خانهاخبار
مقایسه گلکسی S10 لایت با هوآوی P30 پرو و ریلمی X2 پرو

مقایسه گلکسی S10 لایت با هوآوی P30 پرو و ریلمی X2 پرو

گلکسی S10 لایت یکی از جدیدترین گوشی‌های سامسونگ در بازار است. قصد داریم در این مطلب آن را با هوآوی P30 پرو و ریلمی X2 پرو مقایسه کنیم.
۱۳۹۸/۱۱/۶

به تازگی گوشی گلکسی اس 10 لایت برای کشور هند معرفی شده است. این گوشی هوشمند از زمان معرفی رسمی تا به امروز، نگاه‌های زیادی را جذب خود کرده است. برای اولین بار شاهد عرضه یک گوشی لایت از سری گلکسی S هستیم. سال گذشته میلادی سامسونگ از گوشی گلکسی S10e به عنوان یک پرچمدار ارزان‌ قیمت رونمایی کرده بود.

در این مطلب قصد داریم این گوشی هوشمند را با دو محصول محبوب در بازار مقایسه کنیم. یکی از آن‌ها پرچمدار سال گذشته هوآوی یعنی گوشی پی 30 پرو بوده و دیگری گوشی ریلمی ایکس 2 پرو است. در ادامه با مقایسه این سه گوشی هوشمند همراه ما باشید.

مشخصات فنی

image

ابتدا در جدول زیر مشخصات فنی این 3 گوشی هوشمند را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم:

 هوآوی P30 پرواوپو ریلمی X2 پروسامسونگ گلکسی S10 لایت
ابعاد و وزن8.4 × 73.4 × 158 میلی‌متر و 192 گرم8.7 × 75.7 × 161 میلی‌متر و 199 گرم8.1 × 74.6 × 162.5 میلی‌متر و 186 گرم
صفحه نمایش6.47 اینچی OLED با رزولوشن فول اچ دی پلاس و نسبت تصویر 19.5:96.5 اینچی AMOLED با رزولوشن فول اچ دی پلاس و نسبت تصویر 20:96.7 اینچی Super AMOLED با رزولوشن فول اچ دی پلاس و نسبت تصویر 20:9
چیپستهوآوی HiSilicon Kirin 980، هشت هسته پردازشی با فرکانس 2.6 گیگاهرتزکوالکام اسنپدراگون 855 پلاس، هشت هسته با فرکانس 2.96 گیگاهرتزکوالکام اسنپدراگون 855، هشت هسته با فرکانس 2.84 گیگاهرتز
رم و حافظه داخلی6/8 گیگابایت رم و 128/256/512 گیگابایت حافظه داخلی + درگاه کارت حافظه نانو6/8/12 گیگابایت رم و 64/128/256 گیگابایت حافظه داخلی6/8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی + درگاه کارت حافظه خارجی
سیستم عاملاندروید 9 پای به همراه رابط کاربری EMUIاندروید 9 پای به همراه رابط کاربری ColorOSاندروید 10 به همراه رابط کاربری One UI
ارتباطاتوای فای، بلوتوث 5.0، GPSوای فای، بلوتوث 5.0، GPSوای فای، بلوتو 5.0، GPS
دوربین

دوربین اصلی: 40 + 8 + 20 مگاپیکسلی + TOF

دوربین سلفی: 32 مگاپیکسلی

دوربین اصلی: 64 + 13 + 8 + 2 مگاپیکسلی

دوربین سلفی: 16 مگاپیکسلی

 دوربین اصلی: 48 + 12 + 5 مگاپیکسلی

دوربین سلفی: 32 مگاپیکسلی

باتری4200 میلی آمپر ساعتی با قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 40 واتی4000 میلی آمپر ساعتی با قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 50 واتی4500 میلی آمپر ساعتی با قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ سریع
ویژگی‌هاپشتیبانی از دو سیم کارت، پشتیبانی از فناوری شارژ بی‌سیم معکوس و استاندارد IP68پشتیبانی از دو سیم کارتپشتیبانی از دو سیم کارت

 

طراحی

به دنبال یک گوشی هوشمند کامپکت هستید و یا طراحی متفاوت و آینده نگرانه برای شما اهمیت بیشتری دارد؟ اگر به دنبال یک دستگاه کامپکت هستید، بدون شک گوشی هوآوی P30 پرو را خریداری کنید. این گوشی هوشمند از نمایشگر خمیده بهره می‌برد و ابعادی مناسبی دارد. کیفیت ساخت این پرچمدار بالا بوده و طراحی جذابی دارد. با وجود این موارد، گلکسی S10 لایت به علت حفره درون نمایشگر، طراحی مدرن‌تری دارد. در نهایت گوشی ریلمی ایکس 2 پرو قرار می‌گیرد که طراحی جزو نکات مثبت آن محسوب نمی‌شود. به نظر ما برنده این بخش، گوشی هوآوی P30 پرو است چراکه علاوه بر طراحی جذاب و کیفیت ساخت بالا، تنها گوشی هوشمند در این مقایسه محسوب می‌شود که از استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار بهره می‌برد.

صفحه نمایش

در حالی که سامسونگ تولیدکننده بهترین نمایشگرها در دنیای گوشی‌های هوشمند است، در این بخش ریلمی X2 پرو بهترین عملکرد از خود نشان می‌دهد. این اسمارت فون از استاندارد HDR10+ پشتیبانی می‌کند که خبر از کیفیت بالای آن می‌دهد. رفرش ریت نمایشگر مورد استفاده در این گوشی هوشمند برابر 90 هرتز است. رفرش ریت بالا به معنای عملکرد روان‌تر آن است. در مقام دوم، گوشی گلکسی S10 لایت با صفحه نمایش سوپر امولد قرار می‌گیرد. این نمایشگر 6.7 اینچی کیفیت بالایی دارد و از استاندارد HDR بهره می‌برد. در مقام سوم گوشی هوآوی P30 پرو به چشم می‌خورد که البته این موضوع به معنای کیفیت بد آن نیست.

سخت افزار و نرم افزار

در این بخش، گوشی ریلمی X2 پرو با پردازنده اسنپدراگون 855 پلاس بهترین عملکرد را از خود نشان می‌دهد. این چیپست با لیتوگرافی 7 نانومتری توسعه یافته و حداکثر فرکانس هسته‌های پردازشی آن به 2.96 گیگاهرتز می‌رسد. این گوشی هوشمند ریلمی در بالاترین نسخه به 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است. ریلمی ایکس 2 پرو تنها دستگاه موجود در این مقایسه محسوب می‌شود که از کارت حافظه پشتیبانی نمی‌کند و همچنین دارای سیستم عامل اندروید 9 پای است. در مقام بعدی گوشی سامسونگ گلکسی S10 لایت با پردازنده اسنپدراگون 855 و حداکثر 8 گیگابایت رم قرار می‌گیرد. این گوشی هوشمند از حافظه داخلی از نوع UFS 2.1 بهره می‌برد.

دوربین

در این بخش، گوشی‌های هوآوی P30 پرو و گلکسی S10 لایت به پیشرفته‌ترین دوربین مجهز شده‌اند. در حال حاضر نمی‌توان برنده این بخش را مشخص کرد؛ با این حال انتظار می‌رود نماینده سامسونگ در زمینه فیلم‌برداری و گوشی هوآوی پی 30 پرو در بخش عکس‌برداری عملکرد بهتری داشته باشد. در میان این دو گوشی هوشمند، ریلمی X2 پرو قرار می‌گیرد. در حالی که سنسور اصلی دوربین این دستگاه 64 مگاپیکسلی است، عملکرد پایین‌تری در مقایسه با دو دستگاه دیگر از خود نشان می‌هد. در صورتی که کیفیت دوربین از اهمیت بالایی برای شما برخوردار است، ریلمی ایکس 2 پرو را خریداری نکنید.

باتری

گلکسی اس 10 لایت به بزرگترین باتری در این مقایسه مجهز شده و انرژی آن را یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی تامین می‌کند. این گوشی هوشمند شارژدهی بالاتری نسبت به دو دستگاه دیگر دارد. این گوشی کره‌ای برخلاف هوآوی P30 پرو از فناوری شارژ بی‌سیم و شارژ وایرلس معکوس پشتیبانی نمی‌کند. در حالی که ریلمی X2 پرو مانند گلکسی اس 10 لایت تنها از فناوری شارژ سریع سیمی پشتیبانی می‌کند، سرعت شارژ بالاتری در مقایسه با دو دستگاه دیگر دارد. میزان شارژ باتری این گوشی هوشمند تنها در مدت زمان 35 دقیقه از صفر به 100 درصد می‌رسد.

قیمت

گوشی گلکسی S10 لایت با قیمت پایه 649 یورو در بازار جهانی به فروش می‌رسد. قیمت گوشی ریلمی X2 پرو از 399 یورو در بازار جهانی آغاز می‌شود و قیمت پایه هوآوی P30 پرو برابر با 600 یورو است. در حالت کلی گوشی ریلمی ایکس 2 پرو عملکرد سریع‌تری نسبت به دو دستگاه دیگر دارد و همچنین از نمایشگر باکیفیت‌تری بهره می‌برد. گلکسی S10 لایت و هوآوی P30 پرو به دوربین‌های باکیفیت‌تری مجهز شده‌اند و همچنین شارژدهی بالاتری دارند. هوآوی P30 پرو از فناوری شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند و همچنین در برابر نفوذ آب مقاوم است. در نهایت باید به این موضوع اشاره کرد که نماینده ریلمی ارزش خرید بالاتری دارد.

مزایا و معایب

در ادامه به بررسی مزایا و معایب هریک از این گوشی‌های هوشمند می‌پردازیم.

مزایای گوشی هوآوی P30 پرو به شرح زیر است:

  • مقاوم در برابر نفوذ آب
  • دوربین‌های باکیفیت
  • پشتیبانی از فناوری شارژ بی‌سیم معکوس
  • پشتیبانی از فناوری شارژ سریع وایرلس

معایب گوشی هوآوی P30 پرو به شرح زیر است:

  • سخت افزار نه چندان قدرتمند

مزایای گوشی ریلمی X2 پرو به شرح زیر است:

  • سخت افزار قدرتمند
  • سرعت شارژ بسیار بالا
  • صفحه نمایش باکیفیت
  • قیمت مناسب

معایب گوشی ریلمی X2 پرو به شرح زیر است:

  • کیفیت پایین دوربین اصلی

مزایای گوشی سامسونگ گلکسی S10 لایت به شرح زیر است:

  • دوربین‌های باکیفیت
  • شارژدهی بالای باتری
  • سیستم عامل اندروید 10
  • پشتیبانی از کارت حافظه

معایب گوشی سامسونگ گلکسی S10 لایت به شرح زیر است:

  • قیمت بالا

نظر شما در رابطه با این سه گوشی هوشمند چیست؟ کدام یک از آن‌ها انتخاب مناسب‌تری محسوب می‌شود؟ نظر خود را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

Ahmad

۱۳۹۸/۱۱/۶
بنظر من ریلمی ایکس 2 پرو از هر لحاظ بهتره

بنیامین

۱۳۹۸/۱۱/۶
توی معایب هواوی پی 30 پرو زدید سخت افزار نه چندان قدرتمند؟؟؟؟؟؟؟

بنیامین

۱۳۹۸/۱۱/۶
لایت رو با پرو مقایسه می کنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟