خانهاخبار
اولین موبایل 5G سونی احتمالا در MWC 2020 معرفی می‌شود

اولین موبایل 5G سونی احتمالا در MWC 2020 معرفی می‌شود

بر اساس گزارش تازه‌ای که امروز درباره مراسم ویژه سونی در MWC 2020 منتشر شده، به نظر می‌رسد که باید منتظر رونمایی از نخستین موبایل 5G این شرکت باشیم.
۱۳۹۸/۱۱/۳

سونی مدتی پیش با انتشار پوستری از مردم و رسانه‌ها دعوت کرد تا در رویداد MWC 2020 به مراسم ویژه این شرکت بیاید. اگرچه اطلاعات خاص و موثقی درباره برنامه این شرکت برای مراسم ویژه‌اش در کنگره جهانی موبایل در دسترس نبود، اما حالا گزارش تازه‌ای منتشر شده که بهتر به ما نشان می‌دهد باید منتظر چه چیزی باشیم.

اکسپریا ۱.۱ می‌تواند اولین موبایل 5G سونی باشد

به گزارش رسانه‌های چینی، سونی در MWC 2020 می‌خواهد از پرچمدار بعدی خود رونمایی کند. این دستگاه که اولین بار چند هفته پیش اطلاعاتی راجع به آن منتشر شد، احتمالا قرار است جاینشین اکسپریا ۱ شود که پارسال در MWC 2019 معرفی شده بود.

فعلا مشخص نیست که نام رسمی این تلفن هوشمند چه خواهد بود، اما عرضه این گوشی برای سونی اهمیت بسیار زیادی دارد. چون این دستگاه که احتمالا با نام اکسپریا ۱.۱ یا اکسپریا ۵ پلاس به بازار می‌آید، نخستین موبایل 5G آن‌ها خواهد بود.

اگر چنین ادعایی صحت داشته باشد، می‌توانیم مطمئن باشیم که دستگاه مذکور از چیپست اسنپدراگون ۸۶۵ به همراه مودم اسنپدراگون ایکس ۵۵ استفاده کند. امسال ترکیب این دو قطعه را احتمالا در گلکسی اس ۲۰، وان پلاس ۸ پرو، ال‌جی G9 ThinQ و سایر پرچمداران بازار خواهیم دید.

در حال حاضر مشخص نیست که این تلفن هوشمند چه مقدار رم و حافظه داخلی خواهد داشت، اما می‌توانیم انتظار داشته باشیم که اندروید ۱۰ به صورت پیش‌فرض روی این دستگاه قرار بگیرد. موبایل جدید برند اکسپریا به احتمال زیاد نمایشگری ۶.۶ اینچی از نوع 4K HDR OLED خواهد داشت که نسبت تصویر آن ۲۱:۹ است.

استفاده از دوربین چهارگانه محتمل است

image

علاوه بر تمامی مواردی که بالاتر گفته شد، انتظار می‌رود که اکسپریا ۱.۱ روی قاب عقب خود دوربینی چهارگانه داشته باشد. ماژول این دوربین که در گوشه بالای قاب پشتی قرار می‌گیرد شامل سنسور زمان پرواز، یک لنز فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی، یک لنز تله‌فوتوی ۱۲ مگاپیکسلی با قابلیت زوم اپتیکال ۳ برابری و البته یک لنز اصلی ۴۸ یا ۶۴ مگاپیکسلی خواهد بود.

فعلا اطلاعات زیادی درباره دوربین اصلی این گوشی موجود نیست، اما ادعا می‌شود که این دوربین از قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 8K پشتیبانی خواهد کرد تا این گوشی بتواند رقیب مناسب‌تری برای سری گلکسی اس ۲۰ سامسونگ باشد.

تاریخ معرفی، زمان عرضه و قیمت

سونی اکسپریا ۱.۱ یا اکسپریا ۵ پلاس رسما در تاریخ دوشنبه ۵ اسفند در کنگره جهانی موبایل معرفی می‌شود. شایعات حاکی از آن است که همراه با این گوشی باید منتظر چند تلفن هوشمند میان‌رده دیگر باشیم تا جانشین اکسپریا ۱۰ و اکسپریا ۱۰ پلاس شوند.

سونی در رعایت برنامه زمانی عرضه محصولات خود سابقه خوبی ندارد و امسال هم انتظار نمی‌رود که خیلی زود پس از معرفی دستگاه شاهد عرضه این گوشی به بازار باشیم. به این ترتیب، اکسپریا ۱.۱ احتمالا تا پیش از ماه مه یا ژوئن ۲۰۲۰ راهی بازار نمی‌شود.

در خصوص قیمت‌گذاری، در گزارش امروز گفته شده که قیمت اکسپریا ۱.۱ در چین احتمالا بالاتر از ۸۶۷ دلار خواهد بود. در نتیجه، ممکن است مجددا شاهد قیمتی در حوالی هزار دلار باشیم، با این حال، با توجه به این که این گوشی از 5G پشتیبانی خواهد کرد، قیمت‌گذاری آن چندان عجیب به نظر نمی‌رسد.

در انتها باید به این نکته اشاره کنیم که طبق گزارش‌ها، سونی در سال ۲۰۲۰ پرچمدار ثانویه‌ای هم معرفی خواهد کرد. در حال حاضر اطلاعاتی درباره آن دستگاه در دسترس نیست، اما در صورت موفقیت اکسپریا ۱.۱ به احتمال زیاد باید شباهت‌های بسیاری بین این دو دستگاه وجود داشته باشد.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)