خانهاخبار
مشخصات سخت‌افزاری ایکس باکس سری X لو رفت!

مشخصات سخت‌افزاری ایکس باکس سری X لو رفت!

تصویری از مشخصات سخت‌افزاری Xbox Series X امروز در رسانه‌های خبری منتشر شد.
۱۳۹۸/۱۱/۲

مایکروسافت اخیرا تصویر بدنه ایکس باکس سری ایکس را در رسانه‌های خبری منتشر کرده بود، اما از طرف دیگر سعی کرده بود تا اطلاعات سخت‌افزاری آن به صورت محرمانه باقی بماند. در خلال کنفرانس کمپانی AMD در جریان نمایشگاه CES 2020، به نظر رسید که تصویر بخش پشتی این محصول نیز نمایش داده شده و به این ترتیب، پورت‌‌های این دستگاه نیز مشخص شد. البته مسئولان AMD چندی بعد مدعی شدند که از تصویر فیک این کنسول استفاده کرده‌اند!

امروز دو هفته از روز یاد شده می‌گذرد و حالا شاهد تصاویر زنده‌ای از این کنسول هستیم که نگاهی نزدیک به Xbox Series X انداخته است. همان طور که در تصویر زیر که توسط Xbox Insider منتشر شده مشاهده می‌کنید، قسمت پشتی و جلویی بدنه ایکس باکس سری ایکس در این تصاویر مشخص است.

در قسمت پشتی، ما به وضوح پورت اپتیکال (دیجیتال) صوتی، یک پورت HDMI، دو پورت USB-A، یک پورت اترنت و درگاه پاور دستگاه را می‌بینیم. 

همان طور که می‌توانید حدس بزنید، حفره‌های دو سمت پورت‌های یاد شده به سیستم تهویه این کنسول مرتبط است. طبق اعلام وب سایت Xbox Insider، پورت مستطیل شکل بزرگی که در وسط مشاهده می‌شود، به توسعه دهندگان مربوط شده و مخصوص عملیات Debugging است.

خوشبختانه یکی از اعضای انجمن ایکس باکس موفق شده تا سریال نامبر این دستگاه را روی اکانت مایکروسافت خود رجیستر کرده و مشخصات آن را مشاهده کند.

در کنار زبان طراحی و ظاهر دستگاه، برخی مشخصات سخت‌افزاری Xbox Series X نیز در رسانه‌ها لو رفته است. اوایل ماه جاری، Digitimes گزارش داده بود که قدرت SSD ایکس باکس سری ایکس توسط کنترلر Phison تأمین می‌شود. بر اساس اهداف پردازشی نسل آینده کنسول مایکروسافت، موسسه سخت‌افزاری Tom بر این باور است که مایکروسافت از PCIe 4.0 برای این کنترلر بهره گرفته است.

 

طبق اطلاعات افشا شده از محصول Phison با شماره ساخت (PS5019-E19T) حافظه VNMe SSD که درون ایکس باکس سری ایکس قرار گرفته، بسیار سریع بوده و سرعت خواندن اطلاعات آن 3.6 گیگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن نیز 2.2 گیگابایت بر ثانیه تخمین زده شده است. حداکثر ظرفیت حافظه SSD این کنسول نیز 2 ترابایت در نظر گرفته شده است.

image

در حالی که اطلاعات لو رفته هنوز به صورت رسمی مورد تأیید قرار نگرفته است، اما تمام آنها با مواردی که پیش‌تر درز پیدا کرده بود، کاملا مطابقت دارد. به محض افشای اطلاعات بیشتر در این زمینه، آنها را به سمع و نظر شما خواهیم رساند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Nima

۱۳۹۸/۱۱/۶
چرا نمیشه رو عکسا زوم کرد؟؟؟؟:/
این مشکلو برطرف کنید لطفا.