خانهاخبار
پتنت جدید سامسونگ می‌تواند به قابلیتی از دوربین گلکسی اس 20 اشاره کند

پتنت جدید سامسونگ می‌تواند به قابلیتی از دوربین گلکسی اس 20 اشاره کند

سامسونگ اخیرا در بریتانیا پتنتی ثبت کرده که احتمالا به قابلیت ISO دوربین گلکسی اس 20 اشاره دارد. نام این پتنت سوپر ISO است و احتمالا از برتری قابل توجهی در این دستگاه خبر می‌دهد.
۱۳۹۸/۱۱/۱۳

به‌تازگی پتنتی از سوی سامسونگ در بریتانیا ثبت شده که ممکن است به پرچمداران آتی این شرکت اشاره داشته باشد. این غول کره‌ای مدتی قبل از چند فناوری جدید در زمینه دوربین از جمله سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی و سیستم زوم اپتیکال ۱۰ برابری رونمایی کرد که احتمالا قرار است در خانواده گلکسی اس ۲۰ آن‌ها را ببینیم.

اما حالا این شرکت پتنتی ثبت کرده که عنوان آن «سوپر ISO» است. به گزارش وب‌سایت LetsGoDigital، این پتنت در طبقه‌بندی ۹ ثبت شده که مربوط به فناوری‌های موبایل است. با وجود این که، جزئیات دقیق این فناوری هنوز معلوم نیست، ولی به نظر می‌رسد که گلکسی اس ۲۰ تنظیمات پیشرفته‌ای برای عکاسی در محیط‌های کم‌نور داشته باشد.

اصطلاح ISO در دنیای عکاسی به حساسیت نوری در سنسورهای تصویربرداری مربوط می‌شود؛ هرچه ISO بیشتر باشد، جزئیات تصویر بالاتر می‌رود. خانواده گلکسی نوت ۱۰ و گلکسی اس ۱۰ دارای حداکثر ISO 3200 بودند اما خانواده گلکسی اس ۲۰ می‌تواند ISO 6400 یا حتی بالاتر داشته باشد.

البته باید یادآور شد که این مولفه به تنهایی ضامن کیفیت تصاویر در محیط‌های کم‌نور نیست، چون هرچه ISO بیشتر می‌شود، معمولا احتمال نویز هم بالاتر می‌رود. ولی شرکت‌ها از الگوریتم‌های نرم‌افزاری برای کاهش نویز تصویر استفاده می‌کنند و اجازه نمی‌دهند که این نویز بیش از اندازه شود.

در حال حاضر اطلاعات زیادی در خصوص نحوه عملکرد خانواده گلکسی اس ۲۰ در شرایط کم‌نور در دسترس نیست. ولی اگر پتنت سامسونگ واقعا در پرچمداران آتی این شرکت به کار گرفته شود، این ویژگی می‌تواند تمام معادلات را به سمت گلکسی اس ۲۰ تغییر دهد و دوربین آن را به توانمندی‌های جدیدی مجهز کند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Alex

۱۳۹۸/۱۱/۱۴
۶۴۰۰، سوپر ایزو !!!
فک کنم سامسونگ ایزو پرچمدارای هواوی رو ندیده هنوز
P30 pro ایزوش ۴۰۹۶۰۰ بود