خانهاخبار
فردی با استفاده از 99 موبایل در گوگل مپس ترافیک مصنوعی ایجاد کرد

فردی با استفاده از 99 موبایل در گوگل مپس ترافیک مصنوعی ایجاد کرد

هنرمندی به نام سایمون وکرت با چرخاندن 99 تلفن هوشمند در یکی از خیابان‌های شهر برلین توانست گوگل مپس را فریب داده و کاری کند که آن خیابان پرترافیک نشان داده شود.
۱۳۹۸/۱۱/۱۶

تکنولوژی هرگز از امنیت ۱۰۰ درصدی و مقاومت در برابر خطا بهره‌مند نبوده است و حالا فردی سعی کرده در اقدامی جالب توجه صحت اطلاعات گوگل مپس را زیر سوال ببرد. هنرمندی به نام سایمون وِکرت روز گذشته ویدیویی را در یوتیوب آپلود کرد که نشان می‌داد او توانسته با هک سرویس نقشه گوگل در این برنامه ترافیک غیرواقعی ایجاد کند.

او در این آزمایش ۹۹ تلفن هوشمند را درون یک گاری قرار داده و آن را در نزدیکی یکی از دفاتر گوگل درونی خیابانی در شهر برلین حرکت داده است. در نتیجه گوگل مپس احساس کرده که افراد و احتمالا اتومبیل‌های زیادی در این خیابان به آهستگی حرکت می‌کنند و به همین خاطر، آن مسیر را پرترافیک نشان داده است.

image

گوگل مپس اطلاعات ترافیکی نقشه خود را از حرکت سریع یا آهسته کاربران به دست می‌آورد. این سرویس با تحلیل مشخصه‌هایی مثل سرعت، موقعیت، زمان و چندین مولفه جمعی دیگر نتیجه می‌گیرد که کدام مسیرها پرترافیک و کدام مسیرها کم‌ترافیک هستند. وکرت با فریب دادن نقشه گوگل موفق شده این خیابان را از دسترس خارج کند تا سایر کاربرانی که به دنبال مسیریابی بودند از خیابان‌های اطراف به سمت مقصد خود هدایت شوند.

گوگل هنوز رسما به این اتفاق واکنشی نشان نداده است، اما یکی از مهندسان ارشد این شرکت در توئیتی اعلام کرده که به نظرش انجام چنین کاری ممکن باشد. اگر وکرت واقعا به همین سادگی توانسته گوگل مپس را فریب دهد، این سرویس به‌سرعت باید اصلاح شود تا افراد خرابکار از این ایراد برای مقاصد خود استفاده نکنند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)