خانهاخبار
گوشی POCO X2 رونمایی شد؛ دوربین اصلی چهارگانه

گوشی POCO X2 رونمایی شد؛ دوربین اصلی چهارگانه

گوشی پوکو X2 به صورت رسمی معرفی شد. این گوشی هوشمند از فناوری شارژ سریع 27 واتی پشتیبانی می‌کند.
۱۳۹۸/۱۱/۱۵

ردمی K30 4G وارد بازار هند شده و حال شاهد معرفی گوشی POCO X2 هستیم. این گوشی هوشمند به عنوان جایگزین پوکو اف 1 که در سال 2018 معرفی شد، محسوب نمی‌شود. پوکو F2 در ادامه سال جاری میلادی رونمایی خواهد شد. POCO که یک برند مستقل است، تصمیم گرفته سال 2020 را با یک گوشی میان رده جدید آغاز کند. این گوشی هوشمند که POCO X2 نام دارد، در سه نسخه وارد بازار می‌شود. قیمت پایه آن برابر با 225 دلار است. پوکو ایکس 2 اولین گوشی هوشمند با سنسور 64 مگاپیکسلی سونی IMX686 در کشور هند محسوب می‌شود. این دستگاه از صفحه نمایش بزرگ با رفرش ریت 120 هرتز بهره می‌برد.

گوشی POCO X2 ابعادی برابر با 8.8 × 76.6 × 165.3 میلی‌متر دارد و وزن آن به 208 گرم می‌رسد. پوکو پنل جلویی و پشتی این گوشی هوشمند را با گوریلا گلس 5 پوشانده و آن را به فریم آلومینیومی مجهز کرده است. این دستگاه دارای پوشش P2i است. پوکو ایکس 2 از صفحه نمایش 6.67 اینچی IPS LCD با رزولوشن فول اچ دی پلاس بهره می‌برد و قادر به پشتیبانی از استاندارد HDR10 است. رفرش ریت این نمایشگر برابر با 120 هرتز بوده که عملکرد روانی از خود نشان می‌دهد. در سمت راست بخش بالایی نمایشگر حفره قرار گرفته که دوربین سلفی دوگانه را میزبانی می‌کند.

image

قدرت گوشی پوکو X2 توسط چیپست 8 نانومتری اسنپدراگون 730G تامین می‌شود و در بالاترین نسخه از 8 گیگابایت رم بهره می‌برد. این اسمارت فون به صورت پیش فرض به اندروید 10 و رابط کاربری MIUI 11 مجهز شده است. در صورتی که به بازی علاقه داشته باشید، پوکو برای شما قابلیت GPU Turbo را درنظر گرفته است. این دستگاه از سیستم خنک کننده مایع بهره می‌برد؛ بنابراین امکان کنترل دمای آن وجود دارد. وظیفه تامین انرژی گوشی پوکو ایکس 2 برعهده یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی است که از فناوری شارژ سریع 30 واتی پشتیبانی می‌کند. بنابر ادعای پوکو، باتری این دستگاه در مدت زمان 68 دقیقه به صورت کامل شارژ می‌شود.

گوشی POCO X2 از حافظه UFS 2.1 بهره می‌برد که در بالاترین نسخه دارای 256 گیگابایت ظرفیت است. در صورتی که به حافظه ذخیره سازی بیشتری نیاز داشته باشید، می‌توانید به‌جای سیم کارت دوم از کارت حافظه استفاده کنید. این دستگاه از دوربین سلفی دوگانه بهره می‌برد که دارای سنسورهای 20 و 2 مگاپیکسلی است. روی پنل پشتی این دستگاه یک الگوی دایره‌ای به چشم می‌خورد که در مرکز آن، دوربین اصلی چهارگانه با چیدمان عمودی قرار گرفته است. سنسور اصلی این دوربین 64 مگاپیکسلی سونی IMX686 است. سنسور 8 مگاپیکسلی اولترا واید با زاویه دید 120 درجه، سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو و سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق سایر سنسورهای دوربین اصلی آن را تشکیل می‌دهند.

image

دوربین اصلی این گوشی هوشمند ویژگی‌های زیادی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. این دوربین قادر به ثبت تصاویر خام بوده و امکان ضبط ویدیو با رزولوشن 4K را برای کاربران فراهم می‌کند. از سایر ویژگی‌های آن می‌توان به ضبط ویدیوهای HD با سرعت 960 فریم بر ثانیه، فیلم‌برداری اولترا واید، دوربین سلفی با پشتیبانی از حالت پرتره با هوشمند مصنوعی و ضبط ویدیوهای فول اچ دی با سرعت 30 فریم بر ثانیه اشاره کرد. از سایر ویژگی‌های گوشی پوکو ایکس 2 می‌توان به پشتیبانی از دو سیم کارت، وای فای، VoWiFi، بلوتوث 5.0، تراشه NFC، فرستنده اینفرارد، GPS با فرکانس دوگانه، پورت USB Type-C و جک 3.5 میلی‌متری هدفون اشاره کرد. این دستگاه همچنین از صدای Hi-Res پشتیبانی می‌کند و سنسور اثر انگشت آن نیز روی فریم قرار گرفته است.

پوکو جدیدترین گوشی هوشمند خود را در نسخه‌های مختلف وارد بازار می‌کند. قیمت مدل‌های مختلف گوشی POCO X2 به شرح زیر است:

  • 6 گیگابایت رم + 64 گیگابایت حافظه داخلی: 225 دلار
  • 6 گیگابایت رم + 128 گیگابایت حافظه داخلی: 239
  • 8 گیگابایت رم + 256 گیگابایت حافظه داخلی: 281 دلار

این گوشی هوشمند در رنگ‌های Atlantis Blue، Matrix Purple و Phoenix Red به فروش می‌رسد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)