خانهاخبار
گوگل انتشار آپدیت کروم‌بوک‌ها را تا 8 سال افزایش می‌دهد

گوگل انتشار آپدیت کروم‌بوک‌ها را تا 8 سال افزایش می‌دهد

گوگل اخیرا در خبری اعلام کرده که از این پس انتشار آپدیت کروم‌بوک‌ها را تا 8 سال ادامه خواهد داشت. با این حساب، کاربران با خیال راحت‌تر می‌توانند به سراغ خرید این دسته از محصولات بروند.
۱۳۹۸/۱۱/۳

وقتی گوگل برای اولین بار از کروم‌بوک‌ها رونمایی کرد، وعده داده بود که این دستگاه‌ها تا سه سال به‌روزرسانی خودکار و رایگان دریافت می‌کنند. از آن زمان تاکنون، این شرکت مدت زمان پشتیبانی از محصولات کروم‌بوک را افزایش داده است. لپتاپ‌های کروم‌بوک تا زمان رسیدن به نقطه AUE یا زمان «انقضای به‌روزرسانی خودکار» به صورت منظم از سوی گوگل آپدیت دریافت می‌کنند.

حالا این شرکت امروز اعلام کرده که AUE را تا ۸ سال افزایش خواهد داد. با این حساب، اگر امروز جدیدترین کروم‌بوک‌های بازار مثل Lenovo 10e را خریداری کنید، تا سال ۲۰۲۸ آپدیت دریافت خواهید کرد. این آپدیت‌ها شامل اصلاحات امنیتی و افزودن قابلیت‌های جدید می‌شود.

با افزایش زمان به‌روزرسانی‌های خودکار، کروم‌بوک‌ها در مقایسه با دستگاه‌های ویندوزی بازدهی سرمایه بیشتری برای مشتریان خواهند داشت. این مسئله به‌خصوص برای بازارهای آموزشی اهمیت دارد، ولی شایان ذکر است که قیمت سرویس Chrome Education Upgrade از ۳۰ به ۳۸ دلار افزایش یافته است.

ویندوز معمولا تا ۳۰ ماه برای دستگاه‌های کاربران به‌روزرسانی منتشر می‌کند. پس از ۳۰ ماه باید سیستم عامل خود را به نسخه بزرگ بعدی ارتقا دهید تا بتوانید به‌روزرسانی جدید مایکروسافت را دریافت کنید. در حال حاضر، مایکروسافت می‌گوید تا زمانی که سخت‌افزار شما قادر به پشتیبانی از ویندوز ۱۰ باشد، این شرکت آپدیت‌ها را به صورت رایگان در اختیار شما قرار خواهد داد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)