خانهاخبار
مقایسه سامسونگ گلکسی Z Flip با موتورولا Razr؛ کدام برتر است؟

مقایسه سامسونگ گلکسی Z Flip با موتورولا Razr؛ کدام برتر است؟

سامسونگ به تازگی از گوشی انعطاف پذیر گلکسی زد فلیپ رونمایی کرده است. در این مطلب گلکسی Z Flip را با موتورولا Razr مقایسه می‌کنیم.
۱۳۹۸/۱۱/۲۵

موتورولا با معرفی نسل جدید ریزر، گوشی‌های انعطاف پذیر را وارد دوره جدیدی کرد. سامسونگ نیز به تازگی از دومین گوشی منعطف خود در مراسم آنپکد رونمایی کرده که دارای طراحی مشابه با نماینده موتورولا است. در این مطلب قصد داریم سامسونگ گلکسی Z Flip را با موتورولا Razr مقایسه کنیم. در ادامه همراه ما باشید.

مشخصات فنی

image

ابتدا مشخصات فنی این دو گوشی هوشمند را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم. مشخصات این گوشی‌های انعطاف پذیر به شرح جدول زیر است:

 سامسونگ گلکسی Z Flipموتورولا ریزر
ابعاد

باز: 7.2 × 73.6 × 167.3 میلی‌متر

بسته: 17.3 × 73.6 × 87.4 میلی‌متر

باز: 6.9 × 72 × 172 میلی‌متر

بسته: 14 × 72 × 94 میلی‌متر

وزن183 گرم205 گرم
صفحه نمایش6.7 اینچی Dynamic AMOLED و 1.06 اینچی Super AMOLED6.2 اینچی POLED و 2.7 اینچی GOLED
رزولوشن نمایشگر2636 × 1080 پیکسل و 300 × 112 پیکسل2142× 876 پیکسل و 800 × 600 پیکسل
سیستم عاملاندروید 10اندروید 9 پای
حافظه داخلی256 گیگابایت128 گیگابایت
درگاه کارت حافظه MicroSDخیرخیر
پردازندهکوالکام اسنپدراگون 855 پلاسکوالکام اسنپدراگون 710
رم8 گیگابایت6 گیگابایت
دوربین

اصلی: 12 مگاپیکسلی + 12 مگاپیکسل اولترا واید

سلفی: 10 مگاپیکسلی

اصلی: 16 مگاپیکسلی

سلفی: 5 مگاپیکسلی

فیلم‌برداری2160p با سرعت 60 فریم بر ثانیه2160p با سرعت 30 فریم بر ثانیه و 1080p با سرعت 30 فریم بر ثانیه
نسخه بلوتوث5.05.0
پورتUSB Type-CUSB Type-C
سنسور اثر انگشتروی فریمزیر نمایشگر
مقاومت در برابر نفوذ آبنامشخصمقاوم در برابر پاشش آب
باتری3300 میلی آمپر ساعتی با قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 15 واتی و شارژ بی سیم Qi2510 میلی آمپر ساعتی با قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 15 واتی
رنگبنفش و مشکیمشکی
قیمت1380 دلار1500 دلار

طراحی، صفحه نمایش و دوام

گلکسی زد فلیپ در مقایسه با موتورولا ریزر مقداری کوتاه‌تر، عریض‌تر و ضخیم‌تر است. این گوشی هوشمند از صفحه نمایش 6.7 اینچی Dynamic AMOLED بهره می‌برد که توسط یک لایه شیشه‌ای نازک محافظت می‌شود. موتورولا ریزر مقداری کوچک‌تر به نظر می‌رسد؛ با این حال در زیر صفحه نمایش خود به بخشی مجهز شده که سنسور اثر انگشت را میزبانی می‌کند. نمایشگر نماینده موتورولا 0.5 اینچ از گلکسی Z Flip کوچکتر بوده و پلاستیکی است. گلکسی زد فلیپ نه تنها به صفحه نمایش بزرگتری مجهز شده، بلکه این پنل دارای رزولوشن بالاتری است. نمایشگر دوم گلکسی Z Flip که در بخش بیرونی قرار گرفته، ابعاد بسیار کوچکی دارد و تنها نوتیفیکیشن‌ها را به نمایش می‌گذارد. موتورولا ریزر به نمایشگر بیرونی بزرگتری مجهز شده است؛ با این حال کاربران می‌توانند از آن برای اطلاع از نوتیفیکیشن‌ها و همچنین ثبت تصاویر استفاده کنند.

در حال حاضر نمی‌توان در رابطه با دوام این گوشی‌های هوشمند انعطاف پذیر اظهار نظر دقیقی کرد. در گزارش‌های اولیه به این موضوع اشاره شده بود که نمایشگر موتورولا Razr در زمان بسته شدن صدا می‌دهد. این گوشی هوشمند در برابر پاشش آب مقاوم است؛ بنابراین در هنگام بارش باران می‌توان از آن استفاده کرد. در رابطه با مقاومت گلکسی Z Flip سامسونگ در برابر نفوذ آب اطلاعاتی در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته است. موتورولا ریزر از طراحی نوستالژیک بهره می‌برد که ما را یاد نسخه اصلی آن در سال 2004 می‌اندازد. گلکسی Z Flip طراحی بی‌روح‌تری دارد؛ با این حال به نمایشگر باکیفیت‌تری مجهز شده است. با توجه به این موارد، این بخش برنده‌ای ندارد.

برنده: مساوی

عملکرد، شارژدهی و سرعت شارژ باتری

در این بخش تفاوت‌ها بیشتر نمایان‌ می‌شوند. سامسونگ گلکسی Z Flip به چیپست بسیار قدرتمندتری مجهز شده است. این گوشی هوشمند برای تامین قدرت خود از پردازنده اسنپدراگون 855 پلاس استفاده می‌کند که توسط 8 گیگابایت رم همراهی می‌شود. موتورولا برای گوشی انعطاف پذیر خود چیپست کوالکام اسنپدراگون 710 و 6 گیگابایت رم درنظر گرفته که در مقایسه با نماینده سامسونگ عملکرد بسیار ضعیف‌تری دارد. گلکسی زد فلیپ دارای 256 گیگابایت حافظه داخلی بوده و موتورولا Razr از 128 گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد و هیچ یک از این محصولات قادر به پشتیبانی از کارت حافظه نیستند. بدون هیچ شکی گلکسی Z Flip در مقایسه با رقیب خود عملکرد بهتر و سرعت بالاتری دارد و همچنین در زمینه مولتی تسکینگ عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد.

در بخش شارژدهی باتری و همچنین سرعت شارژ باتری، گلکسی زد فلیپ سامسونگ عملکرد بهتری دارد. انرژی این گوشی هوشمند کره‌ای توسط یک باتری 3300 میلی آمپر ساعتی تامین می‌شود و از فناوری شارژ بی‌سیم نیز پشتیبانی می‌کند. موتورولا ریزر به یک باتری 2510 میلی آمپر ساعتی مجهز شده که شارژدهی پایین‌تری در مقایسه با نماینده سامسونگ دارد. لازم به ذکر است؛ هیچ کدام از این محصولات قادر به پشتیبانی از شبکه ارتباطی 5G نیستند.

برنده: سامسونگ گلکسی Z Flip

دوربین

در این بخش نیز سامسونگ گلکسی زد فلیپ عملکرد بهتری دارد. گوشی انعطاف پذیر سامسونگ از دوربین اصلی دوگانه با سنسورهای 12 مگاپیکسلی بهره می‌برد. سنسور دوم از نوع اولترا واید است. کاربران برای ثبت تصاویر سلفی خود باید از یک سنسور 10 مگاپیکسلی استفاده کنند. این سنسور در مرکز بخش بالایی نمایشگر قرار گرفته است. موتورولا Razr از دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی به همراه سنسور ToF بهره می‌برد و دارای دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی است. سامسونگ در زمینه پردازش تصاویر عملکرد بهتری دارد؛ بنابراین گلکسی Z Flip را باید برنده این بخش بدانیم.

برنده: سامسونگ گلکسی Z Flip

سیستم عامل و بروزرسانی

سامسونگ گلکسی زد فلیپ به سیستم عامل پیش فرض اندروید 10 و رابط کاربری One UI 2.0 مجهز شده که برای نمایشگر انعطاف پذیر این گوشی هوشمند بهینه شده است. این دستگاه قابلیت‌های زیادی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. موتورولا ریزر به صورت پیش فرض دارای سیستم عامل اندروید 9.0 پای است که البته در آینده بروزرسانی اندروید 10 را دریافت می‌کند. هیچ کدام از این شرکت‌ها عملکرد مناسبی در زمینه عرضه بروزرسانی برای محصولات خود ندارند.

برنده: سامسونگ گلکسی Z Flip

قیمت و تاریخ عرضه

موتورولا ریزر هم اکنون در ایالات متحده آمریکا به فروش می‌رسد، البته ورایزن آن را به صورت انحصاری عرضه می‌کند. قیمت این گوشی هوشمند برابر با 1500 دلار است. سامسونگ گلکسی Z Flip از تاریخ 14 فوریه با قیمت 1380 دلار وارد بازار می‌شود. این گوشی هوشمند را می‌توان به صورت آنلاک و یا توسط اپراتورهای اسپرینت و AT&T خریداری کرد.

برنده نهایی: سامسونگ گلکسی Z Flip

در نهایت باید گفت سامسونگ گلکسی زد فلیپ گوشی بهتری محسوب می‌شود. این گوشی هوشمند به صفحه نمایش باکیفیت‌تر، پردازنده قدرتمندتر و دوربین بهتر مجهز شده و همچنین شارژدهی باتری بالاتری دارد. در کنار این مزیت‌ها، باید به قیمت پایین‌تر آن نیز اشاره کرد. بنابراین برنده این مقایسه گوشی سامسونگ گلکسی Z Flip است.

نظر شما در رابطه با این دو گوشی انعطاف پذیر چیست؟ کدام یک از آن‌ها ارزش خرید بالاتری دارد؟ نظر خود را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)