خانهاخبار
بررسی عملکرد دوربین Huawei Y9 Prime 2019

بررسی عملکرد دوربین Huawei Y9 Prime 2019

گوشی هوشمند وای 9 پرایم 2019 یکی از میان رده‌های محبوب بازار به حساب می‌آید که ویژگی‌های خاص و متفاوتی نسبت به رنج قیمتی‌ای دارد که در آن قرار گرفته است.
۱۳۹۸/۱۱/۱۳

گوشی هوشمند وای 9 پرایم 2019 یکی از میان رده‌های محبوب بازار به حساب می‌آید که ویژگی‌های خاص و متفاوتی نسبت به رنج قیمتی‌ای دارد که در آن قرار گرفته است.

image

در این مقاله به طور اختصاصی به دوربین‌های این گوشی هوشمند می‌پردازیم و در مورد بخش‌های مختلف آن به طور تخصصی صحبت می‌کنیم.

ابتدای کار به دوربین اصلی و لنزهایش می‌پردازیم.  در قاب پشتی دستگاه 3 لنز برای دوربین اصلی در نظر گرفته شده که طراحی زیر هم دارند. دو لنز در قابی مشترک هستند و یک لنز خارج از این قاب است.

از بالا به پایین چیدمان لنزها به این صورت است: اولین لنز برای تشخیص عمق به کار می‌رود و سنسور 2 مگاپیکسلی دارد. لنز دوم سنسور 16 مگاپیکسلی دارد و لنز اصلی دستگاه به حساب می‌آید. در نهایت لنز سوم که جدا از این دو لنز است برای گرفتن عکس‌های اولترا واید به کار می‌رود و سنسور 8 مگاپیکسلی دارد و می‌تواند تا 120 درجه را پوشش دهد.

image

دوربین سلفی دستگاه یک لنز دارد که نمی‌توانید آن را ببینید. این لنز به صورت مخفی در نظر گرفته شده و به صورت پاپ آپ از بالای گوشی خارج می‌شود. لنز پاپ آپی که برای دوربین سلفی این گوشی در نظر گرفته شده با سرعت نه چندان زیاد از بالای گوشی خارج و برای گرفتن عکس سلفی آماده به کار می‌شود. این لنز سنسور 16 مگاپیکسلی دارد.

یکی از نگرانی‌های کاربران در مورد دوربین‌های سلفی پاپ آپ این است که احتمال خرابی بالایی دارند و در عین حال به ضربه و فشار مقاوم نیستند. هوآوی تضمین داده که این لنز می‌تواند تا 15 کیلوگرم وزن را تحمل کند و در عین حال با 100 هزار بار استفاده هم مشکلی برایش به وجود نمی‌آید.

image

منوی دوربین بر اساس انتظاری که از رابط کاربری اموشن یو آی داریم کامل و بدون نقص است. در این منو چند تب پایین منو دیده می‌شود که به کمک کشیدن انگشت رویشان می‌توانید بین آن‌ها جا به جا شوید و مودهای مختلف برای عکاسی یا فیلم‌برداری را پیدا کنید.

بالای منو چند آیکون قرار گرفته که نیاز شما به استفاده از بخش تنظیمات را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. یکی از آیکون‌هایی که جذابیت زیادی را برای گوشی به همراه می‌آورد آیکون هوش مصنوعی است با لمس این آیکون می‌توانید هوش مصنوعی ادغام شده داخل نرم افزار دوربین را فعال یا غیرفعال کنید. این هوش مصنوعی به شما کمک می‌کند تا بتوانید عکس‌هایی با نوردهی و رنگ مناسب‌تر در شرایط مختلف تهیه کنید در ضمن اینکه در همان لحظه و قبل از عکس گرفتن به شما نشان می‌دهد که تا چه اندازه استفاده از این قابلیت در کیفیت عکس‌ها تاثیر دارد.

در منوی دوربین آیکونی سمت راست منو دیده می‌شود که با کمک آن می‌توانید بین لنزهای اصلی و اولتراواید سوییچ کنید.

image

خب بعد از صحبت در مورد منوی دوربین به سراغ کیفیت عکس‌ها می‌رویم. به طور حتم زمانی یک گوشی خودش را می‌تواند ثابت کند که در دنیای واقعی کیفیت تصاویر را مشاهده کنیم.

عکس‌هایی که در نور روز با گوشی گرفته می‌شوند رنگ‌هایی پر رنگ‌تر از حالت عادی دارند و رنگ‌ها را اشباع ثبت می‌کند. عکس‌ها جزئیات بسیار خوبی دارند و شارپی هم برای دوربین گوشی‌ای در این رنج قیمتی کاملا فراتر از حد انتظار است. زمانی که روی سوژه‌هایی که در فاصله زیاد قرار دارند می‌توانید به خوبی جزئیات سوژه را مشاهده کنید. رنج دینامیکی خوب از دیگر ویژگی‌های دوربین این گوشی مقرون به صرفه به حساب می‌آید که ثبت جزئیات در بخش‌های تاریک عکس به همان نسبت بخش‌های روشن خوب انجام می‌شود.

image
  
image

عکس‌هایی که با لنز اولترا واید گرفته می‌شوند هم رنگی تقریبا شبیه به رنگ عکس‌های لنز اصلی دارند با این تفاوت که کمی تاریک‌تر هستند. این عکس‌ها شارپی کمتری به نسبت عکس‌های دوربین اصلی دارند اما هیچ به هم ریختگی‌ای در لبه‌های تصاویر دیده نمی‌شود و در این امر عملکرد خیلی خوبی از خودش نشان می‌دهد.

image

در نور کم و شب نویز تصاویر گرفته شده با دوربین بسیار زیاد می‌شود و عکس‌ها در بیشتر موارد تار هستند و به هیچ عنوان عملکرد خوبی ندارد و دقیقا شبیه به یک گوشی مقرون به صرفه عمل می‌کند؛ اما خوشبختانه پشتیبانی از حالت نایت مود برای دوربین در نظر گرفته شده که به کمک آن می‌توانید در نور کم عکس‌هایی شفاف‌تر و روشن‌تر بدون تاری و با جزئیات بیشتر تهیه کنید.

image
  
image

دوربین سلفی پاپ آپ عکس‌هایی کاملا در حد و اندازه یک گوشی مقرون به صرفه می‌گیرد نه بیشتر و نه کمتر. جزئیات ثبت شده توسط دوربین سلفی مناسب هستند و از همه مهم‌تر زاویه دید بسیار خوبی دارد.

image

دوربین سلفی توانایی گرفتن عکس‌های پرتره را هم دارد که در این بخش هم عملکرد متوسطی از خودش نشان می‌دهد. دوربین می‌تواند پس زمینه را مات کند و سوژه را شفاف و واضح نگه دارد. در این حالت برش تصویر از پس زمینه در برخی بخش‌ها خوب انجام می‌شود و در برخی بخش‌ها شاهد به هم ریختگی هستیم.

image

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)