خانهاخبار
اپل تولید آیفون‌ها را 10 درصد افزایش می‌دهد

اپل تولید آیفون‌ها را 10 درصد افزایش می‌دهد

گوشی‌های اپل فروش بالایی را در بازار تجربه می‌کنند. حال بر اساس گزارشی جدید، این شرکت میزان تولید آیفون‌های خود را 10 درصد افزایش می‌دهد.
۱۳۹۸/۱۱/۱۰

اپل امروز اعلام کرد در تعطیلات 2019 موفق به فروش 55.96 میلیارد دلار آیفون شده که بهترین عملکرد آن پس از 2017 محسوب می‌شود. این شرکت در سال 2017 و در فاصله ماه‌های اکتبر تا دسامبر، موفق به کسب درآمد بیشتری شده بود. اپل میزان فروش خود را اعلام کرده و همچنین به تولیدکنندگان دستور داده میزان تولید قطعات را 10 درصد افزایش دهند. با توجه به این موضوع، میزان تولید آیفون‌ها در نیمه اول سال جاری میلادی به 80 میلیون دستگاه می‌رسد. اپل در نیمه اول سال گذشته میلادی دستور تولید 73 میلیون گوشی هوشمند را داده بود که 9.6 درصد نسبت به تولیدات امسال کمتر است. به نظر می‌رسد اپل سال شلوغی را پیش رو دارد.

بر اساس گزارش Nikkei Asian Review، اپل درخواست تولید 65 میلیون گوشی‌های سری آیفون 11 و 15 میلیون آیفون 9 را به شرکت‌ها داده است. در حال حاضر آیفون 9 معرفی نشده؛ با این حال انتظار می‌رود این گوشی اقتصادی به عنوان جایگزین آیفون SE وارد بازار شود. این گوشی هوشمند که بر اساس آیفون 8 توسعه پیدا می‌کند، به صفحه نمایش 4.7 اینچی LCD با رزولوشن 1334 × 750 پیکسل مجهز می‌شود. قدرت آن را چیپست 2019 اپل یعنی A13 Bionic با لیتوگرافی 7 نانومتری تامین می‌کند. از سایر مشخصات آن می‌توان به 3 گیگابایت رم اشاره کرد. گفته می‌شود اپل برای آن تاچ آیدی درنظر می‌گیرد و همچنین در نسخه پایه با 64 گیگابایت حافظه داخلی، قیمتی برابر با 399 دلار دارد.

image

تحلیلگر TF International، مینگ چی کو پیش بینی کرده اپل در سال 2020 موفق به فروش 20 میلیون دستگاه آیفون 9 می‌شود، البته احتمال افزایش فروش آن به 30 میلیون نسخه نیز وجود دارد. انتظار می‌رود این گوشی هوشمند در ماه مارس سال جاری میلادی به صورت رسمی معرفی شود. در دوره‌ای که پرچمداران قدرتمند بازار قیمتی نزدیک به 1000 دلار و یا بیشتر دارند، تیم کوک پس از کاهش فروش آیفون‌ها به این موضوع پی برد که قیمت یکی از عوامل مهم در فروش یک گوشی هوشمند محسوب می‌شود.

در سپتامبر سال گذشته میلادی اپل با یک حرکت حساب شده، آیفون 11 را با 64 گیگابایت حافظه داخلی، با قیمت 699 دلار وارد بازار کرد. لازم به ذکر است که آیفون XR در نسخه مجهز به 64 گیگابایت حافظه داخلی با قیمت 749 دلار وارد بازار شد. با توجه به این موضوع، اپل تصمیم گرفت قیمت این گوشی هوشمند را 50 دلار کاهش دهد. با وجود این استراتژی، گوشی‌های سری آیفون 11 پرو با قیمت بالایی به فروش می‌رسند. برای مثال آیفون 11 پرو مکس در نسخه مجهز به 512 گیگابایت حافظه داخلی، قیمتی برابر با 1449 دلار دارد.

اپل به شرکت‌های تولیدکننده قطعات اعلام کرده میزان تولید خود را 10 درصد افزایش دهند، بنابراین میزان فروش آیفون‌های آن بالاتر از پیش‌بینی‌های صورت گرفته است. انتظار می‌رود آیفون 9 به فروش بالایی در بازار دست پیدا کند چرا که بسیاری از افراد هنوز به تاچ آیدی و دکمه هوم علاقه دارند. این موضوع باعث می‌شود کاربران آیفون‌های قدیمی با پرداخت هزینه مناسبی، جدیدترین گوشی اپل را خریداری کنند و به ویژگی‌های خوبی نیز دست پیدا کنند. تحلیلگر شرکت Taiwan Institute of Economic Research، Chiu Shih-fan به Nikkei اعلام کرده که با عرضه آیفون 9 و همچنین افزایش تقاضا برای آیفون 11، فروش اپل در نیمه اول سال جاری میلادی بهتر از سال گذشته میلادی خواهد بود.

image

اپل در بازه زمانی مشابه در سال گذشته میلادی فروش بالایی را در بازار تجربه نمی‌کرد. این موضوع باعث شد تیم کوک پیش بینی خود برای میزان درآمد شرکت تحت مدیریتش را کاهش دهد. ارزش سهام اپل نیز کاهشی 34 درصدی را تجربه کرد. این موضوع باعث شد اپل تغییراتی در استراتژی خود اعمال کند که نتیجه آن، افزایش میزان فروش گوشی‌های این شرکت است. بهبود کیفیت دوربین و شارژدهی باتری باعث افزایش استقبال از این گوشی‌های هوشمند شده است. یکی از دلایل افزایش فروش آیفون‌ها را می‌توان مربوط به تحریم هوآوی از سوی ایالات متحده آمریکا نیز دانست. در حالی هوآوی فروش بالایی را در کشور چین تجربه می‌کند، در کشورهای غربی با کاهش فروش شدیدی مواجه شده است. با وجود این موضوع، هوآوی با فروش 240 میلیون گوشی در سال 2019، تبدیل به دومین برند پرفروش در سراسر جهان شد و اپل را شکست داد.

علاوه بر گوشی‌های هوشمند، فروش گجت‌های پوشیدنی این شرکت نیز افزایش زیادی داشته‌اند. درآمد این بخش با رشدی 37 درصدی در فصل تعطیلات 2019 همراه بوده است. بر اساس گزارش‌ها، اپل میزان تولید هدفون‌های بی‌سیم خود یعنی ایرپاد و ایرپاد پرو را به 45 میلیون نسخه افزایش داده است. در سال 2019 این شرکت موفق به فروش 60 میلیون هدفون بی‌سیم شده بود که سهمی 50 درصدی آن در بازار جهانی را در پی داشت. همانطور که می‌دانید، ویروس کرونا در حال قربانی گرفتن در کشور چین است، موضوعی که می‌تواند تاثیر منفی روی میزان تولید محصولات اپل در آینده داشته باشد؛ بنابراین شاید اپل نتواند به اهداف موردنظر خود دست پیدا کند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)