خانهاخبار
تحقیقات تازه از تشعشعات بیش از حد آیفون 11 پرو خبر می‌دهد

تحقیقات تازه از تشعشعات بیش از حد آیفون 11 پرو خبر می‌دهد

شرکت Penumbra Brands اخیرا گزارش تحقیقی را منتشر کرده که نشان می‌دهد سطح تشعشعات آیفون 11 پرو دو برابر بیشتر از استانداردهای قانونی است.
۱۳۹۸/۱۱/۱۷

تحقیقات جدید شرکت Penumbra Brand نشان می‌دهد که میزان تشعشعات آیفون ۱۱ پرو در سطحی است که احتمالا برای مصرف‌کنندگان خطرناک تلقی می‌شود. نتایج این تحقیق که توسط RF Exposure Lab گزارش شده بیان می‌کند که تشعشعات آیفون ۱۱ پرو بیش از دو برابر استانداردهای کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا (FCC) است.

آزمایش‌های این شرکت با آیفون ۱۱ پرویی انجام گرفته که در فاصله ۵ میلی متری یک مانکن آزمایشگاهی قرار داشته است. RF Exposure Lab می‌گوید سطح تابش این دستگاه در فواصل نزدیک مثل زمانی که گوشی درون جیب کاربر قرار دارد می‌تواند قابل توجه‌تر باشد.

رایان مک‌کوهی، مدیر ارشد فناوری Penumbra Brands، در نشستی مطبوعاتی گفت: «کاربران تلفن‌های همراه باید از میزان تابش فرکانس‌های رادیویی دستگاه‌های خود آگاه باشند. این آزمایش نشان می‌دهد که آیفون ۱۱ پرو کاربران را در معرض تابشی تقریبا دو برابر حد ایمن FCC قرار می‌دهد.»

با این حساب، آیا باید نگران آیفون ۱۱ پرو باشیم؟ برای پاسخ به این سوال ابتدا بگذارید نگاهی به نمودار زیر بیندازیم.

image

نمودار بالا در ابتدا کمی نگران‌کننده به نظر می‌رسد. اما اگر دقیق‌تر نگاه کنید می‌بینید که آیفون ۱۱ پرو معمولی با دو آیفون دیگر مقایسه شده که درون کیس Gadget Guard قرار گرفته‌اند. حدس می‌زنید فروشنده این کیس کیست: شرکت Penumbra Brands. این شرکت در وب‌سایت خود درباره این کیس‌ها می‌نویسد:

کیس‌های مجهز به فناوری Alara تکنولوژی خاصی دارند که به طور خودکار با آنتن داخلی تلفن‌های همراه جفت شده و تابش آن را از کاربر دور می‌کند. در نتیجه بدون این که قدرت سیگنال دستگاه از بین برود، از کاربر محافظت می‌شود. نتیجه آزمایش‌هایی که در آزمایشگاه‌های مورد تایید FCC انجام شده نشان می‌دهد که فناوری Alara تشعشعات موبایل را تا ۶۷ درصد کاهش می‌دهد.

پارسال هم شرکتی به نام Chicago Tribune تحقیقی انجام داد تا نشان دهد که سطح تشعشعات آیفون ۷ بسیار بیشتر از استانداردهای قانونی است. آن اتفاق مورد بازتاب خبری گسترده‌ای قرار گرفت و باعث شد اپل چند آیفون در اختیار FCC قرار دهد تا آن‌ها مجددا دستگاه‌های اپل را آزمایش کنند. ولی FCC بعد از مدتی اعلام کرد که آیفون X، آیفون ۸ و آیفون ۷ همگی تشعشعاتی بسیار کمتر از حد تعیین شده در محدوده‌های قانونی دارند.

اکنون Penumbra Brands مدعی است برخلاف FCC که آیفون‌های مورد آزمایش خود را مستقیما از اپل دریافت کرده، این شرکت آیفون‌های خود را از فروشگاه‌های عادی خریده است. آن‌ها می‌گویند اپل دستگاه‌هایی را برای FCC فرستاده که با نمونه‌های موجود در بازار فرق داشته‌اند و تشعشعات کمتری تولید می‌کردند.

مک‌کوهی مدعی است: «در آزمایش‌های اخیر FCC، آیفون ۱۰ اسی که از سوی اپل به دست این کمیسیون نرسیده عملکرد بسیار بدتری داشته و سطح تشعشعات آن ۲۸ بار شدیدتر از آزمایش‌های اولیه FCC بوده است. این اختلاف باید FCC را به واکنش وادار می‌کرد، اما آن‌ها هیچ اظهارنظری در این باره نداشتند. مصرف‌کنندگان باید تدابیری اتخاذ نمایند تا از خود در برابر این تشعشعات محافظت کنند.»

با این حال، همان طور که گفتیم این نگرانی‌ها فعلا فقط از سوی شرکتی ابراز شده که احتمالا می‌خواهد محصولات بیشتری بفروشد. اما تا زمانی که گزارش‌های بیشتری در خصوص سطح تشعشعات آیفون منتشر نشود نمی‌توانیم با قطعیت در این باره نظری بدهیم.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)