خانهاخبار
گوشی پوکو X2 با 8 گیگ رم در بنچمارک گیک‌بنچ مشاهده شد

گوشی پوکو X2 با 8 گیگ رم در بنچمارک گیک‌بنچ مشاهده شد

سرویس گیک‌بنچ به‌تازگی گوشی هوشمند جدیدی به نام POCO X2 را به پایگاه داده خود اضافه کرده که 8 گیگابایت رم دارد. نام این دستگاه پیش‌تر شنیده نشده بود اما شباهت آن به یکی از محصولات شیائومی بسیار بالاست.
۱۳۹۸/۱۰/۲۸

اخیرا موبایل هوشمند تازه‌ای از شیائومی با نام Xiaomi POCO X2 در پایگاه داده گیک‌بنچ مشاهده شده است. بر اساس اطلاعات موجود در این مرجع، گوشی مذکور رم ۸ گیگابایتی، پردازنده‌ای ۱.۸ گیگاهرتزی و اندروید ۱۰ دارد. این تلفن در بخش آزمون تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای به ترتیب موفق به کسب امتیازات ۵۴۷ و ۱۷۶۷ شده است. این نخستین باری است که موبایلی با نام POCO X2 دیده می‌شود، با این حال مشخصات آن شباهت بی‌بدیلی به یک موبایل دیگر از همین شرکت به نام Redmi K30 دارد.

حدود یک هفته پیش در اخبار اعلام شد که شیائومی نشان تجاری POCO F2 را ثبت کرده و از این رو اخبار زیادی درباره عرضه قریب‌الوقوع این دستگاه منتشر شد. برند پوکو اخیرا از شیائومی مستقل شده و قرار است بدون وابستگی به فعالیت‌های خود ادامه دهد. این برند از ماه اوت سال ۲۰۱۸ کار خود را آغاز کرد و با معرفی پوکوفون اف ۱ توانست توجه مخاطبان را به خود جلب کند. با این حال، مدت زیادی از زمان معرفی پوکو اف ۱ می‌گذرد و هنوز هیچ خبری از نسل دوم آن نیست.

اگر اطلاعات بنچمارک پوکو ایکس ۲ را با ردمی کی ۳۰ مقایسه کنیم، می‌بینیم که این دو دستگاه حداقل از نظر سخت‌افزار و قدرت عملکرد یکسان هستند. همان طور که قبلا گفتیم، پوکو ایکس ۲ در بخش‌های تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای امتیازات ۵۴۷ و ۱۷۶۷ را کسب کرده در حالی که این امتیازات برای ردمی کی ۳۰ برابر ۵۴۲ و ۱۸۶۸ بوده است.

با این حساب می‌توانیم حدس بزنیم که پوکو ایکس ۲ از اسنپدراگون 730G استفاده کند. نکته جذاب بعدی در خصوص اسم رمز این دستگاه در سرویس گیک‌بنچ است؛ در این‌جا به پوکو ایکس ۲ با نام phoenixin اشاره شده که دقیقا همان نام ردمی کی ۳۰ است. در نتیجه گمانه‌زنی‌ها برای یکسان بودن این دو گوشی بیش از پیش تقویت می‌شود.

پیش‌تر گزارشی مدعی شده بود که پوکوفون اف ۲ در سال ۲۰۲۰ معرفی می‌شود. با این حال، از آن‌جایی که ردمی کی ۳۰ در هند در دسترس است، عجیب است که برند پوکو هم محصولی با این شباهت را در همین بازار عرضه کند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)