خانهاخبار
اندروید R روی پیکسل 2 XL مشاهده شد

اندروید R روی پیکسل 2 XL مشاهده شد

به‌تازگی تصویری در توئیتر منتشر شده که یک پیکسل 2 ایکس ال را با سیستم عامل اندروید R نشان می‌دهد. انتشار نسخه پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید 12 احتمالا از ماه مارس آغاز می‌شود.
۱۳۹۸/۱۱/۲۰

اندروید R چند هفته پیش روی یک دستگاه پیکسل ۴ در سرویس بنچمارک گیک‌بنچ مشاهده شد. گوگل از سال گذشته رویه نامگذاری نسخه‌های اندروید را که طبق معمول از روی دسرهای خوراکی انتخاب می‌شد کنار گذاشت و اندروید Q را با نام اندروید ۱۰ منتشر کرد. با این حال، به نظر می‌رسد که آن‌ها هنوز برای پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان از همان سیستم حروف الفبا استفاده می‌کنند و فعلا باید نسخه بعدی اندروید را با نام اندروید R خطاب کنیم.

روز گذشته تصویری در شبکه اجتماعی توئیتر منتشر شد که یک پیکسل ۲ ایکس ال را با اندروید R نشان می‌داد. نسخه اندروید ۱۱ برای کاربران پیکسل ۲ آخرین نسخه‌ای خواهد بود که در اختیار دارندگان این تلفن هوشمند قرار می‌گیرد. این دستگاه در ابتدا با اندروید ۸ اوریو به بازار آمد و بعد به اندروید ۹ پای و اندروید ۱۰ آپدیت شد. حالا با توجه به سیاست گوگل مبنی بر انتشار سه آپدیت بزرگ اندروید برای سری پیکسل، اندروید ۱۱ آخرین نسخه‌ای خواهد بود که برای این دستگاه منتشر می‌شود.

image

حالا با توجه به این که پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید Q پارسال در ماه مارس منتشر شد، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که امسال هم اندروید ۱۱ را در همین حوالی زمانی ببینیم. اندروید ۱۱ به کاربران اجازه می‌دهد امکان ارسال ویدیویی با حجم بزرگ‌تر از ۴ گیگابایت را داشته باشند. پیش‌تر نتیجه آزمایشی افشا شده بود که نشان می‌داد در نسخه جدید اندروید امکان ارسال فایل‌های بزرگ ۳۲ گیگابایتی هم وجود دارد. علاوه بر این، دیگر با فعال کردن حالت پرواز بلوتوث دستگاه به طور خودکار خاموش نمی‌شود. در نتیجه، بدون این که لازم باشد بلوتوث را دوباره به صورت دستی فعال کنید، همچنان می‌توانید از هدست بلوتوث خود استفاده نماید.

از دیگر تغییرات اندروید ۱۱ می‌توانیم به بهینه‌سازی‌های سیستمی برای پشتیبانی بهتر از دارک مود سراسری اشاره کنیم که قرار است مثل iOS قابلیتی برای زمان‌بندی آن هم در دسترس کاربران قرار بگیرد. افزون بر این، احتمالا در اندروید ۱۱ قابلیت پنجره‌های حبابی چت را خواهیم داشت؛ این پنجره‌ها در هنگام دریافت پیام ظاهر شده و تصویر فرستنده و آیکن اپلیکیشن پیام‌رسانی آن را نشان می‌دهند. اگر روی این حباب‌ها تپ کنید، می‌توانید به گزینه‌هایی برای مشاهده تمام گفتگوها، پاسخ سریع یا دسترسی به دیگر قابلیت‌های آن اپلیکیشن دسترسی داشته باشید.

این احتمال وجود دارد که تصویر منتشره مربوط به Generic Systems Image یا GSI باشد. طبق گفته وب‌سایت توسعه‌دهندگان اندروید GSI مخصوص توسعه‌دهندگانی است که می‌خواهند اعتبارسنجی داشته باشند و از آن به منظور توسعه برنامه‌های خود استفاده کنند. از GSI نباید به شکلی فراتر آن‌چه که در لایسنس آن آمده استفاده شود.

با این حال، همان طور که گفتیم زمان زیادی تا آغاز انتشار پیش‌نمایش‌های توسعه‌دهندگان اندروید ۱۱ باقی نمانده و این تصویر می‌تواند واقعی باشد. بسیاری از کاربران علاقه‌مند با در نظر گرفتن خطرات احتمالی به استفاده از این پیش‌نمایش‌ها می‌پردازند و اگر شما هم می‌خواهید چنین کاری انجام دهید باید بدانید که در صورت محلق شدن به برنامه بتا باید تا زمان انتشار نسخه نهایی سیستم عامل از نسخه‌های بتا استفاده کنید، مگر این که حاضر شوید دستگاه خود را به تنظیمات کارخانه برگردانید. در کل پیشنهاد می‌شود که اگر به دنبال استفاده از نسخه‌های بتای اندروید ۱۱ هستید تا انتشار آخرین پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان آن منتظر بمانید، چون نسخه‌های اولیه این سیستم عامل معمولا مشکلات و باگ‌های فراوانی دارند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)