رنو تمام مدلهای خودروی محبوب مگان را برای سال 2020 بروزرسانی کرد. برای اولین بار شاهد عرضه این خودرو در مدل پلاگین هیبریدی هستیم که البته ابتدا مدل استیشن در نمونه پلاگین هیبریدی به فروش میرسد. این خودرو که به نام Megane E-Tech وارد بازار میشود، از یک موتور 4 سیلندر 1.6 لیتری بنزینی بهره میبرد و همچنین به دو موتور برقی مجهز شده است. این موتورها در مجموع قدرتی برابر با 158 اسب بخار در اختیار راننده قرار میدهند. برای این مدل گیربکس بدون کلاچ درنظر گرفته شده که عملکرد بهینهتری در مقایسه با جعبه دندههای استاندارد دارد.
این مدل دارای یک باتری 9.8 کیلوواتی ساعتی بوده که بردی برابر با 50 کیلومتر را برای آن به ارمغان میآورد. حداکثر سرعت آن در حالت تمام برقی به 135 کیلومتر بر ساعت میرسد. رنو اعلام کرده میزان انتشار کربن دی اکسید توسط این خودرو به کمتر از 40 گرم در هر کیلومتر میرسد، البته هنوز WLTP آماری در این زمینه منتشر نکرده است. مدل پلاگین هیبریدی این خودروی فرانسوی دارای حالتهای رانندگی Pure، MySense و اسپرت است. حالت رانندگی اول برای استفاده کامل از موتورهای برقی است. حالت رانندگی دوم، سیستم هیبریدی را برای کاهش هزینهها بهینه میکند و از قابلیت E-Save بهره میبرد. این ویژگی باعث ذخیره حداقل 40 درصد انرژی باتری میشود. در حالت رانندگی اسپرت، راننده از تمام قدرت موتور بنزینی و موتورهای برقی استفاده میکند.
در نگاه اول تغییرات ظاهری زیادی میان رنو مگان مدل 2020 و مدل قبلی آن به چشم نمیخورد؛ با این حال با دقت بیشتر به طراحی جدید سپر جلو و چراغهای مه شکن پی میبریم. این خودرو با رینگهای 16 و 18 اینچی در اختیار خریداران قرار میگیرد. رنو برای این خودرو رنگهای جدید Solar Copper، Baltic Grey و Highland Grey را درنظر گرفته است. تمام تریمهای این خودروی فرانسوی به چراغهای جدید LED Pure Vision مجهز شدهاند. طراحی کابین رنو مگان 2020 با فناوریهای جدید بروزرسانی شده است. در کابین شاهد کیلومترشمار دیجیتال 10.2 اینچی هستیم که در کنار آن، صفحه نمایش 9.3 اینچی لمسی برای سیستم سرگرمی و اطلاعات قرار گرفته است. کنسول مرکزی از طراحی جدیدی بهره میبرد و صندلی راننده به صورت برقی قابل تنظیم است.
از سیستمهای کمک راننده میتوان به Highway & Traffic Jam Companion اشاره کرد که سطح 2 سیستم خودران محسوب میشود. این سیستم در سرعتهای 0 تا 160 کیلومتر بر ساعت فعال میشود. رنو مگان 2020 علاوه بر نسخه پلاگین هیبریدی، در مدلهای مجهز به موتور بنزینی و دیزلی نیز وارد بازار میشود. مدلهای بنزینی به موتور 1.3 لیتری TCe مجهز شدهاند که در تریمهای مختلف قادر به تولید 113، 138 و 158 اسب بخار قدرت است. یک مدل دیگر آن به موتور 99 اسب بخاری مجهز شده که میتوان آن را با گیربکس خودکار 7 سرعته دوکلاچه و یا 6 سرعته دستی سفارش داد. اواخر سال 2020 موتور 1.0 لیتری TCe با امکان تولید 118 اسب بخار به جمع آنها اضافه میشود.
در صورتی که به موتور دیزلی نیاز داشته باشید، دو گزینه روبهروی شما قرار میگیرد. یکی از آنها قادر به تولید 94 اسب بخار قدرت بوده و دیگری میتواند 113 اسب بخار قدرت تولید کند. مدل کم قدرت به جعبه دنده دستی 6 سرعته مجهز شده است و مدل قدرتمندتر، دارای گیربکس 7 سرعته خودکار دوکلاچه است. مگان RS Line به عنوان جایگزین GT Line وارد بازار میشود. این خودرو از جلو پنجره متفاوتی نسبت به نسخههای دیگر بهره میبرد، دارای رینگهای 17 و 18 اینچی است و به صندلیهای اسپرت، لوگوی RS روی فرمان و پدالهای آلومینیومی مجهز شده است.
مگان RS مدل 2020 با شاسی اسپرت به موتوری با امکان تولید 296 اسب بخار قدرت و 420 نیوتن متر گشتاور مجهز شده است. قدرت تولیدی آن 20 اسب بخار و گشتاور آن 30 نیوتن متر در مقایسه با مدل قبلی افزایش پیدا کرده است. در صورتی که مدل دستی آن را سفارش دهید، گشتاور تولیدی موتور به 400 نیوتن متر کاهش پیدا میکند. رنو برای این خودرو سیستمهای مختلفی مانند 4Control و RS Monitor را درنظر گرفته و آن را به سوپاپهای مکانیکی برای تنظیم صدای موتور مجهز کرده است. مدل مگان RS Trophy مدل 2020 با شاسی Cup به موتور 296 اسب بخاری و چراغهای LED جدید مجهز شده است. مدل فیس لیفت رنو مگان تابستان سال جاری میلادی در کشورهای اروپایی عرضه خواهد شد.