خانهاخبار
کنگره جهانی موبایل 2020 به‌خاطر ویروس کرونا لغو شد

کنگره جهانی موبایل 2020 به‌خاطر ویروس کرونا لغو شد

انجمن GSM، متولی برگزاری کنگره جهانی موبایل، در بیانیه‌ای اعلام کرد که با توجه به نگرانی‌های ناشی از ویروس کرونا مراسم MWC 2020 را برگزار نخواهد کرد.
۱۳۹۸/۱۱/۲۴

به دنبال شیوع ویروس کرونا و افزایش نگرانی‌ها در پی گستردگی این بیماری مهلک، انجمن GSM که متولی برگزاری کنگره جهانی موبایل است، در خبری اظهار داشت که امسال MWC را برگزار نخواهد کرد. این خبر در حالی منتشر می‌شود که در چند هفته اخیر بسیاری از شرکت‌ها از حضور در کنگره جهانی ۲۰۲۰ کناره‌گیری کرده بودند.

جان هافمن، مدیرعامل انجمن GSM، در بیانیه‌ای گفت شیوع ویروس کرونا برگزاری این رویداد را غیرممکن کرده است. MWC 2020 قرار بود از تاریخ ۵ تا ۸ اسفند در بارسلونای اسپانیا برگزار شود.

با توجه به وضعیت ایمنی و سلامت محیط بارسلونا و کشور میزبان مراسم، انجمن GSM رویداد MWC 2020 را لغو کرده است چون نگرانی‌های جهانی پیرامون شیوع ویروس کرونا، مشکلات رفت و آمد و سایر شرایط موجود باعث شده که برگزاری این رویداد برای انجمن GSM غیرممکن باشد. انجمن GSM به اتفاق همکاران خود به تلاش برای حمایت از یکدیگر و برگزاری MWC 2021 و سال‌های پس از آن ادامه خواهد داد. در حال حاضر با کسانی که در چین و سایر نقاط دنیا با این مشکل روبرو هستند ابراز همدردی می‌کنیم.

مجموع شمار مبتلایان به ویروس کرونا از مرز ۴۲ هزار نفر عبور کرده و تعداد قربانیان این بیماری از ۱ هزار نفر بیشتر شده است. بیشتر مبتلایان و قربانیان از شهر ووهان چین و استان هوبی گزارش شده‌اند، اما ورود این ویروس به حداقل ۲۵ کشور دیگر تایید شده است. انجمن GSM سعی داشت با کمک تدابیر شدید ایمنی از نگرانی‌های مربوط به این بیماری بکاهد؛ آن‌ها از شرکت‌کنندگان خواسته بودند که از دست دادن خودداری کنند و همچنین مسافران کشور چین نیز از حضور در این رویداد منع شده بودند.

انجمن GSM سازمانی جهانی است که نمایندگانی از ۱۲۰۰ شرکت در سراسر اکوسیستم موبایل دارد. رویداد MWC فرصتی مناسب برای گردهمایی بزرگ‌ترین فعالان صنعت موبایل به حساب می‌آید و شرکت‌ها معمولا در این مراسم از محصولات جدید خود رونمایی می‌کنند. کنگره جهانی موبایل هر ساله در شهر بارسلونا برگزار می‌شود و گردش مالی آن چیزی حدود ۵۰۰ میلیون یورو است. این رویداد حدود ۱۴۱۰۰ فرصت شغلی پاره وقت ایجاد می‌کند.

بسیاری از شرکت‌های چینی قرار بود امسال در MWC 2020 حضور داشته باشند، اما از سوی دیگر شرکت‌های بزرگی مثل ال‌جی، زدتی‌ای، اریکسون، سونی، آمازون، اینتل، انویدیا، اینتل، ویوو، سیسکو، نوکیا و HMD Global از حضور در این مراسم انصراف داده بودند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

HakhamaneshS

۱۳۹۸/۱۱/۲۴
گوشی هایشان پس دیرتر ب بازار می آیند؟