خانهاخبار
گوگل به‌خاطر ویروس کرونا دفاتر چینی خود را به‌صورت موقت تعطیل کرد

گوگل به‌خاطر ویروس کرونا دفاتر چینی خود را به‌صورت موقت تعطیل کرد

با تایید شرکت گوگل بنا شده تا تمام دفاتر این شرکت در کشور چین، هنگ کنگ و تایوان به‌صورت موقت تعطیل شوند تا از گسترش احتمالی ویروس کرونا جلوگیری به عمل آید.
۱۳۹۸/۱۱/۱۰

گوگل ساعاتی پیش رسما تایید کرد که به موجب گسترش ویروس کرونا تمام دفاتر خود را در کشور چین به صورت موقت تعطیل می‌کند. این تعطیلی شامل تمام دفاتر رسمی گوگل در سراسر چین، هنگ کنگ و تایوان می‌شود.

در حال حاضر، این دفاتر به خاطر افزایش تعطیلات سال نوی چینی تعطیل هستند. دولت چین برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا روزهای تعطیلی سال نو را افزایش داده و از مردم خواسته بود که با ماندن در منازل خود از مسافرت‌های غیرضروری خودداری کنند.

یکی از سخنگویان گوگل می‌گوید این شرکت حالا می‌خواهد تعطیلی دفاتر خود را ادامه دهد و همچنین محدودیت‌هایی برای سفرهای تجاری به چین و هنگ کنگ اعمال کند. علاوه بر این، گوگل از کارمندانی که هم‌اکنون در چین هستند یا کسانی که به‌تازگی از این کشور بازگشته‌اند خواسته تا در سریع‌ترین زمان ممکن به خانه بروند و تا حداقل ۱۴ روز از تاریخ عزیمت خود از منزل به کارشان ادامه دهند.

این تصمیم به عنوان بخشی از تلاش صنعت فناوری به منظور کاهش ریسک‌های مربوط به ویروس کرونا صورت گرفته است. ویروس کرونا چندی قبل در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به ابتلای ۶ هزار تن و مرگ ۱۳۲ نفر انجامیده است. با توجه به رابطه نزدیک صنعت فناوری و بازار بزرگ تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان چینی، کارمندان بسیاری از این شرکت‌ها به طور مرتب به این کشور سفر می‌کنند و تقریبا تمام آن‌ها در چین شعبه دارند.

با وجود این که گوگل بسیاری از سرویس‌های وب خود را به خاطر اختلافاتی که با دولت چین دارد در این کشور ارائه نمی‌کند، اما آن‌ها هنوز چهار دفتر رسمی در آن‌جا دارند. افزون بر این، گوگل حضور قدرتمندی در بازار سخت‌افزار چین دارد و محصولاتی مثل پیکسل یا بلندگوهای گوگل هوم را آن‌جا تولید و عرضه می‌کند.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)