خانهاخبار
هر آنچه در رابطه با سامسونگ گلکسی Z Flip می‌دانیم!

هر آنچه در رابطه با سامسونگ گلکسی Z Flip می‌دانیم!

سامسونگ به احتمال زیاد ماه آینده میلادی از گوشی انعطاف پذیر گلکسی زد فلیپ رونمایی می‌کند. در این مطلب به بررسی تمام شایعات و گزارش‌ها پیرامون گلکسی Z Flip می‌پردازیم.
۱۳۹۸/۱۱/۷

دومین گوشی انعطاف پذیر سامسونگ که با نام گلکسی زد فلیپ از راه می‌رسد، دارای طراحی متفاوتی در مقایسه با گلکسی فولد است. این اسمارت فون دارای طراحی مشابه با موتورولا ریزر بوده و مانند گوشی‌های تاشوی قدیمی است. بر اساس گزارش‌ها، سامسونگ این گوشی هوشمند را در نمایشگاه CES 2020 پشت درب‌های بسته به نمایش گذاشته است. انتظار می‌رود این گوشی سامسونگ در تاریخ 11 فوریه و همزمان با گوشی‌های سری گلکسی S20 در معرض دید عموم قرار بگیرد.

image

تا به امروز شاهد انتشار گزارش‌ها و شایعات زیادی در رابطه با گوشی گلکسی Z Flip بودیم. این گزارش‌ها علاوه بر طراحی ظاهری، بخشی از مشخصات فنی این گوشی هوشمند را نیز برای ما آشکار کرده‌اند. در ادامه به بررسی تمام شایعات و گزارش‌ها پیرامون سامسونگ گلکسی زد فلیپ می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

نام و تاریخ رونمایی از سامسونگ گلکسی Z Flip

image

در ابتدا تصور می‌شد این گوشی هوشمند با نام گلکسی فولد 2 از راه می‌رسد، سپس تصاویری از جلسه محرمانه سامسونگ در نمایشگاه CES 2020 به اینترنت راه پیدا کرد که خبر از نام گلکسی بلوم می‌داد. در آن زمان تصور ما بر این بود که گلکسی Bloom یک کدنام بوده و از آن به عنوان نام تجاری استفاده نخواهد شد. افشاگر معروف، Ice Universe با یک توییت نام این گوشی هوشمند را اعلام کرد و آن، گلکسی زد فلیپ بود. استفاده از نام گلکسی Z می‌تواند نشان‌دهنده یک سری جدید از محصولات این شرکت کره‌ای باشد.

سامسونگ در گذشته از نام گلکسی Z برای گوشی‌های خود استفاده کرده است. این برند تا سال 2017، گوشی‌های مجهز به سیستم عامل تایزن را با نام گلکسی زد وارد بازار می‌کرد. با وجود چنین موضوعی، سامسونگ می‌تواند از این نام تنها برای گوشی‌های انعطاف پذیر خود در آینده استفاده کند. بر اساس اکثر گزارش‌ها و شایعات، گلکسی Z Flip در مراسم آنپکد بعدی سامسونگ از راه می‌رسد. گزارش منتشر شده از سوی Yonhap News به این موضوع اشاره می‌کند که گلکسی زد فلیپ با فاصله کوتاهی پس از معرفی وارد بازار می‌شود.

طراحی گلکسی زد فلیپ

image

این گوشی هوشمند دارای طراحی عمودی است که کاربران را به یاد گوشی‌های تاشوی کلاسیک می‌اندازد. مدیر سابق بخش گوشی‌های سامسونگ، دی جی کو اعلام کرده بود سامسونگ با الهام از لوازم آرایشی کامپکت لانکوم این دستگاه را طراحی کرده است. بر اساس اعلام این شرکت کره‌ای، چنین سبک طراحی می‌تواند مشتریان بیشتری را جذب کند و فروش آن را در بازار افزایش دهد.

انتظار می‌رود سامسونگ برای تولید این دستگاه از مواد باکیفیتی مانند شیشه و فلز استفاده کند. افشاگر دیگری، Ishan Agarwal در توییتر به این موضوع اشاره کرده که گلکسی Z Flip به صفحه نمایش 6.7 اینچی با فناوری Dynamic AMOLED مجهز می‌شود. علاوه بر این افشاگری، چندین تصویر از این دستگاه در شبکه اجتماعی Weibo نیز منتشر شده است. بر اساس این تصاویر، در اطراف نمایشگر حاشیه‌های یکدست قرار می‌گیرد و در مرکز بخش بالایی آن یک حفره برای میزبانی دوربین سلفی به چشم می‌خورد.

روی پنل پشتی این دستگاه یک صفحه نمایش کوچک حضور دارد. بخش پایینی این اسمارت فون پورت USB-C و حفره‌های اسپیکر را میزبانی می‌کند. به نظر می‌رسد این گوشی انعطاف پذیر فاقد جک 3.5 میلی‌متری هدفون است. نمایشگر موجود روی پنل پشتی ابعاد کوچکی داشته و 1 اینچی است. کاربران در این صفحه نمایش می‌توانند به اطلاعاتی مانند میزان شارژ باتری و سرعت شارژ دسترسی پیدا کنند. این احتمال وجود دارد که از این نمایشگر بتواند برای ثبت تصاویر نیز استفاده کرد.

در گذشته نه چندان دور افشاگر معروف، Max Weinbahc ادعا کرد نمایشگر گلکسی Z Flip دارای پوشش شیشه‌ای بسیار نازک است. اروی این شیشه یک لایه پلاستیکی برای جلوگیری از خط و خش کشیده می‌شود. لازم به ذکر است؛ سامسونگ برای محافظت از صفحه نمایش گلکسی Fold تنها از یک لایه پلاستیکی استفاده کرده است. شایعات مربوط به پوشش نمایشگر گلکسی Z Flip از اکتبر سال گذشته در فضای مجازی منتشر شد و در ماه‌های اخیر شدت گرفته است.

بر اساس برخی شایعات، این گوشی هوشمند در دو رنگ شامل مشکی و بنفش وارد بازار می‌شود، البته تا به امروز تنها تصاویر مربوط به نسخه مشکی رنگ آن در فضای مجازی منتشر شده است. گلکسی Z Flip یک گوشی باکیفیت و پریمیوم محسوب می‌شود که حس آشنایی را در قالب یک طراحی منحصر به فرد به کاربران منتقل می‌کند. اگرچه با یک گوشی انعطاف پذیر روبه‌رو هستیم، اما سامسونگ از المان‌های طراحی سابق در آن استفاده می‌کند. بر اساس جدیدترین افشاگری Max Weinbach، سنسور اثر انگشت گلکسی زد فلیپ روی فریم آن قرار می‌گیرد.

مشخصات و ویژگی‌های سامسونگ گلکسی Z Flip

image

در حالی که با یک گوشی باکیفیت و پریمیوم روبه‌رو هستیم، نباید منتظر استفاده از قدرتمندترین سخت افزارهای بازار در آن باشیم. گزارش‌های اولیه به تامین قدرت آن توسط چیپست اسنپدراگون 855 اشاره کرده بودند؛ با این حال بر اساس جدیدترین افشاگری باید منتظر استفاده از پردازنده اسنپدراگون 855 پلاس در آن باشیم. در هر دو حالت، سامسونگ برنامه‌ای برای مجهز کردن این گوشی هوشمند به جدیدترین پردازنده کوالکام یعنی اسنپدراگون 865 ندارد. بر اساس ادعای Max Weinbach، انرژی این دستگاه توسط یک باتری 3300 میلی آمپر ساعتی تامین می‌شود.

پس از اعلام ظرفیت باتری این دستگاه توسط Weinbach، افشاگر دیگری خبر از ظرفیت بالاتر آن داد. Ishan Agarwal اعلام کرده سامسونگ برای این گوشی انعطاف پذیر خود باتری 3300 و یا 3500 میلی آمپر ساعتی در نظر می‌گیرد. این گوشی هوشمند از فناوری شارژ سریع 15 واتی به همراه شارژ بی‌سیم و شارژ وایرلس معکوس پشتیبانی می‌کند. گلکسی Z Flip به دوربین اصلی دوگانه مجهز می‌شود که دارای سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی است. در بالای نمایشگر یک دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی قرار می‌گیرد.

با توجه به استفاده از پردازنده اسنپدراگون 855 پلاس و دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی، نباید منتظر فیلم‌برداری 8K توسط این اسمارت فون باشیم. انتظار می‌رود این دستگاه قادر به فیلم‌برداری با رزولوشن 4K و سرعت 60 فریم بر ثانیه باشد. علاوه بر این موضوع، احتمالا سامسونگ برای آن حالت Night Mode را نیز در نظر می‌گیرد. این احتمال وجود دارد که سنسور دوم دوربین اصلی این دستگاه، 12 مگاپیکسلی باشد. انتظار می‌رود سامسونگ آن را با 256 گیگابایت حافظه داخلی وارد بازار کند، البته هنوز میزان رم مورد استفاده در آن مشخص نشده است. در نهایت باید به سیستم عامل پیش فرض اندروید 10 به همراه رابط کاربری One UI 2.1 اشاره کرد.

یکی از ویژگی‌هایی که شایعات به آن اشاره می‌کنند، امکان قفل دستگاه در زاویه 90 درجه است. این قابلیت می‌تواند گوشی را ثابت نگه دارد. برای مثال برای تماس ویدیویی، مشاهده ویدیو و یا عکس می‌توانید آن را روی یک سطح قرار داده و از آن استفاده کنید. اگرچه شاید در نگاه اول این ویژگی چندان جالب به نظر نرسد، اما احتمالا در آینده کاربردهای زیادی برای آن پیدا خواهد شد.

قیمت و تاریخ عرضه سامسونگ گلکسی زد فلیپ

image

در حال حاضر گزارش‌ها و شایعات زیادی در رابطه با قیمت گوشی انعطاف پذیر سامسونگ در فضای مجازی منتشر شده که تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند. با وجود اختلاف در گزارش‌ها، تمام آن‌ها به این موضوع اشاره می‌کنند که گلکسی Z Flip با قیمتی کمتر از گلکسی فولد وارد بازار می‌شود. گلکسی فولد قیمتی نزدیک به 2000 دلار دارد. بر اساس اعلام رسانه خبری کره‌ای Yonhap News، این دستگاه با قیمتی نزدیک به 1000 دلار به فروش می‌رسد. گزارش Korea Herald به قیمت 845 دلاری این دستگاه اشاره دارد. برخی گزارش‌ها خبر از قیمت 1400 دلاری آن می‌دهند.

گلکسی Z Flip موفق به کسب تاییدیه FCC در تاریخ 24 ژانویه شده که خبر از عرضه آن در آینده نزدیک می‌دهد. بر اساس اکثر گزارش‌ها، گوشی انعطاف پذیر جدید سامسونگ در بسیاری از کشورها برای فروش عرضه می‌شود و دسترسی به آن بسیار راحت‌تر از گلکسی فولد خواهد بود. این گوشی هوشمند در کره جنوبی و ایالات متحده آمریکا برای فروش عرضه می‌شود، البته در بسیاری از کشورهای دیگر نیز امکان خرید آن وجود خواهد داشت. انتظار می‌رود تا پیش از معرفی رسمی این گوشی هوشمند، گزارش‌ها و شایعات بیشتری در رابطه با آن منتشر شود.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)