خانهاخبار
سئات لئون 2020 با طراحی جذاب معرفی شد

سئات لئون 2020 با طراحی جذاب معرفی شد

سئات لئون 2020 رسما رونمایی شد. این خودرو در مدل‌های هاچ بک 5 درب و استیشن در اختیار خریداران قرار می‌گیرد.
۱۳۹۸/۱۱/۱۲

فولکس واگن خودروی گلف Mk8 2020 را با طراحی محافظه‌ کارانه معرفی کرد؛ با این حال سئات در نسل جدید خودروی لئون تصمیم دیگری گرفته است. این خودرو در مقایسه با نسل گذشته خود از طراحی بهتری بهره می‌برد. در بخش جلویی سئات لئون 2020 شاهد استفاده از جلو پنجره جذاب به همراه چراغ‌های LED باریکی هستیم. چراغ‌های مه شکن این خودرو به صورت افقی طراحی شده‌اند و ورودی‌های هوا در بخش جلویی، طراحی اسپرتی دارند. در نمای جانبی نیز با طراحی جذابی روبه‌رو هستیم. سقف آن شیبی مناسبی دارد و در بخش پشتی، از طراحی اسپرت بهره می‌برد.

طول سئات لئون هاچ بک 5 درب به 4368 میلی‌متر می‌رسد و عرض و ارتفاع آن به ترتیب برابر با 1800 میلی‌متر و 1456 میلی‌متر است. فاصله دو محور چرخ‌های این خودرو نیز به 2686 میلی‌متر می‌رسد. در صورتی که سئات لئون 2020 را با نسل گذشته آن مقایسه کنیم، به 86 میلی‌متر طول بیشتر و 50 میلی‌متر فاصله دو محور بیشتر برمی‌خوریم. عرض و ارتفاع این خودرو در مقایسه با مدل گذشته خود تغییرات کمی را تجربه کرده‌اند. خریداران می‌توانند آن را در تریم‌های مختلف سفارش دهند، البته بالاترین تریم آن یعنی FR متفاوت از سایر آن‌ها محسوب می‌شود. این خودرو از سپر متفاوتی بهره می‌برد، به رینگ‌های 17 اینچی آلیاژی مجهز شده و همچنین سیستم تعلیق اسپرت دارد.

image

طراحی کابین سئات لئون مدل 2020 مشابه با نسل جدید فولکس واگن گلف است، البته نمی‌توان آن‌ها را یکسان دانست. سئات برای راننده یک کیلومترشمار دیجیتال 10.25 اینچی در نظر گرفته است. در سمت راست راننده یک صفحه نمایش 8 یا 10 اینچی برای سیستم سرگرمی و اطلاعات قرار می‌گیرد. ابعاد این نمایشگر با توجه به تریم مشخص می‌شود. سیستم سرگرمی و اطلاعات این خودرو از سیستم کنترل صوتی به همراه اندروید اتو و اپل کارپلی پشتیبانی می‌کند. در اطراف دریچه‌های هوا شاهد استفاده از طرح فلزی هستیم. کنسول مرکزی آن از طراحی ساده و مناسبی بهره می‌برد.

از آن‌جایی که ابعاد این خودرو افزایش پیدا کرده، فضای بیشتری را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. فضای حمل بار مدل Sportstourer یا استیشن، به 617 لیتر افزایش یافته است که بهبودی 30 لیتری را نسبت به نسل گذشته از خود نشان می‌دهد. فضای حمل بار مدل هاچ بک تغییری نسبت به گذشته نداشته و همچنان برابر با 380 لیتر است. سئات لئون مدل 2020 با موتورهای متنوعی در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. مدل پایه این خودرو از یک موتور 3 سیلندرTSI  با حجم 1.0 لیتر بهره می‌برد. این موتور قادر به تولید 89 و یا 108 اسب بخار قدرت است. در صورتی که به موتور قدرتمندتری نیاز داشته باشید، می‌توانید نسخه مجهز به موتور 1.5 لیتری را سفارش دهید. این موتور قدرتی برابر با 128 و یا 148 اسب بخار در اختیار راننده قرار می‌دهد.

image

در نهایت سئات یک موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری TSI برای خریداران درنظر گرفته است. این موتور قدرتی برابر با 187 اسب بخار تولید می‌کند. در نسخه دیزلی شاهد استفاده از یک موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری TDI هستیم. این موتور قادر به تولید 113 و یا 148 اسب بخار قدرت است. این خودرو در مدل CNG نیز وارد بازار می‌شود. این مدل از یک موتور 1.5 لیتری بهره می‌برد که قدرتی برابر با 128 اسب بخار در اختیار راننده قرار می‌دهد. این خودرو دارای سه محظفه برای نگهداری گاز طبیعی است که در مجموع بردی برابر با 440 کیلومتر را برای آن به همراه دارد. از آنجایی که نمی‌توان به راحتی به گاز طبیعی دسترسی پیدا کرد، در صورت اتمام گاز موجود در خودرو، به صورت خودکار به بنزین سوئیچ می‌کند.

 در نهایت باید به مدل پلاگین هیبریدی سئات لئون اشاره کرد. این خودرو دارای یک موتور 1.4 لیتری TSI است. این موتور توسط یک موتور الکتریکی به همراه باتری 13 کیلووات ساعتی لیتیوم یونی همراهی می‌شود. این دو موتور در مجموع قدرتی برابر با 201 اسب بخار در اختیار راننده قرار می‌دهند. برد آن در حالت تمام الکتریکی برابر با 60 کیلومتر است. این خودرو در نسخه‌های هیبریدی ملایم نیز به فروش می‌رسد. یکی از آن‌ها به موتور 1.0 لیتری TSI مجهز شده و دیگری دارای موتور 1.5 لیتری TSI است. این مدل‌ها از گیربکس خودکار دوکلاچه، استارتر - ژنراتور و باتری لیتیوم یونی بهره می‌برند. در حال حاضر سئات اطلاعات کاملی در رابطه با این خودروها منتشر نکرده است؛ با این حال آن‌ها در مقایسه با مدل استاندارد مصرف سوخت کمتر و شتاب بالاتری خواهند داشت.

image

سئات لئون 2020 به سیستم‌های کمک راننده شامل کروز کنترل تطبیقی، کنترل دینامیکی شاسی، سیستم کمک اضطراری 3.0 و سیستم کمکی خروج مجهز شده است. این خودرو از سه ماهه دوم سال جاری میلادی وارد بازار می‌شود. اطلاعات بیشتر در رابطه با آن به همراه قیمت تریم‌های مختلف، با نزدیک شدن به تاریخ عرضه در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)