خانهاخبار
ال‌جی پتنت موبایلی شبیه می میکس آلفا را ثبت کرده است

ال‌جی پتنت موبایلی شبیه می میکس آلفا را ثبت کرده است

شرکت ال‌جی که هنوز وارد بازار گوشی‌های تاشو نشده، به‌تازگی پتنتی ثبت کرده که نمایشگر آن از جلو به سمت عقب کشیده می‌شود. این دستگاه شبیه می میکس آلفای شیائومی است.
۱۳۹۸/۱۰/۳۰

شماری از شرکت‌های بزرگ تولیدکننده تلفن‌های هوشمند در سال گذشته از محصولات تاشوی خود رونمایی کرد که در این میان می‌توانیم به گلکسی فولد سامسونگ، میت ایکس هواوی و ریزر موتورولا اشاره کنیم. با این حال، خیلی شرکت‌ها از جمله ال‌جی حرفی درباره برنامه‌های خود در بازار موبایل‌های منعطف به میان نیاورده‌اند.

ال‌جی پارسال به جای رونمایی از موبایلی با نمایشگر تاشو از G8X ThinQ رونمایی کرد که دو نمایشگر جداگانه داشت. اگرچه این شرکت قبلا تایید کرده بود که در حال کار روی موبایلی با پنل منعطف است و پتنت‌هایی در این زمینه از آن منتشر شد، اما تاکنون محصولی از این شرکت ندیده‌ایم.

در حال حاضر، در جدیدترین خبر پتنت تازه‌ای از این شرکت بیرون آمده که دستگاهی با نمایشگر چرخشی را نشان می‌دهد؛ تلفن هوشمندی که صفحه نمایش آن به پشت گوشی برمی‌گردد و از این لحاظ شباهت بسیار زیادی به گوشی می میکس آلفای شیائومی دارد.

در طرحی که برای این پتنت ثبت شده دستگاهی را می‌بینیم که پایین آن حاشیه بسیار کمی وجود دارد، اما در بالا نواری برای میزبانی از دوربین و سنسورهای مربوطه قرار گرفته است. در سمت چپ نمایشگر هم حاشیه بسیار باریکی دیده می‌شود.

image

در نوار بالایی دستگاه دوربینی دوگانه به همراه فلش LED قرار گرفته است. این دستگاه از سمت راست حاشیه ندارد و پنل نمایش آن به پشت بدنه کشیده شده تا در هر دو سمت گوشی نمایشگر وجود داشته باشد. با توجه به این که بخش پشتی دستگاه هم به طول کامل از نمایشگر پوشیده شده، خبری از دوربین عقب نیست و احتمالا از همان لنزهای دوربین جلو برای عکاسی استفاده می‌شود.

از روی اطلاعاتی که در این پتنت ثبت شده، مشخص نیست که نمایشگر چگونه در جای خود قرار گرفته، اما احتمالا باید نوعی مکانیزم مغناطیسی در کار باشد. این احتمال وجود دارد که دکمه‌ای برای جداسازی بخش پشتی نمایشگر و باز شدن آن وجود داشته باشد. با این حال، از روی طرح‌های موجود نمی‌توانیم نتیجه‌گیری خاصی داشته باشیم.

در بالا و پایین این دستگاه بلندگو قرار گرفته و در بخش پایین علاوه بر درگاه microUSB، جک ۳.۵ میلی متری هدفون نیز دیده می‌شود. دکمه پاور هم در بخش بالایی این گوشی قرار دارد.

کنگره جهانی موبایل ۲۰۲۰ ابتدای اسفند در بارسلونای اسپانیا برگزار می‌شود. سامسونگ کمی پیش از این مراسم از گلکسی زد فلیپ رونمایی خواهد کرد و هواوی هم احتمالا در این رویداد از میت ایکس اس پرده خواهد برداشت. حالا باید منتظر بمانیم تا ببینیم ال‌جی چه برنامه‌ای برای حضور در MWC 2020 دارد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)