خانهاخبار
هر آنچه در رابطه با گوشی‌های سری هوآوی P40 می‌دانیم!

هر آنچه در رابطه با گوشی‌های سری هوآوی P40 می‌دانیم!

هوآوی در ماه مارس از جدیدترین پرچمداران خود، سری P40 رونمایی می‌کند. در این مطلب به بررسی تمام شایعات و گزارش‌ها در رابطه با گوشی‌های سری هوآوی P40 می‌پردازیم.
۱۳۹۸/۱۱/۱۲

هوآوی به صورت رسمی اعلام کرده گوشی‌های سری پی 40 را در مارس 2020 به صورت رسمی معرفی می‌کند. نسل گذشته این محصولات، گوشی‌های سری هوآوی P30 در کشورهای مختلف به فروش مناسبی دست پیدا کردند؛ بنابراین بسیاری منتظر رونمایی از گوشی‌های سری P40 این شرکت هستند. این گوشی‌های هوشمند به دوربین قدرتمندی مجهز می‌شوند. شاید بزرگترین تغییر در گوشی‌های سری هوآوی پی 40 مربوط به تعداد محصولات این سری باشد. سال گذشته میلادی گوشی‌های هوآوی P30 پرو، هوآوی پی 30 و هوآوی P30 لایت وارد بازار شدند.

انتظار می‌رود امسال علاوه بر این محصولات، گوشی‌ هوآوی P40 Pro PE یا P40 Pro Premium Edition نیز معرفی شود. همانطور که می‌توان از نام آن حدس زد، با قدرتمندترین گوشی از این سری روبه‌رو می‌شویم که از دوربین اصلی پنج گانه بهره می‌برد. دیگر گوشی‌های سری هوآوی پی 40 به سنسورهای کمتری برای دوربین اصلی خود مجهز می‌شوند. امسال 4 گوشی هوشمند از سری هوآوی P40 وارد بازار می‌شوند که در ادامه به بررسی مشخصات احتمالی آن‌ها بر اساس شایعات و گزارش‌ها می‌پردازیم.

در ابتدا باید بگوییم که تمام اطلاعات موجود در این مطلب از شایعات، رندرها و اطلاعات فاش شده برداشته شده‌اند. با توجه به این موضوع، نمی‌توانیم صحت کامل اطلاعات را تضمین کنیم؛ با این حال انتظار می‌رود اکثر آن‌ها درست باشند. در ادامه با ما همراه باشید.

هوآوی P40

image

هوآوی پی 40 نسخه استاندارد پرچمداران آینده این غول فناوری چینی محسوب می‌شود که ارزان‌ترین دستگاه در میان آن‌ها نیز خواهد بود. هوآوی برای کاهش قیمت آن مجبور به حذف برخی ویژگی‌ها مانند نمایشگر خمیده و دوربین اصلی چهارگانه شده است. انتظار می‌رود این اسمارت فون به صفحه نمایش OLED مسطح مجهز شود که ابعادی برابر با 6.1 تا 6.2 اینچ خواهد داشت. هوآوی درون این نمایشگر از حفره دوگانه برای میزبانی دوربین سلفی استفاده کرده است. این حفره در سمت چپ بخش بالایی صفحه نمایش قرار می‌گیرد. این سبک طراحی را در گوشی‌های هوآوی P40 پرو و P40 Pro PE نیز شاهد خواهیم بود.

روی پنل پشتی هوآوی پی 40 یک المان چهارگوش قرار می‌گیرد که دارای طراحی مشابه با گوشی گوگل پیکسل 4 است. این گوشی هوشمند از دوربین اصلی سه گانه بهره می‌برد. در سمت راست این دستگاه دکمه‌های تنظیم صدا و همچنین دکمه پاور به چشم می‌خورد. بخش زیرین هوآوی P40 پورت USB-C و حفره‌های اسپیکر را میزبانی می‌کند.

مشخصات احتمالی این گوشی هوشمند به شرح زیر است:

  • چیپست: کایرین 990 / کایرین 990 5G
  • رم و حافظه داخلی: 6/8 گیگابایت رم و 64/128 گیگابایت حافظه داخلی
  • صفحه نمایش: 6.1 یا 6.2 اینچی با فناوری OLED
  • سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر و دوربین سلفی دوگانه با سنسورهای 32 و 8 مگاپیکسلی
  • دوربین اصلی: 52 + 40 + 8 مگاپیکسلی
  • باتری: 5000 میلی آمپر ساعتی
  • عدم استفاده از جک 3.5 میلی‌متری هدفون، استفاده از سرویس‌های HMS به جای سرویس‌های گوگل و پشتیبانی از استاندارد IP53

در حال حاضر اطلاعاتی در رابطه با قیمت هوآوی پی 40 در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته است؛ با این حال شایعات به قیمت ارزان‌تر گوشی‌های سری هوآوی P40 در مقایسه با نسل گذشته آن‌ها اشاره می‌کنند. هوآوی P30 با قیمت پایه 593 دلار سال گذشته میلادی وارد بازار چین شد. انتظار می‌رود هوآوی پی 40 با قیمت پایین‌تری در اختیار خریداران قرار بگیرد.

هوآوی P40 پرو

image

بر اساس شایعات، هوآوی برای این گوشی هوشمند صفحه نمایش OLED خمیده در نظر می‌گیرد که طراحی مشابه با هوآوی P30 پرو دارد. در سمت چپ بخش بالایی این نمایشگر شاهد قرارگیری حفره خواهیم بود که دارای طراحی مشابه با نسخه استاندارد این گوشی هوشمند است. انتظار می‌رود صفحه نمایش این اسمارت فون دارای رفرش ریت بالاتر از 60 هرتز باشد. روی پنل پشتی این دستگاه شاهد قرارگیری یک المان چهارگوش خواهیم بود که البته در مقایسه با نسخه استاندارد تغییراتی را تجربه می‌کند.

این گوشی هوشمند به دوربین اصلی چهارگانه مجهز می‌شود که سنسور چهارم آن از نوع ToF خواهد بود. هوآوی P40 پرو به جای سنسور تله فوتو به سنسور پریسکوپی مجهز می‌شود. این سنسور قابلیت زوم اپتیکال 10 برابری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، البته در رابطه با میزان زوم این سنسور اختلاف نظرهای زیادی وجود دارد. بر اساس برخی گزارش‌ها، قابلیت زوم اپتیکال 10 برابری تنها برای مدل پریمیوم این پرچمدار درنظر گرفته می‌شود.

مشخصات احتمالی هوآوی P40 پرو به شرح زیر است:

  • چیپست: کایرین 990 5G
  • رم و حافظه داخلی: 8/12 گیگابایت رم و 128/256/512 گیگابایت حافظه داخلی
  • صفحه نمایش: 6.5 تا 6.7 اینچی OLED با رزولوشن QHD+ و رفرش ریت 120 هرتز
  • سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر و دوربین سلفی دوگانه با سنسورهای 32 و 8 مگاپیکسلی
  • دوربین اصلی: 52 + 40 مگاپیکسلی، سنسور پریسکوپی و سنسور 3D ToF یا 64 + 20 مگاپیکسلی، سنسور پریسکوپی و سنسور 3D ToF
  • باتری: 5500 میلی آمپر ساعتی
  • عدم استفاده از جک 3.5 میلی‌متری هدفون، استفاده از سرویس‌های HMS به جای سرویس‌های گوگل، پشتیبانی از استاندارد IP58 و فناوری شارژ سریع بی‌سیم

هوآوی P40 Pro PE یا پریمیوم ادیشن

image

امسال شاهد عضو جدیدی در خانواده P40 خواهیم بود. این گوشی هوشمند که هوآوی P40 Pro PE نام دارد، بالاتر از سایر گوشی‌های این سری قرار می‌گیرد و از ویژگی‌های برتری بهره می‌برد. بر اساس اطلاعات منتشر شده، هوآوی برای این دستگاه پنل پشتی سرامیکی درنظر می‌گیرد و همچنین آن را به دوربین اصلی پنج گانه مجهز می‌کند. تصویری از ماژول دوربین این گوشی هوشمند نیز در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است. انتظار می‌رود این محصول از فناوری شارژ سیمی و بی‌سیم سریع‌تری در مقایسه با هوآوی پی 40 پرو پشتیبانی کند.

مشخصات احتمالی هوآوی P40 Pro PE به شرح زیر است:

  • چیپست: کایرین 990 5G
  • رم و حافظه داخلی: 12 گیگابایت رم و/256 512 گیگابایت حافظه داخلی
  • صفحه نمایش: 6.5 تا 6.7 اینچی OLED با رزولوشن QHD+ و رفرش ریت 120 هرتز
  • سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر و دوربین سلفی دوگانه با سنسورهای 32 و 8 مگاپیکسلی
  • دوربین اصلی: 52 + 40 مگاپیکسلی، سنسور پریسکوپی، سنسور 3D ToF و سنسور ماکرو یا 64 + 20 مگاپیکسلی، سنسور پریسکوپی، سنسور 3D ToF و سنسور ماکرو
  • باتری: 5500 میلی آمپر ساعتی
  • عدم استفاده از جک 3.5 میلی‌متری هدفون، استفاده از سرویس‌های HMS به جای سرویس‌های گوگل، پشتیبانی از استاندارد IP58 و فناوری شارژ سریع بی‌سیم

این محصولات، گوشی‌های پرچمدار سری هوآوی P40 را تشکیل می‌دهند؛ با این حال یک گوشی هوشمند دیگر از این سری وارد بازار می‌شود. این اسمارت فون میان رده، هوآوی P40 لایت نام دارد که در ادامه به بررسی مشخصات آن می‌پردازیم.

هوآوی P40 لایت

image

انتظار می‌رود نسخه ارزان‌تر و ضعیف‌تر هوآوی P40 با نام هوآوی P40 لایت در بازار جهانی برای فروش عرضه شود. بر اساس شایعات، این گوشی هوشمند همان هوآوی نوا 6 اس ای بوده که با نام جدید از راه می‌رسد. در دسامبر 2019 شاهد رونمایی از گوشی Nova 6 SE بودیم. این گوشی هوشمند از دوربین اصلی چهارگانه بهره می‌برد و نمایشگر LCD آن یک حفره را میزبانی می‌کند.

مشخصات احتمالی هوآوی P40 لایت (بر اساس گوشی Nova 6 SE) به شرح زیر است:

  • چیپست: کایرین 810
  • رم و حافظه داخلی: 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی
  • صفحه نمایش: 6.4 اینچی IPS LCD با رزولوشن فول اچ دی پلاس
  • سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر و دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی درون حفره صفحه نمایش
  • دوربین اصلی: 48 + 8 + 2 + 2 مگاپیکسلی
  • باتری: 4200 میلی آمپر ساعتی با قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 40
  • جک 3.5 میلی متری هدفون
  • استفاده از سرویس‌های HMS به جای سرویس‌های گوگل

انتظار می‌رود گوشی‌های سری هوآوی P40 در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای، آبی، سفید و Blush Gold وارد بازار شوند. انتظار می‌رود این محصولات در تاریخ 26 مارس معرفی شوند، البته این تاریخ به صورت رسمی از سوی هوآوی تایید نشده است. نسل گذشته این گوشی‌های هوشمند در بازار جهانی به فروش بالایی دست پیدا کردند؛ با این حال نمی‌توان در رابطه با میزان فروش پرچمداران جدید اظهار نظر دقیقی کرد، چرا که این دستگاه‌ها فاقد سرویس‌های گوگل خواهند بود.

نظر شما در رابطه با مشخصات احتمالی گوشی‌های سری هوآوی P40 چیست؟ آیا این محصولات در بازار جهانی به فروش بالایی دست پیدا می‌کنند؟ نظر خود را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

.m.

۱۳۹۸/۱۱/۱۴
سلام گفتین( استفاده از سرویس‌های HMS به جای سرویس‌های گوگل) ایا واقعیت داره...؟

saman

۱۳۹۸/۱۱/۱۳
هواوی p40 لایت رو میگین صفحه ips lcd داره بعد چطور حسگر اثر انگشتش زیر نمایشگره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟