خانهاخبار
هوآوی، شیائومی، اوپو و ویوو برای جایگزینی گوگل پلی تشکیل اتحاد می‌دهند

هوآوی، شیائومی، اوپو و ویوو برای جایگزینی گوگل پلی تشکیل اتحاد می‌دهند

به گزارش رویترز، شرکت هوآوی با همکاری شیائومی، اوپو و ویوو می‌خواهد اتحادی تشکیل دهد تا توسعه‌دهندگان راحت‌تر بتوانند اپلیکیشن‌های خود را درون فروشگاه‌های این شرکت‌ها آپلود کنند.
۱۳۹۸/۱۱/۱۹

دسترسی هوآوی به پلی استور گوگل و دنیای بزرگ اپلیکیشن‌های این فروشگاه چند ماه پیش بر اثر تحریم‌های آمریکا قطع شد. چند وقت پیش در اخبار آمده بود که این غول چینی می‌خواهد اپ جدیدی بسازد تا آن را جایگزین گوگل پلی کند. حالا خبرگزاری رویترز می‌گوید هوآوی در حال متحد شدن با شیائومی، اوپو و ویوو است تا بستری آسان‌تر برای ثبت اپلیکیشن توسط توسعه‌دهندگان شخص ثالث فراهم کند. این طرح «اتحاد خدمات توسعه‌دهندگان جهانی» یا به اختصار GDSA نام گرفته است.

با وجود این که پیچیدگی‌های طرح مذکور باعث سردرگمی‌های زیادی خواهد شد، اما رویترز مدعی است که این چهار شرکت قرار نیست روی فروشگاه مشترکی برای اپلیکیشن‌ها کار کنند، آن‌ها در واقع می‌خواهند پلتفرمی برای توسعه‌دهندگان غیرچینی بسازند تا امکان آپلود همزمان اپلیکیشن‌ها روی همه فروشگاه‌های اختصاصی‌شان فراهم شود. با این حال، اگر قرار باشد که تمام این اپلیکیشن‌ها به صورت همزمان روی فروشگاه‌های مستقل هر شرکت آپلود شوند، در نهایت محتوای تمام آن‌ها یکسان خواهد بود و تفاوت چندانی میانشان به وجود نخواهد آمد.

این شرکت‌ها می‌خواهند مثل گوگل پلی در فروشگاه‌های خود علاوه بر اپلیکیشن و بازی، سایر فایل‌های محتوایی مثل موسیقی و فیلم نیز قرار دهند. یکی از تحلیل‌گران رویترز می‌گوید این همکاری گوگل را تحت فشار می‌گذارد و به تک‌تک این شرکت‌ها کمک می‌کند تا از حضور قدرتمند خود در بازارهای مختلف به منظور بهره‌مندی از منابع شرکت‌های دیگر استفاده کنند. البته نباید فراموش کنیم که این طرح در حالی اجرا خواهد شد که هیچ کدام از این چهار شرکت به جز هوآوی مشکلی برای دسترسی به پلی استور گوگل ندارند.

در وب‌سایت GDSA در حال حاضر فقط اسامی شیائومی، اوپو و ویوو دیده می‌شود و فهرستی وجود دارد که کشور محل نمایش اپلیکیشن‌های مشترک این طرح را نشان می‌دهد. از جمله این کشورها می‌توانیم به هند، اندونزی، روسیه، اسپانیا، تایلند، فیلیپین و ویتنام اشاره کنیم.

شیائومی در بیانیه‌ای پیرامون نقش خود در GDSA و هدف اصلی این اتحاد گفت:

هدف اتحاد خدمات توسعه‌دهندگان جهانی صرفا فراهم‌سازی بستری برای توسعه‌دهندگان به منظور آپلود همزمان اپلیکیشن در فروشگاه‌های اپلیکیشن شیائومی، اوپو و ویوو است. این اتحاد هیچ مقصودی برای رقابت با گوگل پلی استور ندارد.

نکته عجیب این است که علی‌رغم گزارش رویترز، در وب‌سایت GDSA و در بیانیه شیائومی اثری از نام هوآوی دیده نمی‌شود.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)