خانهاخبار
استون مارتین ونتیج رودستر 2021 به صورت رسمی معرفی شد

استون مارتین ونتیج رودستر 2021 به صورت رسمی معرفی شد

استون مارتین ونتیج رودستر 2021 رونمایی شد. این خودروی کروک به یک موتور 8 سیلندر مجهز شده است.
۱۳۹۸/۱۱/۲۴

استون مارتین ونتیج یک خودروی اسپرت کامل محسوب می‌شود چراکه از طراحی جذابی بهره می‌برد، دارای موتور 8 سیلندر با توربوشارژر دوقلو است، کیفیت بالایی دارد و همچنین می‌توان آن را با گیربکس 7 سرعته دستی نیز سفارش داد. تنها مشکلی که مدل کنونی این خودروی انگلیسی دارد، عدم امکان برداشتن سقف آن است. امروز این شرکت از خودروی استون مارتین ونتیج رودستر 2021 به صورت رسمی رونمایی کرد. برای اولین بار شاهد حذف کلمه Volante از نام این خودرو هستیم.

موتور مورد استفاده در این خودروی اسپرت تفاوتی با مدل کوپه آن ندارد. این خودرو از یک موتور 8 سیلندر 4.0 لیتری با توربوشارژر دوقلو بهره می‌برد که قدرتی برابر با 503 اسب بخار و گشتاوری برابر با 685 نیوتن متر در اختیار راننده قرار می‌دهد. استون مارتین برای انتقال این قدرت به چرخ‌های عقب، از یک گیربکس 8 سرعته خودکار ZF استفاده کرده است. راننده برای رسیدن به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت تنها به 3.7 ثانیه زمان نیاز دارد. بد نیست بدانید سرعت مدل کوپه در مدت 3.5 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

image

استون مارتین ونتیج رودستر 2021 از مواد سبک وزن و همچنین مکانیزم Z-Fold برای سقف خود بهره می‌برد و افزایش وزن کمی را در مقایسه با مدل کوپه تجربه کرده است. اختلاف وزن میان این دو مدل برابر با 60 کیلوگرم است. این خودروی جدید در زمینه باز و بسته شدن سقف عملکرد بهتری در مقایسه با رقبای خود دارد. برای باز کردن سقف به 6.7 ثانیه و برای بستن آن به 6.8 ثانیه زمان نیاز است. راننده می‌تواند حداکثر تا سرعت 50 کیلومتر بر ساعت وضعیت سقف را تغییر دهد. حداکثر سرعت این خودرو به 306 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

image

استون مارتین ونتیج رودستر 2021 دارای ویژگی‌های مشترک با نسخه کوپه خود است. استون مارتین آن را به سیستم تعلیق تطبیقی، مبدل گشتاور و دیفرانسی عقب الکترونیکی مجهز کرده است. برای رانندگی با این خودرو می‌توان یکی از حالت‌های اسپرت، اسپرت پلاس و مسابقه‌ را انتخاب کرد. مدیر بخش مهندسی استون مارتین، Matt Becker در رابطه با این خودرو اعلام کرده است:

خودروهای کانورتیبل اسپرت معمولا در مقایسه با مدل کوپه خود عملکرد ضعیف‌تری دارند. با وجود چنین موضوعی، ونتیج رودستر دارای عملکرد مشابه با مدل کوپه خود بوده و فرمان پذیری بالایی دارد. این خودرو در زمان باز بودن سقف، صدا مناسبی را به گوش سرنشینان می‌رساند.

برای مدل 2021، تمام خودروهای سری ونتیج بروزرسانی دریافت کرده‌اند. 70 سال از ورود این نام به صنعت خودرو می‌گذرد. خریداران می‌توانند مدل کوپه و کانورتیبل آن را با جلو پنجره سفارشی Vane، رینگ‌های جدید و رنگ‌های متنوع سفارش دهند. استون مارتین به صورت سفارشی جعبه دنده 7 سرعته خودکار را در اختیار رانندگان قرار می‌دهد. سال گذشته میلادی استون مارتین گیربکس دستی را به صورت انحصاری برای مدل AMR این خودروی اسپرت درنظر گرفته بود.

image

استون مارتین ونتیج کوپه 2021 با قیمت پایه 146 هزار دلار به فروش می‌رسد و مدل رودستر آن دارای قیمت پایه 161 هزار دلار است. از همین امروز می‌توان این خودروها را پیش خرید کرد؛ با این حال تحویل استون مارتین ونتیج رودستر 2021 از سه ماهه سوم سال جاری میلادی آغاز خواهد شد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)