خانهاخبار
اپل در حال آزمایش پردازنده‌های AMD برای کامپیوتر گیمینگ خود است؟

اپل در حال آزمایش پردازنده‌های AMD برای کامپیوتر گیمینگ خود است؟

بر اساس اطلاعاتی که از کد نسخه بتای جدید سیستم عامل macOS Catalina به دست آمده به نظر می‌رسد که اپل در حال آزمایش شماری از پردازنده‌های AMD است تا شاید از آن‌ها در کامپیوتر گیمینگ خود استفاده کند.
۱۳۹۸/۱۱/۲۰

مک‌های رده بالای اپل برای پردازنده گرافیکی خود از محصولات AMD استفاده می‌کنند، اما این احتمال وجود دارد که اپل در آینده تمام دستگاه‌های خود را به پردازنده‌های AMD مجهز کند. اخیرا بر اساس اطلاعاتی که از کد نسخه بتای macOS Catalina 10.15.4 به دست آمده، می‌توان شواهدی را مبنی بر استفاده از واحد پردازشی شتاب‌یافته (APU) شرکت AMD پیدا کرد.

بر اساس گزارش‌ها، اسم رمز شماری از واحدهای پردازشی شتاب‌یافته AMD از جمله پیکاسو، رِیون، رنوآر و ون گوگ در این نسخه از سیستم عامل macOS مشاهده شده که می‌تواند به آزمایش این تراشه‌ها در نسخه‌های آتی مک اشاره داشته باشد. گفتنی است، تراشه‌های APU هر دو بخش CPU و GPU را در خود در بر می‌گیرند. این اتفاق در مک‌بوک پروها یا مک‌بوک ایرهای کوچک ۱۳ اینچی بسیار مناسب خواهد بود و به کاربران اجازه می‌دهد تا کارهای گرافیکی خود را با سهولت و قدرت بیشتری انجام دهند.

اپل در دستگاه‌های زیادی از جمله جدیدترین مک پرو، آیمک پرو و مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی از پردازنده‌های گرافیکی AMD استفاده کرده است. پیش‌تر شایعاتی درباره احتمال معرفی مکی با تمرکز بر گیمینگ در WWDC 2020 مطرح شده بود. قیمت آن دستگاه احتمالا از ۵ هزار دلار آغاز خواهد شد که اصلا رقم کمی به حساب نمی‌آید. با این حال هنوز باید منتظر خبرهای بیشتری بمانیم.

افزون بر این، با توجه به این که خط تولید پردازنده‌های مرکزی AMD ارزان‌تر و کاراتر از اینتل است، می‌توان انتظار داشت که اپل به سراغ استفاده از محصولات شرکت AMD برود تا بتواند کنترل بیشتری بر قیمت دستکاه‌های خود داشته باشد. از سوی دیگر، از آن‌جایی که AMD با کمک تراشه‌های سری Ryzen موفقیت‌های زیادی کسب کرده، اصلا بعید نیست که اپل هم به دنبال همکاری با آن‌ها برود. اما هنوز برای نتیجه‌گیری خیلی زود است. زمان همه چیز را مشخص خواهد کرد.

image

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)