌های اپل مورد استفاده قرار می‌گیرند و سپس وارد آیپدها می‌شوند. با توجه به این موضوع، انتظار نمی‌رود آیپد پرو 5G در ماه مارس و یا اکتبر معرفی شود. بر اساس رندرهای گذشته، آیپد پرو جدید به دوربین اصلی سه گانه به همراه سنسور ToF و اسمارت کیبورد جدید مجهز می‌شود. در حالی که انتظار می‌رود آیفون 5G به مودم اسنپدراگون X55 مجهز شود، اطلاعاتی در رابطه با مودم مورد استفاده در آیپد پرو 5G در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته است. انتظار می‌رود در ماه‌های آینده اطلاعات بیشتری از این محصولات به فضای مجازی راه پیدا کند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Mohammad13759

۱۳۹۸/۱۱/۲۶
خیلی دیر وارد 5g داره میشه اپل