خانهاخبار
برنده اسکار 2020 کیبوردهای اپل را مورد انتقاد قرار داد

برنده اسکار 2020 کیبوردهای اپل را مورد انتقاد قرار داد

تایکا وایتیتی، کارگردان و نویسنده فیلم Jojo Rabbit، در مصاحبه‌ای پس از دریافت جایزه اسکار خود گفت کیبوردهای اپل غیرقابل استفاده هستند و باعث شده‌اند که او به فکر استفاده از پی‌سی بیفتد.
۱۳۹۸/۱۱/۲۲

تایکا وایتیتی، کارگردان فیلم سینمایی Jojo Rabbit که ساعاتی پیش برای نوشتن فیلم‌نامه اقتباسی همین فیلم اسکار دریافت کرد، در مصاحبه پس از این مراسم به اپل و کیبورد ناکارآمد محصولات این شرکت تاخت. وایتیتی در گفتگو با خبرگزاری ددلاین گفت نوشتن با کیبوردهای اپل آن‌قدر غیرممکن است که او می‌خواهد دوباره به استفاده از کامپیوترهای رومیزی روی بیاورد.

این کارگردان مشهور که امسال برای دومین بار نامزد دریافت جایزه اسکار شده بود، پیش‌تر کارگردانی آثاری همچون Thor: Ragnarok و What We Do in the Shadows را برعهده داشت. او پس از دریافت اسکار بهترین فیلم‌نامه اقتباسی در گفتگو با خبرنگار نشریه ددلاین با این سوال مواجه شد: «با توجه به در پیش بودن گفتگوهای انجمن نویسندگان، برایم جالب است که بدانم به نظر شما نویسندگان چه نیازهایی دارند که در دور بعدی مذاکرات با تهیه‌کنندگان باید به آن‌ها اشاره شود؟»

تایکا وایتیتی در پاسخ به این سوال کیبورد جدید اپل را هدف انتقاد خود قرار داد که از سال ۲۰۱۵ مورد انتقاد بسیاری از کاربران بوده است. او گفت نوشتن روی این کیبوردها غیرممکن است چون مکانیزم بازگشتی دکمه‌ها خوب نیست. این مسئله باعث شده که وایتیتی بخواهد به سمت استفاده از پی‌سی‌ها برگردد. او همچنین با اشاره به مشکلات شانه و مفاصل خود گفت که چون فاصله دکمه‌ها در کیبورد اپل بسیار کم در نظر گرفته شده کار کردن با آن خیلی دشوار است.

متن کامل پاسخ این کارگردان و نویسنده نیوزلندی در پاسخ به سوال خبرگزاری ددلاین به شرح زیر است:

اپل باید کیبوردهای خود را اصلاح کند. نوشتن روی آن‌ها غیرممکن است. این کیبوردها بدتر شده‌اند. آن‌ها طوری هستند که دلم می‌خواهد به استفاده از پی‌سی‌ها برگردم چون مکانیزم برگشتی کیبوردهای پی‌سی برای تایپ کردن بسیار مناسب‌ترند...می‌دانید که منظورم چیست، این کیبوردها خیلی بهتر هستند، در حالی که کیبوردهای اپل فاجعه‌بارند، خصوصا هرچه لپتاپ‌ها جدید و جدیدتر می‌شوند. کیبورد جدیدترین نسخه آیمک بدتر شده و من هم ناراحتی شانه دارم. ما باید این کیبوردها را اصلاح کنیم. انجمن نویسندگان آمریکا باید ورود کند و دست به کاری بزند.

تایکا وایتیتی اولین کسی نیست که درباره مشکلات کیبورد اپل انتقاد کرده و احتمالا آخرین هم نخواهد بود. اپل با معرفی کیبورد پروانه‌ای در سال ۲۰۱۵ موجب شکایت بسیاری از کاربران شد، اما چند وقت پیش با معرفی مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی دوباره کیبوردهای خود را به مکانیزم قیچی برگرداند. کوپرتینویی‌ها تلاش‌های زیادی برای حل مشکل کیبورد پروانه‌ای انجام دادند اما موفق به اصلاح آن نشدند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)